چرا هلیفکس دوست داشتنی ترین شهر کانادا است

به گزارش سافاری رو، کانادایی ها مردمی دوست داشتنی هستند؛ در واقع طبق تحلیل های توییتر (که به احتمال زیاد درست است) کانادایی ها مهربان ترین مردم دنیا هستند. و اما دوست داشتنی ترین شهر کانادا کجاست؟ نظرسنجی جدید می گوید، هلیفکس، بزرگترین شهر نوا اسکوشیا که در بین پانزده شهر دوست داشتنی دنیا قرار گرفته است. اثبات دیگری بر این مدعا، در اینجاست، یکی از کم افاده ترین های دنیا. در هلیفکس کانادا این موضوع کاملا صادق است، هرکسی که باشید، برای یک غریبه مدت زیادی طول نمی کشد تا بتواند سر صحبت را با کسی باز کند. خوب چه چیزی باعث شده هلیفکسی ها چنین احساس خوبی نسبت به شهرشان داشته باشند. و چرا بازدید از این شهر اینقدر دوست داشتنی است؟ هدایت: آب و هوا دلیلی بر آن نیست، اگرچه روزهای شرجی اینجا می تواند تا اکتبر به طول بینجامد و روی هم رفته استان مارتایمز از سختی زمستان کانادا گریخته است. در اینجا پنج دلیل را بیان می کنیم که چرا سفر به دیدنی های هلیفکس کانادا، لبخندی بر لبان شما خواهد آورد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا...

چرا هلیفکس دوست داشتنی ترین شهر کانادا است

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

1) هلیفکسی ها می دانند چطور اوقات خوشی داشته باشند

هلیفکس کانادا از دیدنی ترین شهرهای کانادا، شهر کوچک سرسبزی است که در آن می توانید همراه با شلوارهای فاق کوتاه پیاده قدم بزنید و یا با دوچرخه در آن بگردید، با کرایه هایی پایینی که دارد و شهرت در حال رشدش در استارتاپ های تکنولوژی، کاری نموده است که فراری های شهرهای بزرگ به سمت آن سرازیر شده اند. جمعیت رو به رشد دانشجوها، این شهر شش دانشگاه دارد (معتبرترین آن ها، که دانشگاه دالهاوزی است، دویستمین سالگردش را سال جاری جشن می گیرد)، ریشه های سلتی مردم نوا اسکوشیا و بهترین اجراهای موسیقی در شرق، همه چیز را برای گردش و تفریح در شب فراهم نموده است.

و در هیچ کجا، جز نوشیدنی فروشی های شهر نمی توانید به این موضوع که این شهر برای گردش های شبانه مناسب است، پی ببرید، چون شبی در بارهای شلوغ خیابان های Argyle و Grafton که جدیدا نوشیدنی فروشی در آن ها رونق یافته است ثابت می نماید که: اگر شما کارتان در 3 صبح با کباب ترک در تقاطع Pizza Corner تمام نشد، یعنی شما هرگز در هلیفکس نبوده اید. و با وجودی که این شهر در نزدیکی شهر سینت جانز در نیوفاندلند، شهری که بیشترین سرانه افراد مست را دارد، قرار گرفته است، اما تنها شهر در کانادا است که در آن تیرهای چراغ برق نیز مست هستند: پایین تر رو به دریا، یک جفت مجسمه ظاهرا مست، تحت عنوان فواره با نام های Get Drunk، Fall Down، قرار گرفته است که از آن ها به عنوان یکی از محبوب ترین سرگرمی های شهر یاد می گردد.

2) آب، همه جا آب ... و مسافرتی الهام بخش

هلیفکس کانادا از دیدنی ترین شهرهای کانادا که رنگ آبی پررنگ اقیانوس اطلس از جای جای آن پیداست، شهر افرادی نیست که فوبیای آب دارند. سفر به دیدنی ترین شهرهای کانادا و اروپا از این شهر نسبت به تمام بندرهای آمریکای شمالی، دو روز کمتر طول می کشد، این شهر به بهرمندی از دومین لنگرگاه طبیعی عمیق دنیا، به شهرت رسیده است. و مثل تمام شهرهای دوست داشتنی دیگر، از سیدنی گرفته تا لیورپول، تاریخچه دریانوردی آن که ریشه عمیقی دارد، هویت آن را تعیین می نماید.

در پر کردن شش هایتان با هوای تازه و شرجی نسیم های کنار دریا روی جهت پیاده روی چوبی، هیچ وقتی را تلف نکنید، این جهت پیاده روی 3 کیلومتری پر از جاذبه هایی مثل موزه مارتایم است که در آن نمایشگاه تایتانیک همواره دایر است،ظاهرا بدون کم و کاست با مسافران کشتی های کروزی که از ترمینالی نزدیک، به اینجا می آیند.

در میانه های این جهت پیاده روی چوبی، لنگرگاه سرسبز قایق موتوری دارتموث قرار گرفته است، شهری که به عنوان خواهر هلیفکس شناخته می گردد: این جهت پر رفت و آمد و شلوغ با مناظر پانورامای عالی که از دریا دارد، ارزشمندترین مکان در شهر است که می توانید 2.5 دلارتان را در آن خرج کنید. تراس باز Wooden Monkey، درست بالای ترمینال قایق موتوری، مکانی ایده آل برای تماشای غروب خورشید است گرچه شما می توانید زمانی را هم به تور کوتاه بازدید از موزه Happy Face در شهر دارتموث اختصاص دهید، موزه ای که شادی مسری دارد.

3) موزه ای که برای یادبود مهاجرت است

برای دهه ها در قرن گذشته، ترمینال خط کشتیرانی Pier 21 هلیفکس، اصلی ترین نقطه ورودی به کانادا بود: بین سال های 1928 و 1971، که تا آن موقع سفرهای هوایی فراگیر شده بود، تقریبا یک میلیون ورودی به کانادا به وسیله مهاجرت اقدام نموده بودند. این تعداد پس از جنگ دنیای دوم وقتی که میلیون ها پناهنده از زجر و خرابی های سراسر اروپا فرار کردند، به اوج خود رسید.

موزه مهیج و تکان دهنده مهاجرت، اولین موزه ملی کانادا در خارج از پایتخت (که حالا به موزه الهام بخش حقوق بشر وینیپگ پیوسته است) است که با صداقت و خلوص یادآور تجربه مهاجرت کردن می باشد، بدون اینکه ترسی از سیاست های نژادپرستی و تبعیض آمیز گذشته کانادا داشته باشد و طبعا به سبک هلیفکسی ها، مشارکتی که ورودی های جدید در سراسر کشور داشته اند را گرامی می شمارد. توری همراه با راهنما نشان می دهد که: تقریبا هرکسی در دیدنی های هلیفکس کانادا داستانی از آشنایی با افرادی را دارد که از Pier 21 آمده اند و احتمالا یک یا دو نفر از بازدیدنمایندگانی هم که به شهر می آیند، داستان های جالبی برای تعریف کردن دارند.

4) هلیفکس جدیدترین محل صرف غذا در کانادا است

حلزون های چاق و آبدار، خرچنگ های غول پیکر، آبگوشت های دلچسب با گوشت حلزون و میگو، نوا اسکوشیا همواره ارزش غذاهای دریایی خوب را می دانسته و این روزها هلیفکس با افتخار نتیجه آن را برای بازدیدنمایندگان عرضه می نماید.

هر گشت غذایی باید از بازار Seaport Farmers شروع گردد، در کنار دریا، جایی که فروشندگان میوه و سبزیجات محلی در کنار تولیدنمایندگان صنایع دستی کار می نمایند و ایستگاه های فروش غذای خیابانی هر چیزی از ساندویچ خرچنگ گرفته تا کلوچه های بخارپز بزرگ و غذاهای معطر آفریقای شرقی را ارائه می نمایند؛ غذایتان را میل کنید و سریع به بالای پله ها و پشت بام بروید تا مناظری از اقیانوس را ببینید (یا اگر کشتی کروزی در شهر است به کنار پنجره بروید).

این روزها، بازگشایی رستوان های جدید نوآورایانه چیزی عادی است. برای میان وعده آخرهفته یا نوشیدنی ها به Edna که در لبه شمالی villagey از دیدنی های هلیفکس کانادا قرار بروید، برای تجربه غذاهای اصیل دریایی به Five Fisherman بروید که در پس زمینه آن می توانید دریا را ببینید. تولیدات عالی محلی خودشان کاملا به سمت تاپاها و پینچوهای Highwayman اسپانیایی کشیده شده اند در حالیکه سرآشپزهای خلاق، فوت و فن های بومی را در Studio East (جنوب شرقی آسیا) با فنون بین المللی ترکیب نموده اند، و مکان محبوب دیگر که ایتالیایی است و در کنار آب قرار گرفته است، Bicycle Thief نام دارد که لیاقت این محبوبیت را دارد.

5) این شهر یکی از جذاب ترین کتابخانه ها در دنیا است

شما می توانید از تماشایی ترین ساختمان های یک شهر، چیزهای زیادی درباره آن شهر بگویید: کاخ کرملین و ساختمان امپایر استیت را در نظر بگیرید. جای هیچ تعجبی نیست که در دیدنی های هلیفکس کانادا حیرت انگیزترین ساختمان جدید همانی باشد که برای کل افراد جامعه طراحی شده است: کتابخانه مرکزی هلیفکس که یکی از زیباترین ها در دنیا نام نهاده شده است.

این کتابخانه که با زمینه ای سبز طراحی شده است، شامل یک سالن کنسرت، حوزه مطالعه اقوام اولیه کانادایی و اتاق پذیرایی هلیفکس شگفت انگیز است، اتاق شیشه ای که مستقیم تا سقف رفته است و بر بالای آن به تراسی باز با مناظری حیرت انگیز از لنگرگاه می رسیم.

برای لذتی واقعی به نوعی دیگر، به گالری هنری نوا اسکوشیا بروید که نقاشی های ساده و خانه تک اتاقه هنرمند مردمی، ماد لویس را نگهداری می نمایند. لویس با غلبه بر معلولیت شدید، فقر و ترد شدن از خانواده که زندگی سختش اخیرا با هنرمندی بی نظیر سالی هاوکینز به صورت فیلم در آمده است. کارهای هنری قابل تحسین و با رنگ های روشنی از این زندگی پر از نعمت ساخته است که التهابی درونی و پایدار درون شما می نشاند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 358

به "چرا هلیفکس دوست داشتنی ترین شهر کانادا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هلیفکس دوست داشتنی ترین شهر کانادا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید