زیباترین دیدنی های جزیره محبوب لاوان

به گزارش سافاری رو، جزیره لاوان نگینی درخشنده در خلیج فارس می باشد جزیره ای زیبا با جاذبه های بکر و دوست داشتنی که هر ساله از نقاط مختلفی جهانگرد جذب می نماید این جزیره نسبتا ناشناخته است و از اهمیت استراتژی بالایی برخوردار است این جزیره بخش مهمی از ذخایر نفتی را در خود جای داده است و سازمان های دولتی مهمی در این بخش مشغول به فعالیت هستند. این جزیره که از محبوبیت بالایی برخوردار است سومین جزیره خلیج فارس محسوب می گردد مساحت آن 74 کیلومتر مربع است این جزیره علاوه بر اهمیت استراتژی خود دارای جذابیت های جهانگردی بالایی نیز می باشد در بعضی از فصل های سال که این منطقه مکانی برای صید صدف ها است شاهد زیبایی های بیشتری از آن خواهید بود در این جزیره گونه های گیاهی و جانوری متعددی نیز مشاهده می شوند کوسه، دلفین، آهو و لاک پشت نمونه ای از این جانوران آبزی هستند.

زیباترین دیدنی های جزیره محبوب لاوان

تماشای های محبوب جزیره لاوان:

یکی از برترین جزیره هایی که در ایران می توان به آن اشاره نمود جزیره لاوان می باشد که دارای سواحلی بی نظیر و آرامش بخشی می باشد. این جزیره سومین جزیره بزرگ در کشور می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مساحت آن حدود 74 کیلومتر مربع است و سالانه مسافران زیادی به آن سفر می نمایند. از مساحت 74 کیلومتری این جزیره حدود 40 کیلومتر آن در تصرف وزارت نفت و یاری برای اقتصاد کشور می باشد. این جزیره از لحاظ ذخایر نفتی در بالاترین سطوح اقتصاد نفتی قرار گرفته است و یکی از مهم ترین جزایر در ایران می باشد. اگر علاقه مند به بازدید از جزایر مهم در کشور هستید این جزیره می توانید یکی از برترین گزینه ها باشد.

آب و هوای لاوان:

این جزیره دارای آب و هوای شرجی در بیشتر فصول سال می باشد و اگر در تابستان به آن سفر کنید قطعا گرمای آن را تحمل نخواهید کرد. برترین زمان برای سفر به جزیره لاوان اواخر پاییز تا اوایل بهار می باشد که می تواند برای شما یک سفر عالی به همراه آب و هوایی مطلوب را بسازد. اگر در زمستان به این جزیره سفر کنید می تواند هوای حدود 20 درجه سانتی گراد را به شما ارائه دهد.

کشتی های نفتکش:

اگر می خواهید در طول سفر خود با یک پدیده هیجان انگیز رو به رو شوید در این جزیره کشتی های نفتکش زیادی وجود دارد که می تواند برای هر گردشگری جالب توجه باشد. این کشتی های بزرگ یکی از مهم ترین تماشای های جزیره لاوان می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شوند. این جزیره دارای سه حوضه نفتی می باشد که همه آن ها فعال هستند و نقش بزرگی در صنعت نفت ایفا نموده اند. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از کشتی های نفتکش آن بازدید نمایید.

جزایر نزدیک به لاوان:

همانطور که می دانید خلیج فارس شامل مجموعه جزایر ارزشمندی است که اهمیت توریستی بالایی دارند بنابراین می توان گفت که تماشای های جزیره لاوان تنها طبیعت زیبای آن ختم نمی گردد و با وجود جزایر متعددی که نزدیک به آن هستند گردشگران می توانند سفری خاطره انگیز داشته باشند. جزیره مارو یکی از مجموعه جزایری است که نزدیک به لاوان واقع شده است و شما در سفر خود به لاوان باید از زیبایی های آن نیز تماشا کنید شاید جالب باشد بدانید که دلیل نامگذاری این جزیره به مارو وجود مارهای متعددی در اطراف این جزیره است که موجب وحشت بعضی از افراد می گردد و یکی از جزایر نزدیک به لاوان است که منطقه تفریحی مناسبی است.

اگر راهی سفر به جزیره مارو هستید باید با احتیاط بیشتری راهی سفر شوید و کفش های مناسبی را برای سفر خود به همراه داشته باشید این جزیره دارای چشم اندازهای ساحلی و صخره های زیبا و جاب است که می توانید از تماشا آن ها لذت ببرید. اما از دیگر جزایری که نزدیک به این منطقه است می توان به جزیره و بندر مقام اشاره نموداین بندر نیز دارای جاذبه های بسیار زیبایی است و می تواند از سوی گردشگران یادی مورد توجه قرار بگیرد این بندر شهری کوچک با اسکله زیبا است که از چشم اندازهای دوست داشتنی برخوردار است با نزدیک شدن به این اسکله می توانید از تفریحات زیادی بهره ببرید قایق سواری و … از مهم ترین امتیازات در این منطقه محسوب می شوند.

این جزیره یکی از تماشای های خیلج فارس است جزیره لاوان و زیبایی های تماشایی آن می تواند برای خیلی از گردشگران مجذوب کننده باشد این منطقه بعلاوه دارای آداب و رسوم بسیار ویژه ای است که می توانید از آن ها بازدید کنید و بیشتر با جاذبه های فرهنگی و تاریخی این منطقه نیز آشنا شوید. این جاذبه می تواند دارای چشم اندازهای ویژه ای برای گردشگران باشد و امروزه نیز علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2225

به "زیباترین دیدنی های جزیره محبوب لاوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دیدنی های جزیره محبوب لاوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید