سامسونگ رتبه پنجم بازار جهانی تراشه گوشی موبایل را کسب کرد

به گزارش سافاری رو، سامسونگ بزرگترین سازنده تراشه های حافظه است ولی از نظر پردازنده های موبایل در رتبه پایین تری قرار گرفته است. این کمپانی در تلاش است با ارائه تراشه های اگزینوس برای دیگر شرکت ها موقعیت خود را در این حوزه بهبود ببخشد ولی هنوز موفقیت قابل توجهی به دست نیاورده است. بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ در سال گذشته میلادی در بازار جهانی تراشه های موبایل در رتبه پنجم قرار گرفته است.

سامسونگ رتبه پنجم بازار جهانی تراشه گوشی موبایل را کسب کرد

طبق گزارش شرکت Strategy Analytics، سامسونگ از نظر درآمد به دست آمده 9 درصد از بازار جهانی تراشه های موبایل را در اختیار دارد. در رتبه اول تا پنجم هم به ترتیب نام شرکت های کوالکام (31 درصد)، اپل (23 درصد)، مدیاتک (18 درصد) و هواوی (18 درصد) دیده می شود. بازار جهانی پردازنده های موبایل در سال گذشته به لطف تقاضای زیاد برای قابلیت 5G حدود 25 درصد رشد داشته است. همچنین باید به تقاضای زیاد برای تراشه های 5 نانومتری و 7 نانومتری هم اشاره کنیم که سود زیادی برای سامسونگ و TSMC به ارمغان آورده است.

گفته می شود تراشه های 5 و 7 نانومتری 40 درصد از کل تراشه های عرضه شده در سال 2020 را تشکیل می دهند. سال گذشته، بیش از 900 میلیون تراشه با پردازشگر مختص هوش مصنوعی فروخته شده است. در بازار تراشه های تبلت ها هم سامسونگ از نظر درآمد به دست آمده در رتبه پنجم قرار گرفته است. اپل با داشتن سهم بازار 48 درصدی حرف اول را می زند و در رتبه های بعدی نام شرکت های اینتل (16 درصد)، کوالکام (14 درصد) و مدیاتک (8 درصد) دیده می شود.

سهم بازار تراشه های موبایل تا حد زیادی به فروش گوشی های سامسونگ بستگی دارد اما این شرکت قصد دارد با فروش تراشه های خود به شرکت های دیگر، درآمد به دست آمده از این حوزه را افزایش بدهد. این شرکت کره ای سال گذشته به دلیل عملکرد ضعیف اگزینوس 990 با انتقادهای گسترده ای روبرو شد.

با این حال تراشه هایی مانند اگزینوس 1080 و اگزینوس 2100 از امکانات بسیار بهتری بهره می برند و نشان دهنده توجه بیشتر سامسونگ به تراشه های خود هستند. این شرکت همچنین مشغول همکاری با AMD برای ارائه پردازنده های گرافیکی Radeon به تراشه های اگزینوس است.

  • چرا سامسونگ برای رقابت جدی با کوالکام انگیزه کافی ندارد؟

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1655

به "سامسونگ رتبه پنجم بازار جهانی تراشه گوشی موبایل را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ رتبه پنجم بازار جهانی تراشه گوشی موبایل را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید