سهمیه های ورزش های آبی با کوشش کسب می شوند، فرماندار توکیو بدون لجبازی تصمیم عاقلانه ای گرفت

به گزارش سافاری رو، رئیس فدراسیون شنا گفت: فرماندار توکیو با تعویق یکساله بازی های المپیک بدون لجبازی تصمیم عاقلانه ای گرفت و ملی پوشان ما کوشش می نمایند تا سهمیه های لازم را به دست آورند.

سهمیه های ورزش های آبی با کوشش کسب می شوند، فرماندار توکیو بدون لجبازی تصمیم عاقلانه ای گرفت

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی رقابت های ورزش های آبی همانند سایر رشته های دیگر متوقف گردد و به زمانی نامعلوم موکول گردد. ورزشکاران ایران در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو کوشش می نمایند تا بتوانند سهمیه المپیک توکیو را که یکسال عقب افتاده را به دست آورند اما تمرینات این تیم ها نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است که این موضوع احتیاج به برنامه ریزی صحیح ریاست فدراسیون شنا و دیگر مدیران این فدراسیون دارد. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره شرایط تیم های ملی گفتگویی با ما داشت که در ادامه می خوانید.

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا دردسرهای زیادی برای ورزش های مختلف ایجاد نموده است. شما برای اینکه این ویروس برایتان ایجاد دردسر نکند، چه تدبیری اندیشیده اید؟

رضوانی: مسابقات ورزش های آبی از چند بُعد باید نگاه گردد. اولین مسئله که شاید مهم ترین هم محسوب گردد، کسب سهمیه برای ورزشکاران ما بود. در رشته واترپلو مسابقات انتخابی المپیک در قزاقستان به تعویق افتاد و ما هم کوشش کردیم تا کشور قزاقستان به عنوان نماینده آسیا انتخاب نگردد. وقتی روی موضع خود پافشاری کردیم، عده ای فرصت طلب گفتند فدراسیون جهانی واترپلو از ایران دلگیر شده است در حالی که اصلاً چنین اتفاقی نیفتاده بود و اتفاقاً مسئولان جهانی واترپلو مسرور شدند که ما اینچنین از مواضع کشورمان دفاع می کنیم.

خبرنگاران: نتیجه مسابقات انتخابی واترپلو چه شد و چه زمانی قرار است رقابت ها برگزار گردد؟

رضوانی: نامه ای که به فدراسیون جهانی زدیم، قرار بر این شد که یک بازی میان ایران و قزاقستان در زمین بی طرف برگزار گردد. کشور چین که منشأ ویروس کرونا بود و نمی توانست شرکت کند. کشورهای کره جنوبی، سنگاپور و هنگ کنگ نیز چه در بخش زنان و چه در بخش مردان اعلام کردند قصد شرکت در رقابت های گزینشی المپیک را ندارند. با فراگیر شدن ویروس کرونا در ایران قرار بر این شد تا زمانی که پیشگیری لازم از این ویروس صورت نگرفته، مسابقات به تعویق بیفتد.

خبرنگاران: در دیگر رشته های آبی تکلیف سهمیه های ایران چه شد؟

رضوانی: در شیرجه ما عملکرد بسیار خوبی نداشتیم و شاید آنچنان شانسی نداشته باشیم ولی در شنا پنج نماینده داریم که شامل مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، علیرضا یاوری، سینا غلامپور و متین بالسینی هستند که شرط اعزام برای آن ها رکوردهایی است که در داخل کشور ثبت می نمایند. هر کدام که بتوانند حدنصاب های مدنظر در ماده هایی که شنا می نمایند را به دست آورند به مسابقاتی که زمان برگزاری آن ها هنوز معین نشده اعزام خواهند شد.

خبرنگاران: سال 98 اگر ویروس کرونا را نادیده بگیریم، چگونه گذشت؟

رضوانی: جهت رو به رشدی را پشت سر گذاشتیم. شناگری چون متین بالسینی پیروز به رکوردشکنی شد. در واترپلوی جوانان مدال گرفتیم. در مسابقات رده های سنی شنا هم پیروز به کسب مدال شدیم. بانک اطلاعاتی فدراسیون شنا راه اندازی شد. در زمینه سخت افزار عملکرد خوبی داشتیم. با یاری فدراسیون جهانی واترپلو توانستیم دو سفر به کشورهای کره جنوبی و سنگاپور داشته باشیم. در شیرجه هم می توانستیم بهتر از این باشیم. تمامی این پیروزیت ها در شرایطی به دست آمد که ورزشکاران ما در شرایط سخت و ظالمانه تحریم ها قرار داشتند ولی به صورت کلی با وجود اینکه می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم، پیروز به کسب نمره قبولی شدیم.

خبرنگاران: ملی پوشان شنا و واترپلو تمرینات خود را از چه زمانی شروع می نمایند؟

رضوانی: در یکی دو هفته گذشته به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بچه ها تمرین نکردند. اگرچه یک شناگر یا یک واترپلوئیست اگر حتی یک روز هم تمرین نکند، ضرر نموده است ولی از هفته دوم فروردین اردوها شروع می گردد و ملی پوشان کوشش می نمایند تا آمادگی شان را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک حفظ نمایند.

خبرنگاران: فرماندار توکیو اعلام نموده بود رقابت های المپیک به تعویق نمی افتد اما این مسابقات با تعویق یکساله روبرو شد؟

رضوانی: پیش بینی من به عنوان یک کارشناس ورزشی این بود که مسابقات المپیک به تعویق خواهد افتاد و حالا که این رخ داده باید مترصد اعلام زان برگزاری مسابقات انتخابی باشیم. فرماندار توکیو و دیگر نمایندگان کشور ژاپن لجبازی نکردند و راهی عاقلانه را انتخاب کردند. امیدوارم بتوانیم با غلبه بر ویروس کرونا دور جدید تمرینات را شروع کنیم تا زمان مسابقات گزینشی المپیک معین گردد و برای کسب سهمیه یکایک خانواده شنا کوشش نمایند.

خبرنگاران: چه دعایی برای مردم در لحظه سال تحویل کردید و چه عیدی دادید؟

رضوانی: در لحظه تحویل سال نو برای یکایک مردم ایران آرزوی پیروزیت و سلامتی کردم و عظیم ترین عیدی که ما می توانیم به یکدیگر بدهیم این است که تا زمان نابودی ویروس کرونا در خانه بمانیم تا زنجیره رشد این ویروس قطع گردد.

انتهای پیغام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1005

به "سهمیه های ورزش های آبی با کوشش کسب می شوند، فرماندار توکیو بدون لجبازی تصمیم عاقلانه ای گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه های ورزش های آبی با کوشش کسب می شوند، فرماندار توکیو بدون لجبازی تصمیم عاقلانه ای گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید