شفاف سازی رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: رییس کل بانک مرکزی گفت: یک سوم این مبلغ به حساب خانوارهای یارانه بگیر واریز می گردد و بقیه صرف پرداخت وام به واحدهای کوچک و متوسط فراوری کالا و خدمات خواهد شد.

شفاف سازی رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگاران عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: این روزها، عطف به سابقه بعضی عملنمودها در گذشته، در مورد سرنوشت وام 75 هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی شده و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می گردد.

وی اضافه نمود: ثلث (یک سوم) این مبلغ، به طور مستقیم به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد، بنابراین نگرانی از انحراف آن بی مورد است.

رییس کل بانک مرکزی اضافه نمود: بقیه مبلغ به صورت وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط فراوری کالا و خدمات با اشتغال زیر50 نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ نموده اند، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل و به تبع آن مولد است؛ بنابراین برای شفافیت بیشتر، اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی توضیح داد: همان گونه که قبلاً اعلام کردم دولت و بانک مرکزی به وسیله این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1065

به "شفاف سازی رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید