شهری در ایتالیا با خانه های 6 هزار تومانی!

به گزارش سافاری رو، اولولای ایتالیا | Ollolai

اگر تا حالا همواره رویای داشتن یک خانه در ایتالیا را در سر می پرورانده اید اما به دلایل اقتصادی پیروز نشده اید، الان وقتش رسیده! خانه ای در حومه های شهری ایتالیا با خانه های چندین هزار ساله، اصلا فکرش را هم می کردید که کسی بتواند در خانه های تاریخی زندگی کند، آن هم در ایتالیا زیر آفتاب گرم و با قیمتی که اصلا باور نمی کنید. در ایتالیا روستایی وجود دارد که می توانید خانه هایش را فقط با 6 هزار تومان بخرید جایی به نام اولولای ایتالیا و در قلب آن!! اگر باور نمی کنید ادامه این مطلب خبرنگاران را بخوانید.

شهری در ایتالیا با خانه های 6 هزار تومانی!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در ایتالیا روستایی به نام اولولای وجود دارد که خانه هایش را فقط به قیمت یک دلار می فروشد، آن هم خانه های تاریخی! بله، این یک شوخی نیست و همه چیز واقعیت دارد. در واقع قیمت صحیح، 1 دلار و 20 سنت است. اولولای شهری در ساردینیا است و در واقع یک جزیره بسیار زیبا در ساحل ایتالیا است که بیشتر از همه به خاطر سواحل بسیار زیبا و شنی اش مشهور است. شن های ساحل در این منطقه به رنگ سفید است و زیر پرتوهای طلایی خورشید می درخشند، خانه های این شهر تاریخی هستند و قدمت برخی از آن ها به هزار سال پیش بر می گردد. پس با این وجود، به نظرتان چرا باید چنین جای خوش آب و هوا و زیبایی خانه هایی به این ارزانی و تقریبا رایگان داشته باشد؟

این شهر در سال های اخیر به شدت با کاهش جمعیت روبرو بوده است و به همین خاطر 200 خانه تاریخی اش را برای فرو گذاشته است تا از این طریق بتواند تاریخ در حال نابودی خود را نگه دارد. خریدارانی که این خانه ها را می خرند باید آستین هایشان را بالا بزنند و آغاز به تعمیر خانه های خریداری شده بنمایند چون به خاطر قدیمی بودنشان شدیدا احتیاج به تعمیر دارند.

به عنوان جزیی از قرارداد این خانه های 1 دلاری، دارندگان این خانه ها باید ظرف مدت 2 سال کاملا آن را نو نمایند. شهردار این منطقه به نام Efisio Arbau در مصاحبه ای گفته است تمام هم و غم و دغدغه من این بوده است که سنت های منحصر بفرد و تاریخ درخشانی که این شهر دارد را از خطر نابودی نجات دهم و میراثمان را برای نسل های بعدی نگه دارم. ما همواره انسان های محکمی بوده ایم و در سخت ترین شرایط هم دوام آورده ایم و حالا اجازه نمی دهیم که شهرمان بمیرد.

اگر همواره رویای داشتن یک خانه در روستایی در ایتالیا را در سر می پرورانده اید، بالاخره وقتش رسیده تا رویایتان را واقعی کنید. حالا می توانید یکی از خانه ها را با قیمت فقط یک دلار خریداری کنید! این روستا که البته به شهر هم معروف است، همه چیز را برای کشاندن مردم به سمت خود دارد از تاریخ گرفته تا زیبایی و مردم خوب. البته همان طور که در بالا هم اشاره شد، خانه هایی که در اولولای ایتالیا به فروش می رسند در شرایط خوبی به سر نمی برند و در صورت خریدن یکی از آن ها باید برای تعمیر آن خودتان اقدام کنید.

اولولای شهری که رو به نابودی است…

اولولای ایتالیا شهری است که رو به نابودی است، جمعیت آن روز به روز در حال کمتر و کمتر شدن است و افراد جوان تر به فکر رفتن به شهرهای بزرگ تر هستند و به شهرهای بزرگ ایتالیا مهاجرت نموده اند و در نتیجه امیدی به افزایش جمعیت در آن نیست و به همین خاطر است که این منطقه در ورطه نابودی قرار گرفته است. البته هنوز هم برخی از سنت های قدیمی زندگی در اولولای جریان دارد مثلا مردم آن هنوز هم دام پروری می نمایند و درآمدشان بیشتر به وسیله فروش محصولاتشان است.

این روستا معمولا گردشگرانی را که به دنبال یک جای گرم و آفتابی و ساکت می گردند و همزمان دوست دارند از یک جای تاریخی هم دیدن نمایند را به سمت خود جذب می نماید. قله 1200 متری نودو در آن قرار گرفته است که در صورتی که به بالای آن بروید می توانید یک نمای 360 درجه کامل از شهر داشته باشید.

با یک رانندگی یک ساعته هم به راحتی به کالا گونونه می رسید که یکی از بهترین مناطق کشور ایتالیا برای غواصی و اسنورکلینگ است. مردم این شهر به گونه ای خاص از زبان ایتالیایی صحبت می نمایند و زبان به نسبت سختی دارند اما با این حال، این هم خود می تواند یک چالش جالب دیگر در سفر به اولولای باشد.

از آن جایی که زبان به کار رفته در این منطقه ایتالیا سخت است و با زبانی که مثلا مردم پایتخت ایتالیا صحبت می نمایند تفاوت دارد ولی مردم آن کاملا با آن آشنا هستند و اگر در سفر به ایتالیا این اصطلاحات را به کار ببرید کاملا متوجه منظور شما می شوند. سلام و احوالپرسی عامیانه و اصطلاحات مرتبط با آن را می توانید در پایین ببینید:

- برای گفتن صبح بخیر: Buongiorno

- برای گفتن عصر بخیر: Buona sera

- برای گفتن شب بخیر: Buona note

- برای گفتن سلام: Ciao که بسیار عامیانه و غیر رسمی است.

- Salve که این هم نوعی از سلام کردن است که بیشتر در شهر رم استفاده می گردد، با این حال اگر به این شیوه سلام کنید، اهالی اولولای ایتالیا کاملا متوجه می شوند.

  • برای گفتن خداحافظی: Arrivederci
  • برای گفتن لطفا: Per favore
  • برای گفتن ممنونم: Grazie
  • برای گفتن بله: Sì
  • برای گفتن نه: No
  • برای گفتن کجا: Dove
  • برای گفتن چند: Quando
  • برای گفتن چرا: Perché

منبع: mydomaine.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 754

به "شهری در ایتالیا با خانه های 6 هزار تومانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری در ایتالیا با خانه های 6 هزار تومانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید