صنایع دستی؛ ارمغان توسعه مالی و اشتغال برای استان فارس، گردشگری با صنایع دستی چند برابر می گردد

به گزارش سافاری رو، نخستین جشنواره نوآوری و خلاقیت در صنایع دستی در استان فارس با حضور مسئولان استانی در شیراز افتتاح شد و به مدت 4 روز ادامه دارد.

صنایع دستی؛ ارمغان توسعه مالی و اشتغال برای استان فارس، گردشگری با صنایع دستی چند برابر می گردد

با تور ارزان مسقط از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، کاربردی کردن تولیدات صنایع دستی در زندگی روزمره از احتیاجهای این صنعت است که سبب می گردد در بازار داخلی نیز رونق گذشته خود را پیدا کند و صنایع دستی در سبد کالای مردم قرار گیرد. این احتیاج سبب شد که معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با برگزاری جشنواره های خلاقیت و نوآوری، صنایع دستی این میراث کهن را از مهجوریت خارج و جایی برای آن در زندگی روزمره مردم باز کند.

پیش از ظهر امروز نخستین جشنواره نوآوری و خلاقیت در استان فارس افتتاح شد تا به گفته زهرا الحمدی، معاون صنایع دستی استان فارس آغازی باشد برای اینکه صنایع دستی در سبد کالای خانوارهای ایرانی جا گیرد. این جشنواره که بنا بود در آذرماه برگزار گردد با تاخیر یک ماهه به همت اتاق بازرگانی شیراز و میراث فرهنگی استان فارس برای مدت 4 روز در محل اتاق بازرگانی شیراز برپاست.

یدالله رحمانی، معاون مالی استاندار فارس در مراسم افتتاحیه این جشنواره، گردشگری و صنایع دستی را از جمله ظرفیت های استان فارس معرفی کرد که با شرایط خشکسالی کنونی می تواند جایگزین کشاورزی گردد و توسعه را برای استان فارس به ارمغان آورد.

به باور وی با ایجاد خلاقیت در صنایع دستی و هنرهای سنتی می توان بخش گردشگری را نیز رونق بخشید. رحمانی به مصادیق اقتصاد مقاومتی در صنایع دستی اشاره نمود و گفت: صنایع دستی از سه منظر می تواند بسترساز تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، چراکه صنایع دستی ظرفیت درونی است که قابلیت ایجاد فرصت و بهره وری مالی و صادراتی را دارد.

جمال رزاقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز صنایع دستی را در امر اشتغال و رونق مالی راهگشا دانست و گفت: صنایع دستی در ایران و استان فارس قابلیت عرضه دنیای را دارد که با برخورداری تکنولوژی در این زمینه می توان صندلی مناسبی را در دنیا از آن خود کنیم.

به گفته وی با استفاده از تکنولوژی صنعت فرش ایران صندلی خود را در بازارهای دنیای کسب نموده و اکنون زمان آن رسیده که دیگر صنایع دستی نیز در این زمینه وارد شوند و با یاری تکنولوژی صندلی خود را در دنیا ارتقا دهند.

به باور رزاقی راه اندازی کسب و کار با استفاده از صنایع دستی برخلاف دیگر صنایع به سرمایه زیاد احتیاج ندارد و این از امتیازات این صنعت برای رونق اشتغال است

در سرانجام مراسم افتتاحیه از 4 کتاب در زمینه صنایع دستی رونمایی شد و نشست های تخصصی هویت شناسی شیراز، طراحی و بسته بندی محصولات صنایع دستی، اشتغال پایدار در هنرهای سنتی و صنایع دستی و اقتصاد هنر و نوآوری در صنایع دستی و ورکشاپ تخصصی صنایع دستی از برنامه های ویژه این جشنواره اعلام شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 910

به "صنایع دستی؛ ارمغان توسعه مالی و اشتغال برای استان فارس، گردشگری با صنایع دستی چند برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی؛ ارمغان توسعه مالی و اشتغال برای استان فارس، گردشگری با صنایع دستی چند برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید