عدالت به معنای رعایت مساوات نیست

به گزارش سافاری رو، معاون توسعه امور ورزش استان فارس با تاکید براینکه عدالت به معنای مساوی بودن نیست، توزیع امکانات سخت و نرم افزاری متناسب با ظرفیت ها و شاخص های مختلف عدالت محسوب می شود.

عدالت به معنای رعایت مساوات نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان فارس، محسن سالاری در جلسه روسا و نواب رئیس هیئت های ورزشی استان فارس گفت: سال 97 مبلغی حدود 6 میلیارد و 601 میلیون تومان در حوزه ورزش به هیئت های استانی اختصاص یافته و متناسب با پتانسیل و ظرفیت های هیئت های ورزشی استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه تأمین منابع مالی هیئت ها تنها به عهده اداره کل نیست، بیان نمود: از ابتدای سال 98 تا کنون یک میلیارد و ششصد و هفتاد و چهار میلیون تومان به هیئت های ورزشی استان فارس تخصیص داده شده است. بدون تردید این منابع مالی برای دستیابی به اهداف هیئت ها کافی نیست و باید به دنبال درآمدزایی باشند.

سالاری گفت: پروژه های متعددی نظیر استعدادیابی، نخبه پروری، توجه به شهرستان ها، میزبانی ها و اعزام هایی که در پیش داریم، در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان فارس واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر استان ها اماکن تخصصی به مزایده گذاشته می شود، گفت: فارس از معدود استان های محسوب می شود که اماکن تخصصی را در اختیار هیئت ها گذاشته است؛ بنابراین کمک های اداره کل ورزش و جوانان فارس تنها محدود به مسائل مالی و نقدی نیست.

سالاری همچنین گفت: ورزش و جوانان فارس در بحث قهرمانی از دو سهمیه المپیک شامل کشتی و بسکتبال برخوردار هستیم؛ امید که در ژیمناستیک هم سهمیه کسب کنیم؛ در پارا المپیک هم تاکنون 17 سهمیه کسب شده که در مجموع شاهد رشد در حوزه ورزش قهرمانی بوده ایم.

او با اشاره به اینکه المپیاد ایرانیان از شاخص های ارزیابی اداره های کل استانی است، گفت: جدول منتشر شده از نتایج رده بندی مدال استان ها در فضای مجازی که فارس را در رده یازدهم نشان داده، واقعی نیست زیرا این جدول تنها براساس مدال طلا تهیه شده است؛ جدول نهایی مسابقات المپیاد منتشر خواهد شد و قطعا ما در جایگاه بالاتری قرار داریم.

سالاری با انتقاد از عملکرد برخی هیئت های ورزشی استان فارس در مسابقات استعدادهای برتر، گفت: در هر جایگاهی که در جدول نهایی مسابقات المپیاد قرار بگیریم این جایگاه شایسته استان فارس در سنین پایه نیست. متأسفانه با وجود تأکید زیاد اداره کل ورزش و جوانان استان بر توسعه ورزش در سنین پایه، این موضوع مورد غفلت برخی از هیئت ها واقع شده است.

او با بیان اینکه امروز فارس امکان میزبانی مسابقات بین المللی را دارد، گفت: با بهره برداری از سالن 6 هزار نفری شیراز، فارس توان میزبانی مسابقات جهانی را در رشته های توپی و غیرتوپی خواهد داشت. در نیمه اول امسال 6 میزبانی را داشتیم و در نیمه دوم هم هفت میزبانی را خواهیم داشت.

سالاری هیئت های ورزشی را مکمل اداره ورزش و جوانان در زمینه توسعه ورزش دانست و با بیان اینکه هر موفقیت یا شکست پای همه فعالان این حوزه نوشته می شود، گفت: علیرغم اینکه در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، فارس رتبه دوم را کسب کرده اما در فضای مجازی مطالبی علیه این اداره کل نشر داده می شود و عده ای هم با وجود اطلاع از صحیح نبودن چنین مطالبی، از عملکرد ورزش و جوانان فارس دفاع نمی کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه درهای نقد بر روی همه رسانه ها و افراد صاحب نظر باز است، گفت: معمولا یک اقلیت پر سر و صدا و یک اکثریت خاموش وجود دارد و آن اقلیت به دنبال تامین منافع خود هستند، حال آنکه همه امکان نقد و نظر را دارند اما اصولی آنست که نقدها منصفانه و غیرمغرضانه باشد تا منجر به رشد شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 578

به "عدالت به معنای رعایت مساوات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت به معنای رعایت مساوات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید