عراق، قیس الخزعلی: حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا کار مقاومت نبود

به گزارش سافاری رو، شیخ قیس الخزعلی با تاکید بر اینکه حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا در عراق کار مقاومت نبوده اعلام کرد اگر بخواهیم سفارت آمریکا را وارد معادله واکنش مقاومت کنیم، از موشک کاتیوشا استفاده نخواهیم کرد.

عراق، قیس الخزعلی: حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا کار مقاومت نبود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شفق نیوز، شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز پنجشنبه در واکنش به حمله موشکی علیه سفارت بغداد با انتشار توئیتی بیان نمود که حمله به سفارت آمریکا با کاتیوشا کار مقاومت نیست.

الخزعلی در بیانیه توییتری خود نوشت، برای اینکه برخی ها کارت ها را به هم نریزند اعلام می کنیم که هیئت هماهنگی گروه های مقاومت هنوز سفارت آمریکا در عراق را وارد معادله واکنش نکرده و حتی اگر سفارت آمریکا وارد این معادله هم شود گروه های مقاومت هرگز با وجود داشتن سلاح های دقیقی که در روزهای گذشته اثبات شد از موشکهای کاتیوشا که در عدم دقت و و هم در اصابت به منطقه ها مسکونی معروف هستند استفاده نمی کنند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه افزود، خداوند همه مبارزان را حفظ کند و انتقام خون شهدا همچون امانتی بر گردن ماست که تنها با اخراج همه اشغالگران ادا می شود.

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق صبح پنجشنبه با صدور بیانیه ای بیان نمود: منطقه سبز بغداد (محل استقرار سفارت آمریکا) با سه فروند موشک کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته است.

بیانیه هسته امنیتی تصریح می کند: موشک اول نزدیک مقر دستگاه امنیت ملی عراق سقوط کرد؛ دومی در میدان گردهمایی ها و سومی در منطقه مسکونی الشیخ عمر که به یکی از خودروهای شهروندان آسیب زد.

این چندمین بار در هفت روز اخیر است که اقدام به حمله علیه مراکز آمریکایی می شود؛ از پایگاه عین الاسد (که دو بار در 4 روز اخیر هدف قرار گرفت) تا سفارت آمریکا در بغداد (دو بار طی سه شب اخیر) و پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل (حمله سه شنبه شب) و هم انفجار چندین بمب در راستا کاروان های ائتلاف آمریکایی.

در نو ترین حادثه پیش از حمله بامداد امروز به منطقه سبز بغداد، برای دومین بار ظرف 72 ساعت روز چهارشنبه حمله به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق گزارش شد.

براساس خبرهای اولیه، این حمله با 14 فروند موشک انجام شد و سه تن از نیروهای ائتلاف آمریکایی هم زخمی شدند. ائتلاف می گوید زخم ها سطحی است.

این دومین بار در 72 ساعت گذشته بعد از حمله دوشنبه بود که عین الاسد مورد هجوم موشکی قرار گرفت و سه شنبه شب هم در عملیات جداگانه سه پهپاد ناشناس پایگاه آمریکایی ها در شرق عراق را هدف قرار گرفت.

طی سال جاری میلادی دهها حمله به مواضع آمریکا با روش های مختلف اعم از مین های کنار جاده ای بر سر راه کاروان های نظامی آمریکایی یا حمله موشکی و پهپادی به محل های استقرار اشغالگران آمریکایی در عراق اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1876

به "عراق، قیس الخزعلی: حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا کار مقاومت نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، قیس الخزعلی: حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا کار مقاومت نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید