تور گرجستان: فستیوال ها و جشنواره های گرجستان

به گزارش سافاری رو، گرجستان فرهنگ و آداب و رسوم خاص و جذابی داره که فستیوال ها و جشنواره های اون یکی از برترین فرصت ها برای آشنایی با این فرهنگ دوست داشتنی و منحصر به فرد به حساب میاد. مردم این کشور علاقه زیادی به جشن گرفتن دارند و معمولا انواع غذاها و نوشیدنی ها به همراه موزیک سنتی بخش جدانشدنی جشن هاشون محسوب میشه. شرکت کردن در این جشنواره ها شمارو با فرهنگ و حقایق جالبی از زندگی و عقاید مردم یک منطقه آشنا میکنه و فرصت خوبی در اختیارتون قرار میده تا همراه مردم یک سرزمین شاد باشید و جشن بگیرید و از لذیذ ترین غذاهای اون ها بخورید و زیبا ترین لحظات رو به روشی متفاوت از اون چیزی که تا بحال تجربه کردید، در خاطراتتون ثبت کنید.

تور گرجستان: فستیوال ها و جشنواره های گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در این مقاله با خبرنگاران می خوایم با مهم ترین فستیوال ها و جشنواره های گرجستان و زمان دقیق برگزاری هرکدوم از اون ها آشنا بشیم. سعی کنید سفرتون به این کشور رو در یکی از فستیوال ها تنظیم کنید تا در کنار همه لذت ها و تجربه هایی که به دست میارید، در جشن و شادی مردم گرجستان هم شریک باشید.

جشنواره Tbilisoba

جشن تولد معمولا یک بار در سال اتفاق میفته، برای همین هم باید هیلی مجلل و جالب و خاطره انگیز باشه، مخصوصا اگه تولد شهر مورد علاقه مردم یک کشور باشه تا همه مردم جهان ببینند و بدونن که مردم گرجستان چقدر مرکزشون تفلیس رو دوست دارند… روزی که هنوز به صورت رسمی تایید نشده که روز دقیق به وجود اومدن تفلیسه اما مردم این کشور هر سال این روز رو با تعصب و شادی بیشتری جشن می گیرند و به عنوان مهم ترین واقع کشور میشناسن. اولین جشن Tbilisoba در 28 اکتبر 1979 برگزار گردید و از اون تاریخ تا به امروز بیشتر از 30 ساله که هر سال در هفته آخر ماه اکتبر این جشنواره برگزار میشه. در این جشنواره انواع نمایش، کنسرت، آتش بازی انجام میشه و همه جا پر از غذاهای خوشمزه، میوه و سبزیجات تازه و شیرینی های مختلق میشه. این مراسم در مرکز شهر تفلیس، پارک ریکا، میدان گرگازالی و پارک های دیگر شهر برگزار میشه و تا چند روز هم ادامه داره.

زمان برگزاری این جشن معمولا در هفته آخر اکتبر برگزار میشه. همه منطقه ها مرکز شهر پر از دست فروش های محلی میشه که محصولات مختلفی مثل سبزی، میوه، غذا، لباس و جواهرات کار شده با دست، عسل، میوه خشک شده و هرچیزی رو که فکر کنید میفروشند. میوه ها و غذاهای تزئین شده در قسمت های مختلف شهر گذاشته میشه و فضای مجذوب نمایندهی رو به وجود میاره. اما این جشن تنها به غذاهای مختلف ختم نمیشه در قسمت های مختلفی از شهر نمایش ها و اجراهای موسیقی و کنسرت های مجذوب نمایندهی برگزار میشه و شهر غرق در شادی و جنب و جوش میشه. به طور کلی باید بدونید غذا بخش مجذوب نمایندهی از سفرتون به گرجستان هستند که باید حتما در این سفر امتحانشون کنید و اگه میخواید در خصوص برترین غذاها و بعلاوه فرهنگ و آداب و رسوم غذا خوردن در گرجستان بیشتر بدونید بهتره بخش غذاهای گرجستان رو در وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

جشنواره Batumoba

جشنواره ای که برای شهر باتومی جشن گرفته میشه و شاید به بزرگی و باشکوهی جشنی که برای مرکز برگزار میشه نباشه اما اونقدر مجذوب نماینده هست که شرکت در اون هیجان و تجربه های لذت بخش سفرتون رو دو چندان کنه. در طول این جشنواره همه خیابان های شهر به طور شگفت انگیزی چراغانی و تزئین میشه و گروه های موسیقی محلی و بین المللی در قسمت های مختلف شهر اجراهای برگزار می نمایند. یکی از مهم ترین رویداد های این جشنواره، پایکوبی مخصوص و سنتیه که در دو روز جشن اجرا میشه. این جشنواره معمولا در 3 و 4 دسامبر هر سال برگزار میشه.

جشنواره Rtveli

یکی از مهم ترین رویداد های گرجستان که شاید نشه اسمش رو دقیقا جشنواره گذاشت اما از یک جشنواره بزرگ هم براشون مهم تره. روز برداشت و جمع اوری انگوز که در این روز همه بستگان و دوستان جمع میشن و برگزاری اون هم زمان دقیقی نداره و در هر منطقه ممکنه متفاوت باشه ولی همه گرجی ها از شرکت کردن افراد دیگه و جهانگرد ها در این جشن راضی میشن برای همین هم خبرنگاران بهتون پیشنهاد میکنه اگه به همچین رویداد هایی علاقه دارید این روز رو در کختیای مرکز آبگیری انگور از دست ندید. بعد از اینکه برداشت انگور ها انجام میشه همه دور یک میز پر از غذاهای خوشمزه محلی و پنیر محلی و نان تازه پخته شده میشنند و برای چندین ساعت خوش می گذرونند و با هم حرف میزنند و جک تعریف می نمایند. این جشنواره معمولا از اواخر سپتامبر آغاز نیشه و در اواسط اکتبر به خاتمه میرسه و برای هر منطقه ای یک روز برگزار میشه.

جشنواره پنیر

یکی دیگه از جالب ترین جشنواره های گرجستان که خبرنگاران پیشنهاد میکنه از دستش ندید. جشنی که در اون می تونید انواع پنیر های مختلف رو با طعم ها و شکل های متفاوت امتحان کنید و با حقایق مجذوب نمایندهی درباره ساخت انواع پنیر و مزه های مختلف اون آشنا بشید. اگه گشنتون باشه و قطعا متحان کردن این همه نوع پنیر و چشیدن طعم های مختلف اون می تونه براتون فوق العاده مجذوب نماینده باشه. این فستیوال هر سال در ماه اکتبر در تفلیس برگزار میشه.

جشنواره جاز تفلیس

جشنواره جاز تفلیس در واقع یک رویداد بزرگ در گرجستان به حساب میاد که موسیقیدان ها و خوانندگان معروفی از سراسر جهان در اون شرکت می نمایند و گروه های موسیقی جاز گرجستان و خیلی از موسیقیدان های جاز بین المللی هم در این فستیوال به صورت زنده اجرا می نمایند. زمان برگزاری این جشنواره از 29 اکتبر تا 4 نوامبره.

جشنواره Art-Gene

یک جشنواره موسیقی سنتی که از سال 2003 در گرجستان و شهر زیبای تفلیس برگزار میشه. محل برگزاری این جشنواره در موزه هنری تفلیسه که در اون نوازندگان موسیقی محلی و سنتی و هنرمندان معاصر گرجستان و بعلاوه گروه های پایکوبی سنتی شرکت می نمایند. این جشنواره که در طول تابستان اتفاق میفته زمان مناسبی برای لذت بردن از طبیعت گرجستان و گوش دادن به موسیقی زنده این کشور و تماشای پایکوبی محلی اون به حساب میاد. به علاوه طول این فستیوال می تونید از غرفه های صنایع دستی و غذاها و نوشیدنی های مختلفی که در اطراف اون تدارک دیده شده لذت ببرید و در واقع از یک پیک نیک در دل طبیعت و موسیقی گوشنواز و امکانات خوبی که در اختیارتون قرار می گیره لذت ببرید. زمان دقیق برگزاری این فستیوال هم از 8 تا 15 جولایه.

فستیوال فضای باز تفلیس

جشنواره ای که به صورت سالانه در تفلیس برگزار میشه و هنرمندان مشهوری از سراسر جهان در این جشن شرکت می نمایند و اجراهای زنده رو برگزار میکنه. این جشنواره معمولا 3 تا 4 روز طول میکشه و معمولا در خارج از شهر برگزار میشه. این رویداد معمولا از اوخر عصر آغاز میشه و تا صبح ادامه داره و در چنیدین مرحله اجرا میشه. در اطراف اون هم پر از انواع فروشگاه های غذا، کافه ها و مغازه های سوغات میشه و روز مهیج و سرگرم نماینده ای رو براتون رقم میزنه. بعلاوه برای افرادی که میخوان شب رو در این منطقه بمونند کمپ هایی تدارک دیده شده که می تونید در صورت رفتن از این کمپ ها هم بهره ببرید. این فستیوال هر سال از حدود 15 تا 17 می برگزار میشه.

به طور کلی همه فستیوال ها و جشن هایی که در گرجستان برگزار میشه نمایانگر فرهنگ و آداب رسوم مردم این کشوره که شما رو با جهانی متفاوت و مجذوب نمایندهیت های زندگی و فرهنگی این مردم بیشتر آشنا می کنه…

منبع: گردگرد
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2113

به "تور گرجستان: فستیوال ها و جشنواره های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: فستیوال ها و جشنواره های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید