فوتبال دنیا، لیونل مسی: باید آمار گلزنی ام از روی نقطه پنالتی را ارتقا دهم، پست فعلی ام را خیلی دوست دارم

به گزارش سافاری رو، فوتبال دنیا - لیونل مسی اعتراف کرد که از آمار خود برای گلزنی از روی نقطه پنالتی راضی نیست اما پست فعلی که در آن بازی می نماید را دوست دارد.

فوتبال دنیا، لیونل مسی: باید آمار گلزنی ام از روی نقطه پنالتی را ارتقا دهم، پست فعلی ام را خیلی دوست دارم

به گزارش خبرنگاران، لیونل مسی می گوید باید بیشتر از قبل روی زدن ضربات پنالتی تمرین کند چون ضریب موفقیتش برای گلزنی از روی نقطه پنالتی کاهش پیدا نموده است.

مسی 31 ساله فصل گذشته 8 بار (دررده باشگاهی و ملی) از روی نقطه پنالتی برای باز کردن دروازه حریفان اقدام کرد که تنها در نیمی از آنها موفق بود و یکی از آن پنالتی های مهمی که به هدر داد مقابل ایسلند در جام جهانی 2018 بود.

در مجموع لیونل مسی در دوران بازیگری اش 24 پنالتی را به هدر داده است و او در بازی چندی پیش بارسلونا مقابل اوئسکا در لالیگا مسئولیت پنالتی زدن را به لوئیس سوارس محول کرد در حالی که با زدن یک گل دیگر می توانست هت تریک کند.

مسی به رادیو کاتالونیا گفت: من دوست دارم در گلزنی از روی ضربات پنالتی کارآمدتر باشم اما کار کردن روی ضربات پنالتی سخت است. پنالتی زدن در جریان بازی با زدن پنالتی در تمرینات فرق دارد. شما ممکن است در ذهن تان ایده ای داشته باشید یا برنامه ای که روی آن کار نموده اید اما پنالتی زدن واقعاً از آن چیزی که به نظر می رسد سخت تر است. دروازه بان در موفقیت شما برای گلزنی از روی نقطه پنالتی نقش زیادی دارد. اگر او مسیر ضربه را درست حدس بزند، آن را می گیرد اما خب مسلم است که من باید ضریب گلزنی ام از روی نقطه پنالتی را ارتقا دهم.

مسی در حالی که در سال های اخیر برای گلزنی از روی نقطه پنالتی مشکل داشته است، در سایر حوزه های بازی اش پیشرفت نموده است.

او که فصل گذشته کمی عقب تر بازی می کرد، 12 پاس گل داد که بیشتر از هر بازیکن دیگری در لالیگا بود و 7 بار هم در سال 2018 از روی ضربات آزاد گلزنی کرد که باز هم بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ بود.

مسی اضافه کرد: من بیشتر از همه به بهبود کیفیت پاس های آخرم افتخار می کنم. سال گذشته فکر می کنم که من در این زمینه پیشرفت زیادی داشتم و موقعیت های گلزنی خوبی ایجاد کردم، حالا برخی از آنها موقعیت های به گل تبدیل شدند و برخی دیگر نه اما در هر حال من در این زمینه خیلی پیشرفت کردم. من در گلزنی از روی ضربات ایستگاهی هم پیشرفت زیادی داشته ام، حتی با پای راستم. من همیشه کوشش می کنم که چیزهای جدید یاد بگیرم و پیشرفت کنم.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین که در گذشته به عنوان بال و مهاجم نوک کاذب هم بازی نموده است، می گوید در پستی که الان بازی می نماید بیشترین رضایت را دارد. او در سمت راست بازی را شروع کرد و به عقب برمی گشت تا توپ بگیرد.

مسی تأکید کرد: اینکه بازی ات در حال تغییر و تحول باشد طبیعی است. در 17 سالگی وقتی که اولین بازی ام را انجام دادم، در پستی متفاوت بازی می کردم و آن موقع شیوه بازی ام متفاوت بود. فوتبال از آن موقع تغییر نموده است، همانطور شیوه بازی کردن من و گردشم در سراسر زمین. الان از جایی که بازی می کنم راضی ام و آن را دوست دارم. تیم هایی که روبه روی ما بازی می نمایند عقب می کشند و کلی بازیکن در میانه میدان قرار می دهند پس اگر کمی عقب برگردم توپ دریافت برایم آسان ترمی گردد. وقتی در سمت راست بازی می کنم راحت تر می توانم توپ بگیرم چون در میانه میدان فضای کمتری وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 68

به "فوتبال دنیا، لیونل مسی: باید آمار گلزنی ام از روی نقطه پنالتی را ارتقا دهم، پست فعلی ام را خیلی دوست دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، لیونل مسی: باید آمار گلزنی ام از روی نقطه پنالتی را ارتقا دهم، پست فعلی ام را خیلی دوست دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید