نگاه فوتبال پنج نفره به طلای پارالمپیک است نه برنز پیش بینی شده

به گزارش سافاری رو، جواد فلفلی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال پنج نفره در مسابقات قهرمانی آسیا که با کسب سهمیه پارالمپیک همراه بود، گفت: همانطور که پیش بینی می کردیم شرایط سختی در مسابقات وجود داشت. تعداد تیم هایی که صرفِ حضور برای شان اهمیت داشت و ظاهرا آمده بودند تا فقط کسب سهمیه کنند، دو سه تیم بود. 6- 5 تیم دیگر امیدوار به کسب سهمیه بودند و با آمادگی خوبی هم در مسابقات شرکت کرده بودند.

نگاه فوتبال پنج نفره به طلای پارالمپیک است نه برنز پیش بینی شده

وی ادامه داد: تایلند که میزبان مسابقات هم بود یکی از مدعیان بود، عملکرد چین از همان آغاز مسابقات به گونه ای بود که نشان داد نمی خواهد پا پَس بکشد، ژاپنی ها با انگیزه بودند در حالیکه به خاطر میزبانی آنها برای پارالمپیک فکر می کردیم چگونگی حضور در مسابقات اهمیت زیادی برای شان نداشته باشد.کره جنوبی، مالزی و خود ما هم که به دنبال کسب سهمیه بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با یادآوری اینکه این تیم از برنامه ریزی برای برگزاری دیدار تدارکاتی پیش از اعزام به محل مسابقات نتیجه نگرفت، گفت: این مسئله کار ما را سخت تر کرده بود به خصوص که سایر تیم ها از این حیث شرایط بهتری داشتند. به طور مثال در صحبت با سرمربی تایلند متوجه شدم که شاگردانش 6 ماه متوالی در کمپ بوده و طی این مدت دیدارهایی هم داشته اند.

فلفلی تاکید کرد: در کل کارمان برای صعود به فینال و کسب سهمیه سخت بود اما ملی پوشان تلاش زیادی داشتند تا بتوانند به آن دست یابند. ما بدون باخت به فینال رسیدیم و در دیدار نهایی هم درشرایطی که رجب پور - کاپیتان تیم ملی - را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم با یک گل به خودی متحمل شکست شدیم.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های مورد نظر برای چگونگی حضور تیم ملی فوتبال پنج نفره در پارالمپیک 2020 به این پرسش مبنی بر اینکهاین تیم در پارالمپیک ریو نایب قهرمان شد، کمیته ملی پارالمپیک هم کسب مدال برنز در پارالمپیک توکیو را پیش بینی کرده است. پیش بینی و هدف گذاری خود شما چیست؟، پاسخ داد و گفت: قطعا نگاه من و شاگردانم به طلای پارالمپیک است اما مشروط به اینکه برنامه های مورد نظر اجرا شود و مهمتر اینکه بتوانیم با تدارکات کافی راهی توکیو شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره یادآور شد: 70 روز پیش از پارالمپیک 2016 در تورنمنتی که به میزبانی ریودوژانیرو و با حضور تیم های پارالمپیکی برگزار شد، شرکت داشتیم. دیدارهایی که در آن تورنمنت داشتیم در کسب مدال نقره پارالمپیک ریو بسیار تاثیرگذار بود. برای پارالمپیک توکیو هم اگر بتوانیم اردوها و دیدارهای خوبی داشته باشیم می توانیم مدالی خوش رنگ بگیریم.البته که شرایط فوتبال پنج نفره تغییر کرده و به خصوص در آسیا پیشرفت زیادی نسبت به سال های گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: در اروپا شرایط اینگونه نیست، آمریکا هم نهایت دو تیم خوب داشته باشد اما قاره آسیا امروز حداقل 5 تیم مدعی دارد. در پارالمپیک هم تیم های خوبی حضور دارند. آرژانتین که کسب سهمیه کرده سال گذشته در جام جهانی ژاپن و در غیاب برزیل قهرمان شد، برزیل هم که فعلا قهرمان جهان است، اسپانیا و فرانسه هم جزو تیم های با کیفیت در فوتبال پنج نفره هستند. در کل اینکه کار راحتی در پارالمپیک نخواهیم داشت اما نگاه مان به مدال طلا است.

فلفلی تاکید کرد: مسابقات کشوری که آذرماه برگزار می شود، حکم انتخابی تیم ملی را دارد. از دی ماه هم تمرینات را آغاز می کنیم. در مورد پیش بینی دیدارهای تدارکاتی هم منتظر تقویم فدراسیون جهانی نابینایان هستیم. ضمن اینکه احتمالا ژاپن پیش از المپیک میزبان یک تورنمنت خواهد بود که در صورت برگزاری آن در زمان مناسب و دریافت دعوتنامه حتما در آن شرکت می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در انتها گفت: امیدوارم بتوانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و با مسئله ای هم در اجرای آن روبرو نشویم. در این صورت نتیجه ای قابل توجه در توکیو کسب خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 594

به "نگاه فوتبال پنج نفره به طلای پارالمپیک است نه برنز پیش بینی شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه فوتبال پنج نفره به طلای پارالمپیک است نه برنز پیش بینی شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید