بهترین محل ها برای ماهیگیری در کانادا

به گزارش سافاری رو، ماهیگیری یکی از بهترین فعالیت های تفریحی برای علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویی است. کانادا با دریاچه ها، رودخانه ها و آبراه های فراوان، یکی از بهترین مکان ها برای ماهیگیری در دنیا محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی برترین مناطق ماهیگیری در کانادا بپردازیم تا علاقه مندان بتوانند بهترین تجربه ماهیگیری را در این کشور زیبا داشته باشند.

بهترین محل ها برای ماهیگیری در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

دریاچه اونتاریو

شاید بتوان گفت دریاچه اونتاریو معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان برای ماهیگیری در کانادا است. این دریاچه عظیم که مرز مشترک بین ایالت های اونتاریو و نیویورک در آمریکا است، زیستگاه بیش از 80 گونه ماهی از جمله ماهی سفید، ماهی قزل آلا، ماهی آزاد و... است.

آب و هوای مطبوع، مناظر زیبای ساحلی و وفور ماهی، دریاچه اونتاریو را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی در شرق کانادا تبدیل کرده است. شهرهایی مانند تورنتو، همیلتون، نیاگارا، کینگستون و... در کناره این دریاچه واقع شده‌اند.

برای ماهیگیری در دریاچه اونتاریو می توانید از قایق استفاده کنید یا در سواحل آن ماهیگیری نمایید. البته باید حتما مجوز ماهیگیری دریافت کنید. بهتر است از خدمات راهنماهای محلی بهره بگیرید تا بتوانید بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری را پیدا کنید.

دریاچه وینیپگ

دریاچه وینیپگ در استان مانیتوبا قرار دارد و پس از دریاچه های خزر، اونتاریو و سوپریور، چهارمین دریاچه بزرگ در کانادا است. این دریاچه محل زندگی بیش از 48 گونه ماهی از جمله ماهی سفید، ماهی آزاد و ماهی قزل آلا است.

شهر وینیپگ در ساحل جنوبی این دریاچه قرار دارد و یکی از مراکز عمده گردشگری در منطقه محسوب می‌شود. بخش شمالی دریاچه وینیپگ کمتر مورد بازدید گردشگران است و تجربه بکرتری برای ماهیگیران فراهم می‌کند.

ماهیگیری در این دریاچه در تمام فصول سال امکان‌پذیر است، اما بهار و پاییز بهترین زمان برای صید ماهی هستند. می توانید برای ماهیگیری از قایق استفاده کنید یا در کرانه دریاچه بنشینید. البته نیاز به دریافت مجوز دارید.

رودخانه فریزر

رودخانه فریزر یکی از مهمترین و بزرگترین رودخانه های کانادا است که از رشته کوه های راکی در استان بریتیش کلمبیا سرچشمه می گیرد و پس از عبور از استان آلبرتا، به اقیانوس آرام می ریزد.

این رودخانه طولانی یکی از بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری قزل‌آلای اقیانوس آرام در غرب کانادا به شمار می‌رود. علاوه بر قزل‌آلا، انواع ماهی آزاد، ماهی سفید و گونه‌های بومی نیز در این رودخانه وجود دارند.

بخشی از رودخانه فریزر در منطقه مرزی بین استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار گرفته و محل ماهیگیری عالی در مناطق طبیعی بکر است. البته باید مراقب گریزلی‌های سیاه و خرس‌های گریزلی بود که در این منطقه زندگی می‌کنند!

دره رودخانه سن لوران

دره رودخانه سن لوران یکی دیگر از بهترین مناطق بکر برای ماهیگیری در کانادا است. این دره حاصلخیز در امتداد مرز بین استان کبک و ایالت نیویورک قرار گرفته و توسط رودخانه سن لوران آبیاری می‌شود.

انواع ماهی‌های آب شیرین از جمله ماهی آزاد، ماهی قزل‌آلا و ماهی سفید در این رودخانه و دریاچه‌های اطراف آن یافت می‌شوند. علاوه بر ماهیگیری، می‌توانید از دیدن طبیعت بکر منطقه و فعالیت‌هایی مانند کمپینگ و کوهنوردی نیز لذت ببرید.

تعدادی از بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری در دره سن لوران عبارتند از: دریاچه سن فرانسیس، دریاچه سن لویی، رودخانه سن رژیس و دریاچه ماسنا. البته نیاز به دریافت مجوز دارید.

دریاچه‌های موسکوکا در اونتاریو

استان اونتاریو دارای تعداد زیادی دریاچه است که مکان‌های عالی برای ماهیگیری و گردشگری هستند. دریاچه‌های موسکوکا در شمال اونتاریو یکی از مناطق محبوب برای ماهیگیران به شمار می‌رود.

این منطقه دارای بیش از 2000 دریاچه است که برخی از آنها توسط مسیرهای آبی به هم متصل شده‌اند. دریاچه‌های موسکوکا زیستگاه انواع ماهی‌های آب شیرین از جمله ماهی سفید، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد است.

شهرهای هانتسویل، بریس، گراونهرست و براسئو در این منطقه قرار دارند و امکانات اقامتی و تفریحی فراوانی برای گردشگران و ماهیگیران فراهم می‌کنند. بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای ماهیگیری در این منطقه هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی پنج منطقه عالی برای ماهیگیری در کانادا پرداختیم. دریاچه اونتاریو، دریاچه وینیپگ، رودخانه فریزر، دره رودخانه سن لوران و دریاچه‌های موسکوکا از جمله معروف‌ترین و بهترین مکان‌ها برای صید ماهی در کانادا هستند.

البته کانادا دارای صدها دریاچه و رودخانه مناسب برای ماهیگیری است و می‌توانید مکان‌های دیگری را نیز امتحان کنید. مهم این است که برای ماهیگیری حتما مجوز لازم را دریافت کرده و مقررات محیط زیستی منطقه را رعایت نمایید.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید سفر خاطره انگیزی به کانادا داشته باشید و از تجربه ماهیگیری در طبیعت بکر این کشور لذت ببرید. موفق باشید!

انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 774

به "بهترین محل ها برای ماهیگیری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محل ها برای ماهیگیری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید