مراحل درخواست ویزای بلژیک ، سفر با ویزای بلژیکسفارت بلژیکفرایند مشخص وقتهزینه های ویزا برای سفر به بلژیکمدارک مورد احتیاج ویزا برای سفر به بلژیک

به گزارش سافاری رو، بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که برای سفر به آن باید ویزای شینگن تهیه کرد. اما برای دریافت و درخواست ویزای بلژیک و سفر به بلژیک باید چه مراحلی را طی کرد، چگونه از سفارت این کشور باید وقت گرفت و سوالات این چنینی برای دریافت ویزای بلژیک را در این مطلب ارائه داده ایم پس با ما همراه باشید.

مراحل درخواست ویزای بلژیک ، سفر با ویزای بلژیکسفارت بلژیکفرایند مشخص وقتهزینه های ویزا برای سفر به بلژیکمدارک مورد احتیاج ویزا برای سفر به بلژیک

سفارت بلژیک

این کشور جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و همان طور که گفته شد برای سفر به بلژیک به دریافت ویزای شیگن از سفارت این کشور است. سفارت بلژیک در ایران، در تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، بن بست شیرین، شماره 4 قرار گرفته است. شماره تلفن های این سفارت، 22391909 - 22391160 (021) و فکس آن 22398780 است. سایت سفارت بلژیک در ایران، https://iran.diplomatie.belgium.be/en است. برای مراجعه به این سفارت باید بین روزهای 1 شنبه تا 5 شنبه و بین ساعات 8 صبح تا 3 بعدازظهر اقدام کنید. البته بخش ویزای این سفارت شماره تلفن جداگانه ای دارد، 22248582 و فقط باید در روزهای کاری این سفارت بین ساعات 10 صبح تا 12 ظهر و 2 بعداز ظهر تا 4 بعداز ظهر تماس بگیرید. این بخش به هیچ عنوان به صورت تلفنی شرایط درخواست ویزای بلژیک را اعلام نمی نماید. زمانی که ویزای شما آماده تحویل باشد با شما تماس خواهند گرفت.

فرایند مشخص وقت

برای مشخص وقت سفارت باید وارد سایت https://visaonweb.diplomatie.be/ شوید و درخواست خود مبنی بر مشخص وقت را با پر کردن فرم مربوطه برای سفر به بلژیک اعلام کنید. اگر این فرم کامل و صحیح پر گردد به شما کد اینترنتی داده می گردد. این فرم را می توانید به زبان های انگلیسی و زبان های ملی بلژیک که آلمانی، فرانسوی و هلندی است، پر کنید. بعد از این که کد خود را دریافت کردید باید وارد سایت سفارت شوید و با توجه به کدی که دارید مراحل مشخص وقت را طی کنید. این روند اینترنتی از خرداد سال 96 انجام گرفته است. باید توجه داشته باشید که بدون داشتن کد اینترنتی به هیچ وجه نمی توانید وقت بگیرید. نکته قابل توجه این است که در هنگام پر کردن فرم اولیه توجه داشته باشید، چون بعد از دریافت کد، امکان تغییر آن دیگر وجود ندارد. از فرمی که پر نموده اید حتما دو نسخه پرینت داشته باشید تا در هنگام مراجعه به سفارت همراه داشته باشد. توجه داشته باشید وقتی که مشخص می گردد تنها برای فردی است که درخواست داده است و امکان انتقال آن به فرد دیگر وجود ندارد. زمانی که موعد وقت شما فرا رسید، تنها 10 دقیقه زودتر به سفارت مراجعه کنید چون اگر دیرتر برسید، وقت شما سوخته و اگر زودتر مراجعه کنید باید بیرون بیایید و دوباره سر وقت وارد شوید. در هنگام ورود به سفارت، گذرنامه شما آنالیز می گردد تا با اطلاعاتی که در فرم ارائه داده ایم هماهنگ باشد، در غیر اینطورت اجازه ورود ندارد. برای ورود به اتاق عمومی این سفارت تنها افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند می تواند وارد شوند، البته همراهان افراد کم سن نیز اجازه ورود دارند.

هزینه های ویزا برای سفر به بلژیک

زمانی که برای مصاحبه به سفارت ویزا وارد می گرددی نسبت به ویزایی که خواستار آن هستید باید مبالغی را به یورو بپردازید. هزینه ویزای اقامت کوتاه مدت 60 و ویزای اقامت بلند مدت 180 یورو است. منظور از اقامت کوتاه مدت، ویزای توریستی، تجاری و یا دیدار با خانواده و اقامت بلند مدت، ویزای دانشجویی یا الحاق به خانواده است. توجه داشته باشید هنگام پرداخت این هزینه ها نباید اسکناس 500 یورو بدهید. اگر به شما ویزا تعلق نگیرد، این هزینه برگردانده نمی گردد. فرم در خواست مشخص وقت و خود مشخص وقت رایگان هستند و احتیاج نیست پولی پرداخت کنید.

مدارک مورد احتیاج ویزا برای سفر به بلژیک

در سایت سفارت بلژیک، برای هر نوع ویزایی که خواستار آن هستید، مدارک مورد احتیاج را درج نموده است. به دقت آن ها را مطالعه کنید و تمامی آن ها را در زمانی که به سفارت مراجعه می کنید به همراه داشته باشید. بعلاوه می توان از قسمت پذیرش سفارت برگه ای را که مدارک مورد احتیاج بر روی آن نوشته شده است، گرفت. در بین مدارکی که در سایت و یا برگه ذکر شده، مدارک و اسنادی را که نشان دهنده، بازگشت شما از کشورهای عضو شینگن قبل از اتمام تاریخ ویزایتان باشد، ارائه دهید تا امکان دریافت ویزا را بیشتر کنید. در ادامه مدارکی که برای ویزای توریستی مورد احتیاج خواهد بود، آورده شده است:

مدارک اولیه پذیرش برای درخواست ویزا برای سفر به بلژیک :

1. فرم درخواست ویزای بلژیک به همراه یک کپی (این فرم باید کامل و صحیح پر شده باشد)، 2. دو عکس پاسپورتی که به تازگی گرفته شده باشد، و 3. هزینه مربوط به درخواست ویزای بلژیک

مدارک مورد احتیاج مرحله بعد در دریافت ویزا برای سفر به بلژیک :

- گذرنامه (تاریخ انقضای آن باید تا 3 ماه بعد از تاریخ ویزا باشد) و کپی از صفحات دوم، سوم و چهارم و بعلاوه صفحاتی که در آن ها ویزا و مهر زده شده است.

- ترجمه شناسنامه

- مدارکی که نشان دهنده توانایی پرداخت هزینه های سفر باشد، برای هر روز از سفر 95 یورو احتیاج است.

- بیمه مسافرتی با پوشش 3000 یورو، شرکتی که این بیمه را صادر می نماید باید از اعتبار برخوردار باشد که می توانید نام این شرکت های معتبر را در سایت سفارت مشاهده کنید.

- مدارکی که نشان دهد در زمانی که به سفر می روید به کجا ها خواهید رفت و برنامه های شما را نمایان کند و بعلاوه رزرو هتل یا هتل هایی که در شهرهایی که قصد سفر دارید و رزرو بلیط هواپیما با توجه به زمانی که می خواهید سفر کنید.

- باید مدارکی را که نشان دهنده شرایط اشتغال فرد درخواست کننده است را ارائه دهید که برای هر فردی فرق دارد:

کارمند: فیش حقوقی- گواهی اشتغال به کار- ارائه مدارک بیمه درمانی- پرینت 6 ماهه از حساب بانکی، این در صورتی است که تنها داشتن حساب بانکی کافی نیست.

تاجر: رسید پرداخت آخرین مالیت- اسناد و مدارک شرکتی که در آن مشغول به کار است- پرینت 6 ماهه از حساب بانکی، این در صورتی است که تنها داشتن حساب بانکی کافی نیست.

افرادی که کار آزاد دارند: رسید پرداخت آخرین مالیات- پروانه کسب هر کاری که دارند- پرینت 6 ماهه از حساب بانکی، این در صورتی است که تنها داشتن حساب بانکی کافی نیست.

بازنشسته: حکم بازنشستگی فرد- پرینت 6 ماهه از حساب بانکی، این در صورتی است که تنها داشتن حساب بانکی کافی نیست.

همراهانی که شاغل نیستند: 1.برای همسر تنها شناسنامه یا هر چیزی که نشان دهنده رابطه آن ها است. 2. برای بچه ها نیز مدارک نشان دهنده رابطه آن ها یا شناسنامه خود فرزند و یا شناسنامه پدر برای تمامی بچه ها کافی است، با توجه به سن او باید برگه اشتغال به تحصیل ارائه گردد، اگر فرزند تنها و یا با یکی از والدین سفر می نماید باید رضایت نامه محضری از پدر یا مادر داشته باشد.

این مدارک را باید تقریبا یک ماه قبل از سفر به سفارت در زمان درخواست ویزای بلژیک ارائه دهید. اگر درخواست شما مثبت بود و ویزا را دریافت نمودید، باید رسید پرداخت هتل و بلیت را ارائه دهید. با دریافت ویزا مهری در گذرنامه شما زده می گردد که فقط نشان دهنده این است که شما ویزا دریافت نموده اید و هیچ گونه بار حقوقی ندارد، اگر درخواست ویزای بلژیک شما رد گردد می توانید طی مراحلی به مرجع مربوطه رجوع کنید و خواستار بازنگری شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2306

به "مراحل درخواست ویزای بلژیک ، سفر با ویزای بلژیکسفارت بلژیکفرایند مشخص وقتهزینه های ویزا برای سفر به بلژیکمدارک مورد احتیاج ویزا برای سفر به بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل درخواست ویزای بلژیک ، سفر با ویزای بلژیکسفارت بلژیکفرایند مشخص وقتهزینه های ویزا برای سفر به بلژیکمدارک مورد احتیاج ویزا برای سفر به بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید