معماری مکان های مذهبی ، آشنایی با کلیسای روبانی در ژاپن

به گزارش سافاری رو، معماری مکان های مذهبی از گذشته تا کنون همیشه یکی از برترین و مهم ترین موضوعات جوامع بشری بوده است گواه این مدعا وجود طرح های گوناگون و فاخر اماکن مذهبی در دنیای اسلام و سایر ادیان دنیا است. اما معماری مذهبی نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات عمده ای به خود دیده طوری که امروزه طرح های مدرن مساجد، کلیساها و معابد کم کم جایگزین طرح های قدیمی و سنتی می شوند. کلیسایی که در زیر قصد معرفی آنرا درایم یکی از بهترین نمونه ها برای تایید این موضوع است.

معماری مکان های مذهبی ، آشنایی با کلیسای روبانی در ژاپن

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این کلیسای بسیار زیبا در کشور ژاپن و در شهر هیروشیما واقع شده است. طراحی این بنا که به اسم کلیسای روبانی شناخته می گردد توسط شرکت NAP Architects در سال 2013 صورت گرفته است و مساحتی برابر با 80 متر مربع دارد. این کلیسا برای مراسم عروسی استفاده می گردد و بروی دامنه تپه قرار گرفته تا افرادی که به کلیسا می آیند از منظره پانورامای طبیعت نهایت استفاده را ببرند.

دو پلکان که به شکل مارپیچ بدور ساختمان پیچیده اند در حقیقت پایه های اصلی ساختمان نیز هستند و به همین خاطر، یکی از زیباترین ساختمان های آزاد یا مستقل را بوجود آورده اند. البته این پلکان ها برای مراسم عروسی در فرهنگ ژاپنی اهمیت زیادی دارد و همواره در اینگونه مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که مشاهده می کنید در این کلیسا از دو پلکان جدا استفاده شده است دلیل اینکار به مباحث فنی در مقاومت سازه مربوط می گردد که در آن یک پلکان نمی توانست بتنهایی خودش را در شرایط افقی نگهدارد و شدیدا ناپایدار می گشت، در نتیجه طرح بگونه ای ترسیم و ساخته شد که دو پلکان، هر کدام با شکلی متفاوت، به پایدارتر شدن ساختمان یاری می نمایند. با متصل کردن دو پلکان به یکدیگر، هر کدام دیگری را ساپورت می نماید و در عین حال شکل منحصر بفرد ساختمان را بوجود می آورند. این پلکان های روبانی بصورت جدا از کف ساختمان با پیچش های متفاوتی بدور یکدیگر می چرخند و در ارتفاع 15.4 متری در بالای کلیسا به یکدیگر متصل شده و فرم روبانی بخود می گیرند؛ روبانی که از بالا به سمت پایین پیچیده شده است. راهرو کلیسا بگونه ای است که مهمانان وقتی بروی جایگاه ها می نشینند قادر به دیدن دریای ژاپن از میان درختان جنگل هستند. این کلسیا گنجایش 80 نفر را دارد.

اساسا تمامی ساختمان ها و سازه ها از سقف، دیوار و کف جداگانه تشکیل شده اند اما در این کلیسای روبانی پلکان ها نقش سقف، دیوار، کف و بام ساختمان را تشکیل می دهند که همه بصورت یک تکه هستند. این پلکان های فضای بازی را در کلیسا بوجود آورده اند که کاملا با طبیعت اطرافش در هارمونی است و به هیچ عنوان افراد داخل کلیسا را از استشمام هوای تازه طبیعت جدا نمی نماید. بعلاوه این پلکان ها بگونه ای طراحی شده اند که نقش سقف و بام ساختمان را بخوبی اجرا می نمایند و سایه لطیف و خنکی را در برابر نور خورشید در طول روزهای گرم ایجاد می نماید. در شکل های زیر نماهای زیبای این ساختمان را مشاهده خواهید کرد.

معماری مکان های مذهبی

منبع: اتاق
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1325

به "معماری مکان های مذهبی ، آشنایی با کلیسای روبانی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری مکان های مذهبی ، آشنایی با کلیسای روبانی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید