مقام ایرانی: هیچ مذاکره ای با آمریکا پیش از لغو تحریم ها انجام نمی گردد خبرنگاران

به گزارش سافاری رو، یک مقام ایرانی به شبکه خبری پرس تی وی گفت جمهوری اسلامی ایران تا قبل از برطرف کلیه تحریم ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد.

مقام ایرانی: هیچ مذاکره ای با آمریکا پیش از لغو تحریم ها انجام نمی گردد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی برگزاری جلسه مجازی امروز کمیسیون برجام یک منبع بلندپایه مطلع به پرس تی وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از برطرف کلیه تحریم ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد.

این منبع بلندپایه تاکید نمود: همانطور که آمریکا بدون مذاکره از برجام خارج شد و تحریم ها را بر ایران تحمیل کرد اکنون نیز بدون مذاکره باید همه تحریم ها را بردارد.

این منبع بلندپایه با اشاره تلویحی به بیانیه امروز مسوول سیاست خارجی اروپا تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران هیچ طرحی را که بر مبنای برطرف گام به گام تحریم ها توسط آمریکا باشد نمی پذیرد.

این منبع بلندپایه اضافه کرد: طبق دستورالعمل رهبری در سخنرانی 8 ژانویه 2021، جمهوری اسلامی ایران تنها پس از برداشته شدن کلیه تحریم های آمریکا و راستی آزمایی آن به تعهدات برجامی باز خواهد گشت.

به گفته این منبع بلندپایه بر اساس دستورالعمل غیر قابل تغییر رهبری، هرگونه نتیجه کمیسیون مشترک برجام که در آن ایده برطرف گام به گام تحریم ها و یا مذاکره غیر مستقیم با آمریکا مبنا باشد قابل پذیرش نیست.

امروز نیز محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بعد از انتها نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در پیغامی توییتی خاطرنشان کرد که هرگونه نشستی بین تهران و واشنگتن غیرضروری است.

پیغام توییتری وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارنظر ادعایی روزنامه وال استریت ژورنال درباره حضور آمریکا در نشست سه شنبه آینده کمیسیون مشترک برجام است.

ظریف در انتها توییت خود نوشت: هیچ دیداری بین ایران-ایالات متحده (نخواهد بود) و این کار غیرضروری است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز در گزارشی مدعی شده بود که در نشست روز سه شنبه در وین که در ادامه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد، آمریکا هم حاضر می گردد، اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1693

به "مقام ایرانی: هیچ مذاکره ای با آمریکا پیش از لغو تحریم ها انجام نمی گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ایرانی: هیچ مذاکره ای با آمریکا پیش از لغو تحریم ها انجام نمی گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید