مقایسه چمدان و کوله پشتی

به گزارش سافاری رو، پس از انتخاب مقصد، تهیه بلیط و رزرو اقامتگاه، نوبت به یکی از هیجان انگیزترین مراحل سفر، یعنی جمع آوری وسائل می رسد. مهم ترین دغدغه در این مرحله انتخاب وسیله مناسب برای گذاشتن لوازم در داخل آن است. در واقع، چالش اصلی، تصمیم گیری بین چمدان و کوله پشتی است! البته هر یک از وسیله ها دارای مزایا و معایبی است که در این انتخاب باید مدنظر قرار گرفته شوند. برای اطلاع بیشتر با خبرنگاران همراه شوید!

مقایسه چمدان و کوله پشتی

بحث انتخاب میان کوله پشتی و چمدان از دیرباز دغدغه ای برای مسافران بوده است. از یک طرف حجم اندک و سبکی کوله پشتی و از طرف دیگر کارآمدی و ظرفیت چمدان این تصمیم را سخت کرده است. ولی هر یک از آن ها دارای محاسن و معایبی است که در اینجا به آن ها خواهیم پرداخت.

چمدان

مزایا

  • گنجایش بالا
  • سهولت حمل
  • دسترسی آسان به لوازم داخل آن
  • مناسب برای حمل اشیای شکستنی
1. در گذشته چمدان ها به شکل جعبه های بسیار بزرگ و سنگینی بودند که حمل آن ها بسیار سخت بود؛ ولی امروزه با تحولات اجرا شده در صنعت حمل و نقل بر شکل ظاهری چمدان ها نیز تاثیر گذاشته- سبک شدن وزن چمدان ها و تعبیه چرخ های کوچک- حمل این وسیله نیز بسیار آسان شده است. 2. از لحاظ تکنیکی، چمدان به گونه ای طراحی شده که به جز موقعیت های خاص مانند پله نیازی به بلند کردن آن نیست بلکه به دلیل داشتن چرخ می توان به راحتی آن را روی زمین کشید. 3. به محض بازکردن چمدان می توان به راحتی همه اشیای داخل آن را دید و وسیله مورد نیاز را فورا پیدا کرد. 4. بعضی از مسافران اشیای خاص و شکستنی مانند سوغاتی همراه دارند و از این لحاظ چمدان وسیله مناسبی برای حمل آن ها است. زیرا چمدان به دلیل داشتن سطح خارجی سخت، در صورت وارد شدن ضربه از شکستن اشیای داخل آن جلوگیری می کند.

معایب

  • کاهش سرعت در جابجایی
  • حجم زیاد
  • وزن بالا
  • اندازه معین
1. ممکن است در حین سفر مواقعی پیش بیاید که مسافر مجبور است برای رسیدن به جایی مثلا حرکت قطار یا پرواز با عجله حرکت کند و در چنین موقعیتی حمل چمدان دست و پاگیر است. 2. بعضی سفرها مانند سفر با دوچرخه شکلی ماجراجویانه دارند و چمدان برای این شکل از سفر چندان مناسب نیست. 3. اگر شما بنا به دلایلی قادر به حمل اجسام سنگین نیستید، بهتر از چمدان چشم پوشی کنید. زیرا افزودن نوآوری های جدید به شکل و فرم چمدان بر وزن آن ها نیز افزوده است. 4. چمدان ها دارای اشکال محدود و اندازه های استانداری هستند. زیرا صرف نظر از عامل خستگی، سهولت حمل چمدان بسیار مهم است. از این رو، تناسب شکل و اندازه چمدان با فرم بدن مسافر نیز عامل مهم و موثری است.

کوله پشتی

مزایا

  • کاربرد چند منظوره
  • آزاد بودن دست ها
  • انعطاف پذیری
  • قابلیت ذخیره دستی
1. کوله پشتی را می توان به راحتی در هر نوع سفر به کار برد. به دلیل تنوع زیاد در شکل و نوع کوله پشتی ها، می توان با توجه به نوع سفر کوله مناسب حتی برای سفرهای کاری را نیز پیدا کرد. 2. در حین استفاده از کوله پشتی، دست ها آزاد خواهند بود و در این صورت، می توانید به راحتی عکاسی کنید یا خوراکی میل کنید بدون اینکه نگران محافظت از چمدان خود باشید. 3. به دلیل انعطاف پذیری بالا و جاسازی در فضای کوچک، می توان کوله پشتی را تا یا مچاله کرد. 4. باوجود ظاهر کوچک، کوله پشتی دارای قسمت های بسیاری است و به راحتی می توان لوازم بسیاری را در آن جاسازی کرد و حتی در مواقع لزوم با سهولت به آن دسترسی داشت.

معایب

  • وزن سنگین
  • بی نظمی
  • قیمت بالا
1. حمل کوله پشتی در تمام روز باعث ایجاد درد و خستگی در ناحیه گردن و شانه ها می شود. بنابراین، توصیه می شود تا افرادی که زمینه ناراحتی در این نواحی را دارند، از کوله پشتی استفاده نکنند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که به تازگی برای کوله پشتی ها نیز چرخ تعبیه شده و از این رو، می توان در مواقع خستگی آن را روی زمین کشید! 2. به دلیل فضای محدود داخل کوله پشتی، کلیه وسائل باید بر روی هم قرار گیرند، بنابراین چینش لوازم داخل آن اندکی نامنظم خواهد بود. حتی جستجوی لوازم در داخل آن نیز کمی سخت است. 3. کوله پشتی ها دارای مارک ها و انواع مختلفی هستند و با توجه به کیفیت و طراحی آن، قیمت نیز بالاتر می رود. اگرچه بیشتر کوله پشتی ها دارای ضمانت هستند ولی استطاعت مالی همه برای خرید آن ها کافی نیست. در مجموع، می توان نتیجه گرفت با توجه به نکات ذکر شده کوله پشتی و چمدان هر یک دارای مزایا و معایبی است و انتخاب را باید بر اساس نوع سفر، راحتی، اندازه لوازم همراه و حتی سلیقه شخصی انجام داد. منبع: buzzleمنبع: کجارو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 907

به "مقایسه چمدان و کوله پشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چمدان و کوله پشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید