مهارت و دانش دانشجویان مورد سنجش قرار گیرد ، لزوم تغییر در سیستم ارزیابی آموزش عالی

به گزارش سافاری رو، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان گفت: علاوه بر بحث دانش، مهارت دانشجویان نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اساتید دانشگاهی می توانند این ارزیابی را از طریق برگزاری مسابقات و انجام پروژه ها دنبال کنند.

مهارت و دانش دانشجویان مورد سنجش قرار گیرد ، لزوم تغییر در سیستم ارزیابی آموزش عالی

میثم یزدی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: همان طور که سیستم ارزیابی در آموزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی تغییر یافته است، باید در مقاطع بالاتر نیز تغییر یابد.

یزدی اضافه کرد: علاوه بر بحث دانش، مهارت دانشجویان نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اساتید دانشگاهی می توانند این ارزیابی را از طریق برگزاری مسابقات و پروژه های سطح دانشکده ای، گروهی یا دانشگاهی انجام دهند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان با بیان اینکه نظام ارزشیابی باید به سمتی حرکت کند تا خروجی دانشگاه ها افراد توانمند باشند، اظهارکرد: رشته های هنری این ویژگی را دارند تا فعالیت های آن ها در پایان ترم مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر این فرایند در دروس دانش محور به صورت کنفرانس، پروژه و کار های مشترک صورت گیرد تبعات خوبی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های موجود عدم اشتیاق اساتید برای ارزیابی گروهی است؛ گفت: اگر بتوانیم ارزشیابی یا ارزیابی را در کار های گروهی در نظر بگیریم می تواند الگوی خوبی در سیستم ارزشیابی آموزش عالی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1004

به "مهارت و دانش دانشجویان مورد سنجش قرار گیرد ، لزوم تغییر در سیستم ارزیابی آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت و دانش دانشجویان مورد سنجش قرار گیرد ، لزوم تغییر در سیستم ارزیابی آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید