راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در علوم پزشکی

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، دکتر آرش خجسته امروز در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری همایش کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی در روزهای 27 تا 29 اردیبهشت ماه 1402 اطلاع داد و گفت: تکنولوژی های نوین آموزشی موجب تحول زیادی در آموزش شده اند و در علوم پزشکی از جمله سلامت، درمان، عدالت در دسترسی به درمان، تکنولوژی ها و هوش منصنوعی بسیار کارآمد خواهند بود.

راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در علوم پزشکی

وی گفت: در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی هوشمند متولی هوشمندسازی حوزه های مختلف سلامت را برعهده گرفته است و به همین منظور اولین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی را برای اساتید و دانشجویان برگزار می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اضافه کرد: دانشجویان دارای ایده های کاربردی در حوزه هوش مصنوعی نیز در این کنگره در قالب یک جشنواره می توانند ایده های خود را ارائه نمایند. بعلاوه در این کنگره سه دانشگاه علوم پزشکی برتر در حوزه کاربرد هوش مصنوعی معرفی می شوند.

وی با اشاره به چالش های مختلف کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی گفت: از موضوعات حقوقی بیماران تا آنالیز تجارب بین المللی بکارگیری ربات هوشمند در معاینه بیماران، انبوهی از موضوعات مختلف هستند که در حوزه هوش مصنوعی به آن پرداخته ایم.

خجسته از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اطلاع داد و گفت: سامانه بیمارستان های مجازی در سال آینده در این دانشگاه ایجاد می گردد.

وی با اشاره به راه اندازی دوراپزشکی در درفت هرمزگان گفت: مشکلاتی از نظر ارتباطات اینترنتی وجود داشت که سعی شد به یاری استاندار هرمزگان موضوع خطوط اینترنت به یاری فیبرنوری حل گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با اشاره به اینکه مطالب غیرصحیح پزشکی در فضای مجازی به صورت بی ضابطه وجود دارد، گفت: برای مقابله مناسب با این موضوع اولین مجله تصویری علوم پزشکی را ایجاد کردیم که فیلم های اختصاصی به صورت داوری شده همچون مقالات علمی بعد از اخذ تاییدیه در آن منتشر می شوند و این فیلم ها در رسانه ها نیز منتشر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2353

به "راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید