نظافت خانه را به روبات گری بسپارید

به گزارش سافاری رو، روبات Gary، خانه شما را تمیز نموده و همزمان با سرو غذا، گل ها و گیاهان آپارتمانی را نیز آبیاری می نماید.

نظافت خانه را به روبات گری بسپارید

این روبات هوشمند 40 کیلوگرمی هم قد یک کودک 10 ساله طراحی شده و با سرعت 3.1 مایل در ساعت حرکت نموده و کارهای خانه و یا محل کار شما را انجام می دهد. این سیستم اوایل سال 2022 به وسیله استارتاپ Unlimited Robotics طراحی شده و به کاربران عرضه شد.

این روبات که هیچ گونه لباسی بر تن ندارد، به گونه ای طراحی نشده تا همچون روبات های تعاملی دیگر آهنگ های درخواستی کاربران را پخش نموده و یا تماس تصویری برای ارتباط با دیگران را بگیرد. اما این فناوری درعوض قابلیت های ویژه ای دارد تا کاربران با بهره گیری از آن ها نهایت لذت و آرامش در محیط خانه را تجربه نمایند. این سیستم لباس ها و جوراب های کثیف را از سبد مخصوص خارج نموده و در ماشین لباس شویی قرار می دهد.سپس با بهره گیری از هوش مصنوعی ماشین لباسشویی را راه اندازی نموده و سپس درب آن را می بندد.

این سیستم در عین حال اسباب بازی های پخش شده در محیط اتاق کودک را جمع اوری نموده و جوراب های کثیف آن ها را در سبد مخصوص قرار می دهد. با بهره گیری از این روبات دیگر نباید نگران نظافت اتاق کودک و یا محیط منزل خود باشید. چون به محض تشخیص ریخت و پاش و آلودگی این سیستم فعال شده و همه جا را مرتب و تمیز میکند.

اما نظافت تنها قابلیت این روبات هوشمند نیست. گری گلهای آپارتمانی شما را به سهولت تشخیص داده و در زمانهای تعیین ان ها را آبیاری می نماید. این فناوری درعین حال ملحفه های اتاق خواب را مرتب نموده و اتاقی بسیار مرتب و تمیز تحویل کاربران می دهد. این سیستم در عین حال نظافت سرویس های بهداشتی را با دقت بسیار بالا انجام داده و کاربران را از نظافت مکرر این محل در طول هفته بی احتیاج می نماید.

گریقادر است تا 2 کیلوگرم بار را به یاری دو بازوی روباتیک حمل می نماید. این فناوری با بهره گیری از سنسورها و دوربین های هوشمند تصویری 3 بعدی از محیط خانه و اتاق ها را ثبت و ضبط نموده و به یاری دوربین های مادون قرمز محیط تاریک خانه را بررسی می نماید. برای بهره گیری از قابلیت های این سیستم باید به این روبات شرح داد که این خانه چند اتاق خواب داشته و سرویس های بهداشتی نیز کجا قرار گرفته است. بعلاوه قرارگیری جوراب های کثیف و یا لباس های جمع آوری شده و مقدار ابیاری گلها و گیاهان و بعلاوه ساعات تعیین سرو غذا باید به این روبات آموزش داده گردد.

روبات گری علاوه بر تمام قابلیت های ذکر شده، کار سرو غذا را نیز انجام می دهد. نسخه ای از این روبات ها در حال حاضر در رستوران ها مشغول بکار شده و کار سرو غذا را در نهایت دقت بسیار بالایی انجام می دهند. این فناوری در عین حال جعبه ها و وسایل را با خود حمل نموده و در صندوق عقب ماشین شما قرار می دهد.

آلتاگر مدیر عامل شرکت سازنده این سیستم روباتیک می گوید: ما امیدواریم به زودی شاهد حضور روبات های مشابه گری در هتل ها ، بیمارستان ها ، مراکز پرستاری ، ورزشگاه های ورزشی ، مدارس ، کتابخانه ها ، موزه ها و البته خانه ها باشیم. هر چند که ما به هیچ وجه قصد بیکار کردن نیروی کار انسانی نداریم؛ اما امیدواریم این روبات های هوشمند بخشی از امور انسانی را برعهده گرفته و در هیاهوی مشغله های کاری گسترده در عصر تازه یاری حال انسان ها باشند.

وی در عین حال تاکید می نماید: این روبات به هیچ وجه به مکالمات شخصی شما گوش نداده و بدون اجازه کاربرش هیچ عکسی نمی گیرد. این سیستم در عین حال به لحاظ امنیتی بسیار پیشرفته طراحی شده تا به هیچ وجه هک نگردد.

در صورت تمایل به خرید روبات هوشمند گری می توانید به وب سایت Unlimited Robotics مراجعه نموده و این سیستم را با قیمتی برابر 5900 دلار سفارش داده و بخرید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1979

به "نظافت خانه را به روبات گری بسپارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظافت خانه را به روبات گری بسپارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید