نهادها و سازمان های آمریکایی، همچنان عرصه تاخت وتاز هکرها

به گزارش سافاری رو، یک شرکت تکنولوژی آمریکا خاطرنشان کرد دور جدیدی از حملات سایبری، آژانس های دولتی، اندیشکده ها، مراکز مشاوره و سازمان های غیردولتی این کشور را هدف قرار داده است.

نهادها و سازمان های آمریکایی، همچنان عرصه تاخت وتاز هکرها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت مایکروسافت خاطرنشان کرد، گروهی که حمله سایبری گسترده به آمریکا را بر عهده داشت، همچنان در حال نفوذ به سیستم های سازمان ها و نهادهای مختلف این کشور است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مایکروسافت در بیانیه ای خاطرنشان کرد: این هفته حملات سایبری را شاهد بودیم که از سوی گروه نوبلیوم انجام گرفته و آژانس های دولتی، اندیشکده ها، مراکز مشاوره و سازمان های غیردولتی را هدف قرار دادند.

این شرکت برزگ تکنولوژی آمریکا اضافه کرد: این موج از حملات، تقریباً سه هزار حساب پست الکترونیکی و 150 سازمان مختلف را مورد هدف قرار داده است.

مایکروسافت در ادامه نوشت، بخش عمده این حملات علیه آمریکا بوده اما قربانیانی از 24 کشور دیگر نیز در این حملات جدید دیده می شوند. همچنین دستکم یک چهارم حملات، علیه سازمان های فعال در زمینه توسعه بین الملل و مسائل حقوق بشری انجام گرفته اند.

این حمله سایبری گسترده در حالی انجام گرفته است که اندکی پیش از آن نیز شرکت خط لوله مواد سوختی شرق آمریکا نیز مورد حمله هکرها نهاده شد و گفته می گردد دولت آمریکا با پرداخت مبلغ درخواست شده موافقت نموده است.

چند ماه پیش از این حمله ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت خانه ها، سازمان ها و شرکت های عظیم آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه ای نهاده شده و حجم بالایی از اطلاعات آن ها سرقت رفت.

علاوه بر این، هفته گذشته هکرهای گروه موسوم به بابوک که چندی پیش پایگاه های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک نموده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1786

به "نهادها و سازمان های آمریکایی، همچنان عرصه تاخت وتاز هکرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهادها و سازمان های آمریکایی، همچنان عرصه تاخت وتاز هکرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید