واکنش ترکیه به طرح آتش بس در قره باغ

به گزارش سافاری رو، ایرنا نوشت: ترکیه پس از اعلام پاریس مبنی بر احتمال برقراری آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان گفت که هرگونه آتش بسی بدون خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی شکست می خورد.

واکنش ترکیه به طرح آتش بس در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز آدینه گفت آنکارا خواهان راهکار دیپلماتیک برای خاتمه مناقشه قره باغ است، اما هر کوششی از سوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که متضمن خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی آذربایجان نباشد، محکوم به شکست است.

کالین توضیح داد: اگر آن ها فقط دعوت به یک آتش بس می نمایند، اگر فقط برای برقراری آتش بس کوشش می نمایند، چیزی جز تکرار اتفاقات 30 و اندی سال گذشته نخواهد بود. اگر این کوشش متضمن برنامه ای معین برای خاتمه دادن به اشغال نباشد، قطعا شکست خواهد خورد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در حالی این اظهارات را در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره بیان کرد که گروه مینسک، متشکل از آمریکا، روسیه و فرانسه، روز پنجشنبه مذاکراتی را با حضور مقام های آذربایجان و ارمنستان در ژنو ترتیب دادند و پاریس روز آدینه اعلام نمود که دو طرف به سمت ترک مخاصمه در روز آدینه یا شنبه پیش می فرایند.

ترکیه آشکارا اعلام نموده است که هرگونه حمایت لازم را از آذربایجان به عمل می آورد و خواهان خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی در آذربایجان شده است.

وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان نیز امروز به دعوت روسیه به مسکو رفتند تا مذاکرات برای آتش بس را ادامه دهند.

شرایط منطقه قره باغ از ده روز پیش متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در این منطقه شده است.

روسیه به عنوان یکی از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از دو دهه پیش برای حل مساله قره باغ کوشش می نماید، اما تا به امروز این کوشش های بی نتیجه مانده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1322

به "واکنش ترکیه به طرح آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به طرح آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید