اعلام آمادگی ارمنستان برای برقراری آتش بس در قره باغ

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در ششمین روز از شروع دور جدید درگیری ها در قره باغ، ارمنستان از آمادگی خود برای همکاری با سازمان همکاری های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری آتش بس در این منطقه اطلاع داد.

اعلام آمادگی ارمنستان برای برقراری آتش بس در قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در همین رابطه وزارت خارجه ارمنستان امروز (آدینه) اظهار داشت که برای مذاکره با سازمان همکاری های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری مجدد آتش بس در منطقه قره باغ آمادگی دارد.

دیروز پنجشنبه رؤسای جمهور آمریکا، فرانسه و روسیه بیانیه مشترکی را در باب مناقشه قره باغ منتشر کردند و طی آن خواهان برقراری آتش بس فوری میان آذربایجان و ارمنستان شدند.

آمریکا، فرانسه و روسیه در این بیانیه مشترک از باکو و ایروان خواسته بودند تا در چارچوب گروه مینسک، بدون تاخیر، با حسن نیست و بدون پیش شرط، مذاکرات را از سر بگیرند.

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید که با دخالت این سه کشور در بحران قره باغ مخالف است.

وی در این باره اضافه کرد: آمریکا، روسیه و فرانسه این مشکل را برای مدت 30 سال نادیده گرفتند و اکنون پذیرفتنی نیست که به دنبال آتش بس باشند.

گروه مینسک در سال 1992 میلادی در جریان کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) که اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نام گرفته، تشکیل شد و موظف بود آذربایجان و ارمنستان را به مذاکره برای جستجوی یک راه چاره صلح آمیز در موضوع قره باغ تشویق کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1282

به "اعلام آمادگی ارمنستان برای برقراری آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ارمنستان برای برقراری آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید