وجود 213 واحد صنایع تبدیلی در کردستان

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از وجود 213 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سطح استان خبر داد.

وجود 213 واحد صنایع تبدیلی در کردستان

فرید سپری، امروز چهارشنبه(13 بهمن ماه) در مراسم بهره برداری از کارخانه فرآوری زیتون کرم زاده در شهرک صنعتی شماره یک سنندج که به مناسبت ایام الله دهه فجر و با حضور استاندار کردستان صورت گرفت، اظهار کرد: امروز در دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار کردستان کارخانه تولید زیتون کرم زاده (شرکت روژهلات زیتون کردستان) با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان فرآیند ساخت آن از سال 98 شروع شده و سالانه 550 تن زیتون را فرآوری و روانه بازار می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان نمود: در این واحد به صورت مستقیم برای 30 نفر ایجاد شغل شده است و محصولات آن جدای از استان های کشور به خارج از کشور هم صادر می شود.

وی ادامه داد: رساندن ظرفیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی به 4 میلیون تن از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی در کردستان است.

سپری از وجود 213 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به تولید 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی و محصولاتی که از خارج از استان وارد می شود ارتقای هرچه بیشتر واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی از تولید سالانه بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با وجود 130 هزار بهره بردار در استان خبر داد و عنوان کرد: رساندن این میزان به 5 میلیون تن از اولویت های مهم جهاد کشاورزی کردستان است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که موجب رونق تولید می شود انبارهای پسین و ذخیره ای است که در حال حاضر 700 هزار تن سیلو ذخیره ای در استان کردستان وجود دارد و 140 هزار تن سیلوی دیگر نیز در دست احداث است.

به گفته سپری، در حال حاضر 73 هزار تن سردخانه در استان وجود دارد و بالغ بر 214 هزار تن فضای سردخانه در دست اقدام و ساخت است.

وی از بهره برداری 116 پروژه بخش کشاورزی همزمان با ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: در راستای اجرای این تعداد پروژه 384 میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شده و موجب تثبیت 230 نفر و ایجاد اشتغال برای 725 نفر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2099

به "وجود 213 واحد صنایع تبدیلی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 213 واحد صنایع تبدیلی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید