پارک دنیای مومین ها، سرزمینی خیال انگیز و جادویی در فنلاند!

به گزارش سافاری رو، شخصیت های بامزه مومین ها در این پارک زندگی می نمایند!

امروز قصد داریم یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند را به شما معرفی کنیم که با تمام جاذبه ها تفاوت دارد. اگر کودک خردسال داشته باشید یا با دنیای داستانی بچه ها آشنا باشید احتمالا نام مومین ها را شنیده اید. مجموعه داستان های مومین ها شخصیت های خیالی و بامزه ای هستند که در هر داستان اتفاقات جالبی برایشان اتفاق می افتد. این شخصیت ها در سرتاسر دنیا بسیار محبوب هستند و عروسک ها و اسباب بازی هایی با تم این شخصیت ها در کشورهای مختلف فراوری می گردد. پارک تفریحی مومین ها در فنلاند تمام مولفه های این داستان ها را در یک جا گرد هم آورده است و فضایی تخیلی و هیجان انگیز به وجود آورده است. با بازدید از این پارک می توانید چند ساعتی را در دنیای خیالی مومین ها سپری کنید و اوقات خوشی را همراه با بچه هاتان داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به پارک دنیای مومین ها بزنیم.

پارک دنیای مومین ها، سرزمینی خیال انگیز و جادویی در فنلاند!

پارک جهانی مومین ها

روزی روزگاری جزیره ای زیبا و سرسبز به نام کایلو در شهر قدیمی نانتالی فنلاند وجود داشت. در سال 1993 پارکی خیالی و خارق العاده بر اساس شخصیت های داستانی مومین ها در این منطقه ساخته شد. از آن موقع خانواده مومین در این پارک زندگی می نمایند و در طول تابستان پذیرای گردشگرانی از سرتاسر جهان هستند. سال 2017 بیست و پنجمین سالگرد افتتاح این پارک بود و مراسم و جشن های ویژه ای برگزار گردید. بچه ها عاشق این پارک هیجان انگیز خواهند شد و بزرگترها نیز به همان میزان از بازدید این پارک لذت خواهند برد. با بازدید از این پارک چند ساعتی را از هیاهوی تمدن و جهانی بزرگترها دور شوید و در فضایی جادویی و خیالی قدم بزنید.

پارک جهانی مومین ها کاملا بر اساس داستان های مومین ها، نوشته تاو جانسون ساخته شده و در سال 1993 بازگشایی شده است. این پارک را دنیس لیوسون طراحی نموده است و تمام مولفه های داستانی مومین ها در این پارک پیاده شده است. پارک جهانی مومین ها در جزیره کایلو (Kailo) و در کنار شهر قدیمی نانتالی (Naantali) در جنوب غربی فنلاند واقع شده است.

بازدید از پارک

پارک جهانی مومین ها از اواسط ماه ژوئن تا اواسط آگوست برای بازدید عموم باز است. در نزدیکی این پارک، جزیره زیبای واسکی (Väski) واقع شده است و مکانی ایده آل برای ماجراجویی و فعالیت های تفریحی است. بنابراین اگر به پارک جهانی مومین ها رفتید حتما سری به این جزیره نیز بزنید. ساعات بازدید از جهانی پارک مومین ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر است. تابستان برترین فصل برای بازدید از این پارک است و گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید از پارک جهانی مومین ها به این منطقه از فنلاند می آیند. با این حال در اواسط زمستان نیز این پارک شکوه و زیبایی خاصی دارد و فعالیت ها و تفریحات زمستانی مختلفی در این پارک انجام می گردد. در طول زمستان از 17 تا 25 فوریه این پارک به روی عموم باز است و از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر می توانید در حال و هوای برفی و جادویی این پارک به تفریحات مفرح زمستانی مثل اسکی و برف بازی بپردازید. حتی می توانید با مومین ها آدم برفی درست کنید و عکس یادگاری بندازید.

  • آدرس: Kaivokatu 5, 21100 Naantali
  • وبسایت: moominworld.fi

جاذبه های دیدنی

مومین ها شخصیت هایی بسیار محبوب در فنلاند هستند و پیر و جوان و کودک این شخصیت های بامزه را دوست دارند. این مومین های بامزه با ظاهری شبیه اسب آبی به وسیله نویسنده فنلاندی تاو جانسون خلق شده اند و به همین علت فنلاندی تعصب و علاقه خاصی به آن ها دارند.

وقتی در پارک جهانی مومین ها قدم می زنید انگار لابلای صفحات داستانی قرار دارید. شخصیت های بامزه و دوست داشتنی مومین در گوشه و کنار پارک حضور دارند و ساختمان ها و خانه ها نیز به سبک و سیاق خانه های مومینی ساخته شده است. خانه آبی رنگ مومین یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک است و گردشگران می توانند از 5 طبقه آن بازدید نمایند. خانه همولین (Hemulen) یکی از شخصیت های مهم این داستان ها نیز در کنار خانه مومین واقع شده است. در این پارک می توانید از قسمت های جذابی مثل آشپزخانه مامان مومین، ایستگاه آتش نشانی و قایق بابا مومین نیز بازدید کنید و با شخصیت های داستانی عکس یادگاری بگیرید.

اگر پس از گشت و گذار در پارک جهانی مومین ها خسته و گرسنه شده اید اصلا نگران نباشید. در این پارک ده ها رستوران و پارک وجود دارد که می توانید انواع و اقسام خوراکی ها و نوشیدنی ها را تهیه کنید. بیشتر غذاهایی که در این رستوران ها سرو می گردد حتی الامکان از مواد ارگانیک و محلی تهیه شده اند. بعلاوه حساسیت های غذایی و محدودیت های رژیمی نیز رعایت شده است. از آنجا که در جهانیی خیالی قرار داریم رستوران ها نیز باید فضای متفاوت از رستوران های عادی داشته باشند. غذاهایی که سرو می گردد با تزئینی متفاوت و برگرفته از جهانی مومین ها به شما ارائه می گردد و سختگیرترین بچه ها را هم به خوردن غذا ترغیب می نماید. غرفه های مختلفی نیز در گوشه و کنار پارک وجود دارد که انواع شیرینی و شکلات، بستنی، کیک و … را می فروشند.

منبع: moominworld.fi

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2130

به "پارک دنیای مومین ها، سرزمینی خیال انگیز و جادویی در فنلاند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک دنیای مومین ها، سرزمینی خیال انگیز و جادویی در فنلاند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید