پاپ فرانسیس میخواهد سه اثر تاریخی متعلق به معبد پارتنون را به یونان بازگرداند (تور ارزان یونان)

به گزارش سافاری رو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، پاپ فرانسیس میخواهد سه اثر تاریخی متعلق به معبد پارتنون را به یونان بازگرداند.

پاپ فرانسیس میخواهد سه اثر تاریخی متعلق به معبد پارتنون را به یونان بازگرداند (تور ارزان یونان)

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

پاپ فرانسیس سه اثر تاریخی دو هزار و 500 ساله متعلق به معبد باستانی پارتنون که بیش از یک قرن در مجموعه های پاپی موزه های واتیکان نگهداری می شوند را به یونان پس می دهد.

واتیکان با انتشار بیانیه کوتاهی اظهار داشت: پاپ این آثار تاریخی را به سرپرست کلیسای ارتدکس یونان تحویل خواهد داد.

پارتنون که در آکروپولیس آتن واقع است، در قرن پنجم پیش از میلاد به عنوان معبدی برای پرستش آتنا بنا شد و باستان شناسان کتیبه های این معبد را به عنوان بعضی از نفیس ترین نمونه های مجسمه سازی یونان باستان می شناسند.

براساس اطلاعاتی که در وبسایت موزه واتیکان منتشر شده، یکی از این آثار تاریخی مجسمه ای است که به شکل اسب ارابه آتنا ساخته شده و در بخش غربی پارتنون نصب شده بود. دو مجسمه دیگر نیز به شکل سر یک پسر جوان و یک مرد ریش دار حجاری شده اند.

این مجموعه آثار تاریخی از قرن نوزدهم میلادی در واتیکان نگهداری شده اند. وزیر فرهنگ یونان ضمن تشکر از پاپ فرانسیس این اقدام را تصمیمی سخاوتمندانه بیان کرد.

این سه اثر تاریخی در حالی به یونان بازگردانده می شوند که مقام های بریتانیا و یونان همچنان بر سر مالکیت آثار تاریخی مشهور به مرمرهای پارتنون به توافق نرسیده اند. مقام های یونان بارها استرداد دائمی مجموعه مجسمه های دو هزار و 500 ساله ای را خواهان شده اند که در اوایل قرن نوزدهم میلادی به وسیله یک دیپلمات بریتانیایی از معبد پارتنون خارج شده اند. موزه بریتانیا که هم اکنون از این مجموعه مجسمه ها نگهداری می نماید، همیشه از استرداد این مجموعه آثار تاریخی امتناع نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2294

به "پاپ فرانسیس میخواهد سه اثر تاریخی متعلق به معبد پارتنون را به یونان بازگرداند (تور ارزان یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ فرانسیس میخواهد سه اثر تاریخی متعلق به معبد پارتنون را به یونان بازگرداند (تور ارزان یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید