تور بمبئی: چطور از فرودگاه بمبئی به مرکز شهر برویم؟

به گزارش سافاری رو، حمل و نقل فرودگاه بمبئی | Mumbai Airport Transportation

فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی (Chhatrapati Shivaji International airport) تنها فرودگاه شهر بمبئی هند است و اختصارا فرودگاه بمبئی نیز نامیده می گردد. بمبئی یکی از مراکز تجاری و گردشگری مهم در شبه قاره هند به شمار می رود و فرودگاه بمبئی نیز از جمله پررفت و آمدترین فرودگاه های هند و منطقه است. سالانه بیش از 45 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند و این فرودگاه پس از فرودگاه دهلی، دومین فرودگاه پررفت و آمد هند محسوب می گردد. علاوه بر مسافرانی که به بمبئی سفر می نمایند، بسیاری از افراد که قصد سفر به گوا را دارند نیز بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه بمبئی رزرو می نمایند و از آن جا به گوا می فرایند. در این مطلب می خواهیم در خصوص حمل و نقل فرودگاه بمبئی صحبت کنیم و انتخاب های مسافران برای رسیدن به هتل و مرکز شهر بمبئی را با شما در میان می گذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور بمبئی: چطور از فرودگاه بمبئی به مرکز شهر برویم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

از فرودگاه بمبئی به مرکز شهر

فرودگاه بمبئی در واقع از ادغام دو فرودگاه قدیمی به وجود آمده است. ترمینال شماره 1 که به پروازهای داخلی اختصاص دارد سابقا فرودگاه سانتا کروز نام داشت و ترمینال پروازهای بین المللی یا ترمینال شماره 2 نیز قبلا فرودگاه سحر بود. این دو ترمینال 5 کیلومتر از هم فاصله دارند! به همین علت هنوز هم بعضی افراد این دو ترمینال را دو فرودگاه جدا از هم می دانند. بنابراین دقت کنید که بلیط هواپیمایتان به مقصد کدام ترمینال است. گزینه های حمل و نقل فرودگاه بمبئی بسیار متنوع است و بعضی از آن ها مثل ریکشا، مختص هند است! بعضی نگران گم شدن در شهر هستند و ترجیح می دهند با تاکسی مستقیما به هتل بروند. اما بعضی دیگر دنبال سفر ماجراجویانه هستند و گزینه های حمل و نقل عمومی و هیجان انگیزتر مثل ریکشا را ترجیح می دهند. قطار نیز یکی از وسایل حمل و نقل رایج در هند است، اما به علت شلوغی و ازدحام زیادی که دارد بسیاری از گردشگران از آن دوری می نمایند. در هر صورت، قرار است به هند سفر کنید، پس کمی هیجان و ماجراجویی را باید چاشنی سفرتان بکنید! در ادامه هر یک از این گزینه ها را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید برترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

تاکسی بی شک برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بمبئی است. بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به بمبئی سفر می نمایند ترجیح می دهند با تاکسی به هتل و مرکز شهر بروند. در فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی دو نوع تاکسی وجود دارد: تاکسی های عادی که از تاکسیمتر استفاده می نمایند و تاکسی هایی که ازابتدا کرایه ای تعیین را دریافت می نمایند. توصیه ما این است که تاکسی های دومی را انتخاب کنید. زیرا می دانید چقدر قرار است پرداخت کنید و در قبال پرداخت کرایه، رسید دریافت می کنید. به همین علت پس از سوار شدن دیگر لازم نیست مبلغی پرداخت کنید.

اگر می خواهید از این نوع تاکسی بهره ببرید باید به باجه تاکسی در کنار درب خروجی ترمینال مراجعه کنید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 45 دقیقه تا 2 ساعت (بسته به مقدار و شدت ترافیک) می توانید به هتل و مرکز شهر بمبئی برسید.

اتوبوس

سرویس اتوبوسرانی که در فرودگاه بمبئی وجود دارد مستقیما شما را به مرکز شهر نمی رساند، اما بعضی مسیرهای اتوبوس مسافران را به ایستگاه های قطار بمبئی می رساند. سرویس حمل و نقل BEST مسافران را بین دو ترمینال فرودگاه جابجا می نماید. از ترمینال پروازهای داخلی می توانید سوار اتوبوس شماره 312 شوید. این اتوبوس ها شما را به ایستگاه های راه آهن ویل پارل (Vile Parle) و آندری (Andheri) می رسانند.

از ترمینال پروازهای بین المللی نیز می توان با اتوبوس شماره 321 به ویل پارل رفت. اتوبوس شماره 308 نیز مسافران را به ایستگاه راه آهن آندری می رساند.

ریکشا | Rickshaw

ریکشا یا اتو ریکشا یکی از وسایل نقلیه جالبی است که در سفر به هند با آن آشنا می شوید. ریکشا در حقیقت یک موتور سه چرخه است که یک یا دو ردیف برای نشستن مسافران دارد. این وسیله نقلیه کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نماید. اما در هر صورت، توصیه می کنیم قبل از سوار شدن در خصوص قیمت با راننده به توافق برسید و طبق قیمت تاکسیمتر یا کرایه توافق شده بپردازید. اتو ریکشا در ترمینال مسافربری شماره 1 که به پروازهای داخلی اختصاص دارد وجود دارد.

قطار

قطار سریع ترین انتخاب برای رسیدن به مرکز شهر است، اما به یاد داشته باشید که در هند، قطارها بسیار پرازدحام و شلوغ هستند. در داخل فرودگاه بمبئی ایستگاه قطار وجود ندارد، اما قطار را نیز جزو گزینه های حمل و نقل فرودگاه بمبئی به شما معرفی می کنیم. چون با استفاده از اتوبوس، ریکشا و تاکسی به راحتی می توانید خود را به نزدیک ترین ایستگاه قطار برسانید. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد ترمینال پروازهای داخلی است نزدیک ترین ایستگاه راه آهن به شما، ایستگاه ویل پارل است. اما اگر از ایران و کشورهای دیگر به مقصد بمبئی حرکت می کنید در ترمینال پروازهای خارجی پیاده خواهید شد. در این صورت، نزدیک ترین ایستگاه راه آهن، آندری خواهد بود. سه خط راه آهن در بمبئی وجود دارد: غربی، مرکزی و بندر بمبئی.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در سفر به بمبئی آزادی عمل داشته باشید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید کرایه اتومبیل برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بمبئی خواهد بود. در فرودگاه بمبئی شرکت های مختلفی سرویس کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند و شما می توانید با مقایسه قیمت و خدمات، برترین گزینه را انتخاب کنید.

در صورتی که برنامه سفرتان این است که داخل کشور هند سفر کنید و به شهرهای مختلف بروید به جای کرایه اتومبیل بهتر است از قطار بهره ببرید. هند کشور بسیار بزرگی است و فاصله شهرها با یکدیگر بسیار زیاد است. به همین علت کرایه اتومبیل برایتان گران تمام می گردد و قطار گزینه بسیار مقرون به صرفه تری است.

منبع: mumbaiairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2133

به "تور بمبئی: چطور از فرودگاه بمبئی به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: چطور از فرودگاه بمبئی به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید