ژنرال آمریکا: دنیا به دورانِ بی ثباتی بین المللی وارد می گردد!

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک میلی فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه هووارد مدعی شد که با ظهور چین (به عنوان یک اَبَرقدرت دنیای) و ابداع فناوری های اخلالگر همچون روبات ها و هوش مصنوعی که می توانند برای میدان جنگ فاکتورهای معین کننده ای باشند، دنیا ممکن است به دورانی از بی ثباتی بالقوه بین المللی وارد گردد.

ژنرال آمریکا: دنیا به دورانِ بی ثباتی بین المللی وارد می گردد!

وی دوره معاصر را با سایر تغییرهای ژئوپلتیکی مهم در تاریخ دنیا از جمله سقوط امپراتوری روم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: ما در حال ورود به دورانی از بی ثباتی بالقوه بین المللی هستیم.

میلی همچنین ادعا کرد که پس از دهه ها سیطره بی چون و چرای ایالات متحده بر عرصه نظامی، سیاسی و مالی دنیا، اکنون ظهور چین در حال تغییر دادن وضع موجود است.

فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده همچنین هشدار داد که تغییر ژئوپلتیکی می تواند با نوآوری هایی در حوزه فناوری از جمله در عرصه روبات ها، تسلیحات مافوق صوت، هوش مصنوعی و سایر فناوری ها همراه گردد؛ نوآوری هایی که به گفته میلی، در راهنمایی جنگ، به طرز فوق العاده ای اخلالگر و به طور بالقوه ای مشخص کننده هستند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده این اظهارات را در حالی بیان کرد که درست چند روز پیش لوید آستین وزیر دفاع این کشور هشدار داد که ایالات متحده ضروری است خود را برای یک نبرد آینده و بالقوه که شباهت اندکی به نبردهای قدیمی دارد، آماده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1742

به "ژنرال آمریکا: دنیا به دورانِ بی ثباتی بین المللی وارد می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آمریکا: دنیا به دورانِ بی ثباتی بین المللی وارد می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید