کانادا به دنبال میانجی گری امارات و انگلیس است

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند بعد از آنکه مشخص شد آمریکا قصد مداخله در مناقشه ریاض-اتاوا را ندارد؛ دولت کانادا به دنبال میانجی‌گری امارات و انگلیس است.

کانادا به دنبال میانجی گری امارات و انگلیس است

به گفته یکی از این منابع، دولت لیبرال جاستین ترودو نخست وزیری کانادا که مواضع حقوق بشری عربستان را زیر سوال برده است، به‌دنبال مددجویی از امارات است.

به‌این‌ترتیب، اتاوا کلید حل مشکل را در کمک گرفتن از دوستان منطقه‌ای می‌بیند و انتظار دارد اوضاع هرچه زودتر سامان بگیرد.

همچنین انتظار می‌رود کانادا برای حل مشکل دست‌به‌دامن انگلیس شود. دولت لندن دیروز سه‌شنبه هر دو طرف مناقشه را به خویشتنداری دعوت کرد.

این منابع همچنین اذعان کردند که اتاوا با نظر کارشناسان حوزه سیاست خارجی مبنی براینکه مناقشه فعلی ریشه در منازعات داخلی عربستان بر سر اصلاحات محمدبن‌سلمان ولیعهد سعودی دارد، موافق است.

گفتنی است وزارت خارجه کانادا هنوز درخصوص احتمال میانجی‌گری امارات و انگلیس اظهارنظری نکرده است.

به گزارش مهر، عربستان سعودی از موضع حقوق‌بشری کانادا به خشم آمده و سفیر این کشور را اخراج کرد. کلیه روابط تجاری، تبادلات فرهنگی، خدمات درمانی و پروازهای میان 2 کشور نیز لغو شده است.

متحدین خاورمیانه‌ای عربستان از اقدام این کشور دفاع کرده‌اند حال آنکه متحدین غربی نظیر آمریکا و انگلیس با اتخاد موضع نسبتاً خنثی، 2 کشور را به خویشتنداری و حل مناقشه از راه‌های دیپلماتیک فرامی‌خوانند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 114

به "کانادا به دنبال میانجی گری امارات و انگلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به دنبال میانجی گری امارات و انگلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید