گزارش های متعدد از مسائل عظیم ترین کارگزاری کشور ، مدیران مفید جوابگو نیستند

به گزارش سافاری رو، در دو سال اخیر، بازار سرمایه رشد زیادی را شاهد بوده و تعداد سرمایه گذاران در این بازار افزایش یافته است اما مسائل کارگزاری ها، که یکی از اصلی ترین نهادهای مرتبط با بازار سهام هستند، همچنان پابرجا است.

گزارش های متعدد از مسائل عظیم ترین کارگزاری کشور ، مدیران مفید جوابگو نیستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اقتصادآنلاین، گلایه های متعددی از سوی بعضی از مردم و سرمایه گذاران درخصوص مسائل سیستم های کارگزاری با پایگاه خبری اقتصادآنلاین مطرح شده است.

باوجود این شکایات و صحبت های حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری دیروز خود، مبنی بر لغو مجوز کارگزارانی که نتوانند با رشد بازار سرمایه، خود را توسعه دهند و کیفیت خدمات را بالا برند، موانع هنوز وجود دارد.

طبیعی است که با افزایش تعداد سرمایه گذاران، مراجعه برای دریافت خدمات از سوی کارگزاری ها نیز افزایش می یابد. بنابراین، کارگزاری ها باید زیرساخت های مناسبی را برای افراد فراهم نمایند تا ثبت سفارش ها برای خرید و فروش سهام، مشاوره، دریافت اعتبار و... راحت تر صورت گیرد.

اما این اقدامات برای افزایش کیفیت نه تنها صورت نگرفته است، بلکه مسائل نیز بیشتر شده است و بعضی را با زیان روبرو نموده است.

در روزهای اخیر، گلایه های متعددی از سیستم اولین کارگزاری کشور شده است. کارگزاری مفید، یکی از شناخته ترین کارگزاری ها در کشور است و تعداد زیادی از مردم به دلیل شهرت این کارگزاری به آن مراجعه می نمایند.

کارگزاری مفید، حدود 20 درصد از معاملات بازار سهام را به خود اختصاص می دهد. اما مسائل سیستم های آن، هنوز پابرجا است. مدیران این کارگزاری پاسخگویی مناسبی درخصوص این موضوع نداشته و راهکاری برای برطرف نارضایتی های سرمایه گذاران درنظر نگرفته اند.

با اختلالات سیستم کارگزاری، امکان ثبت سفارش برای سرمایه گذاران سخت می گردد و ضررهای زیادی را به آنها وارد می نماید. بسیاری از افراد، به دلیل این اختلالات دچار مشکل شده و بعضی، قطعی سرویس های کارگزاری مفید را باعث زیان سبد سهام شان می دانند. تعداد گزارش هایی که در این زمینه به اقتصاد آنلاین ارسال شده نسبتا بالاست.

در حال حاضر به دلیل رشد بازار سرمایه و تداوم ورود افراد به این بازار، سود زیادی نصیب کارگزاری ها به خصوص کارگزاری های عظیم مانند مفید می گردد. بسیاری از کارشناسان کارمزد تقریبا یک درصدی کارگزاران از معاملات سهام را (خرید و فروش) را گران ارزیابی می نمایند.

بدیهی است کارگزاری های عظیم مانند مفید باید به ارتقای سیستم ها و کیفیت خدمات خود فکر نمایند و در صورت بروز مشکل، به سوالات سرمایه گذاران پاسخ دهند. اما تا به امروز اقدامی درخصوص دو مورد اشاره شده انجام نشده است.

لازم به ذکر است که مدیران این کارگزاری، از پاسخگویی به رسانه ها امتناع می نمایند و خبرنگار اقتصاد آنلاین تا کنون پیروز به تماس با مسئولان کارگزاری مفید به منظور دریافت توضیحات لازم نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1193

به "گزارش های متعدد از مسائل عظیم ترین کارگزاری کشور ، مدیران مفید جوابگو نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش های متعدد از مسائل عظیم ترین کارگزاری کشور ، مدیران مفید جوابگو نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید