گشایش مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

به گزارش سافاری رو، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به اسم نخستین مرکز شهرستانی بعد از شیراز در این دانشگاه گشایش یافت.

گشایش مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از مرودشت، جواد گرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در مراسم گشایش مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی این دانشگاه گفت: دانشگاه های نسل امروز نباید فقط بر آموزش تأکید نمایند؛ بلکه باید با آموزش مهارت های مختلف دانشجویان را برای ورود پیروز به بازار کار آماده سازند.

وی اضافه نمود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته به ویژه با تیم مدیریت تازه، توجه خاصی را به مقوله مهارت آموزی و راه اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاهی داشته و راهبرد تازه در دانشگاه آزاد اسلامی این است که با راه اندازی این سراهای نوآوری که تمام پروژه های پژوهش محور، مهارت آموزی، فراوری علم، شرکت های دانش بنیان، فعالیت های درآمدزایی و فراوری سرمایه را شامل می گردد، گام های مؤثری در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و جوانان برداشته گردد.

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی ساری افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت اظهار کرد: در این دانشگاه هم با توجه به حضور استادان مجرب، فضا، تجهیزات و امکانات و بستر مناسب در تلاشیم با حمایت مسئولان استانی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و رایزنی هایی که در این زمینه صورت گرفته، بتوانیم سراهای نوآوری را راه اندازی کنیم.

گرامی متذکر شد: با توجه به تعداد زیاد دانشجو در رشته های مختلف فنی و مهندسی، علوم انسانی در آینده ای نزدیک در رشته های علوم پزشکی، مرکز مهارت های مهارت آموزی و مشاوره شغلی را با مشارکت مرکز فنی و حرفه ای استان فارس، تقویت و به دانشجویان یاری کنیم تا علاوه بر تحصیل، مهارت را هم در رشته های مورد علاقه شان کسب نمایند.

مهارت آفرینی تنها راه برون رفت از مسائل جامعه و بیکاری

محمد آقایی رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان مرودشت هم در این مراسم به ارائه گزارش و نحوه راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت پرداخت و اعلام کرد: این مرکز به اسم نخستین مرکز شهرستانی بعد از شیراز است که راه اندازی می گردد و مجموعه آموزش فنی و حرفه ای براساس نیازسنجی که صورت می گیرد، سعی خواهد نمود آموزش ها را به سمتی سوق دهند که به اشتغالزایی جوانان و بازار کار یاری گردد.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی هم اسم کرد: با تأسیس مراکز مهارت آموزی در دانشگاه ها و آموزش مهارت های مختلف و کاربردی در زمان های مختلف، دانشجو به تناسب رشته تحصیلی به یادگیری می پردازد و هنگام ورود به بازار کار یک دانش آموخته توانمند خواهد نه یک دانشجوی تئوری محور.

جلال رشیدی کوچی، تنها راه برون رفت از مسائل جامعه و بیکاری جوانان را تمرکز روی مهارت گرایی اسم کرد نه مدرک گرایی و اضافه نمود: با راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت شاهد همگرایی و هم افزایی این دو مجموعه در راستای اشتغال آفرینی و ارتباط دانشگاه با بازار کار هستیم، امیدوارم این مراکز در سایر دانشگاه ها هم راه اندازی گردد.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1889

به "گشایش مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید