یزد، زیباترین شهر خشتی دنیا

به گزارش سافاری رو، شهر یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران با قدمتی 5000 ساله از دوره ساسانی می باشد. این شهر در مرکز ایران و در منطقه کویر لوت قرار گرفته است. یزد یکی از ایستگاه های مهم جاده ابریشم با جدا شدن از منطقه ها مدرن، بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ نموده است. یزد زیباترین شهر خشتی دنیا، شهر دوچرخه ها و شهر بادگیرها به علت بافت قدیمی توانست نام خود را در در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت کند و با داشتن جاذبه های تماشای و آثار تاریخی منحصربفرد ایرانی به یکی از برترین مقاصد ایرانگردی و گردشگری تبدیل شود و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را برای تماشا این جاذبه های گردشگری به سمت خود جذب کند.

یزد، زیباترین شهر خشتی دنیا

به علت موقعیت جغرافیایی، یزد آب و هوایی بیابانی و گرم و خشک دارد و از آن جایی که شهری گرمسیری است بیشتر در فصل های سرد و خنک سال مخصوصا با آغاز فصل بهار و در ایام نوروز میزبان گردشگران بسیاری است. بعلاوه باغ های قدیمی یزد که معروفیت جهانی دارند در روزهای پاییزی با به نمایش گذاشتن چهره ای مجذوب نماینده از طبیعت، حال و هوای خاص خود را دارند. باغ دولت آباد یک باغ ایرانی که در اواسط قرن هجدهم ساخته شده است، بلندترین برج های باد در ایران با ارتفاع 34 متر را دارد.

استان یزد از لحاظ جاذبه های گردشگری بسیار غنی بوده و برای تمام سلیقه ها مکانی برای ارائه کردن دارد. مسجد جامع یزد نمونه ای از برترین کاشی کاری ایرانی و معماری است که در قرن 12 ساخته شده است و هم اکنون نیز مردمان یزد از این مسجد برای مراسم مذهبی استفاده می نمایند. آب انبار شش بادگیر که مربوط به دوره معاصر است، پنجاه و پنج پله دارد و به عنوان یکی از آثار ملی یزد و ایران به ثبت جهانی رسیده است.

امروزه سفر کردن به یزد با پیشرفت امکانات حمل و نقلی بسیار آسان شده است. اگر شما قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارید، بزرگراه و جاده سنتو راه اصلی ارتباطی یزد با سایر استان های ایران می باشد. اگر ترجیح می دهید با هواپیما به یزد سفر کنید، فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد که در حاشیه شمال غربی شهر قرار گرفته است، پذیرای شما خواهد بود. بعلاوه با استفاده از حمل و نقل ریلی و یا اتوبوس رانی می توانید خود را به شهر یزد برسانید و در تمام ساعات شبانه روز تاکسی های این شهر آماده اند تا شما را به هر نقطه از شهر برسانند.

شهر یزد، شهر خوشمزه ها و شیرینی ها است. تنوع شیرینی های مخصوص و محلی یزد بیانگر فرهنگ، هنر و اقلیم این شهر است و مردمان ایران نام باقلوا، قطاب، حاجی بادام و کیک یزدی را نه تنها شنیده اند بلکه چندین بار آنها را خورده و یا برای دوستان و آشنایان خود به سوغات آورده اند.

در خصوص شهر یزد بیشتر بخوانید

قیمت بلیط هواپیما یزد

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2288

به "یزد، زیباترین شهر خشتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد، زیباترین شهر خشتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید