30 مدل کرکره جدید در انواع پارچه ای، چوبی و فلزی برای منزل

به گزارش سافاری رو، اگر شما هم بدنبال مدل کرکره جدید برای منزل خود می گشت و از طرفی آشنایی کامل با انواع کرکره ها و کارایی آنها ندارید، در این مطلب به هدف خود خواهید رسید، در اینجا به معرفی انواع جدید کرکره ها در مدل های افقی، عمودی، چوبی، فلزی، پارچه ای وپلاستیکی برای اتاق های اصلی منزل مثل نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب خواهیم پرداخت. لطفا برای آشنایی بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

30 مدل کرکره جدید در انواع پارچه ای، چوبی و فلزی برای منزل

جهت دریافت خدمات لیست قیمت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

فرقی نمی کند که در خانه ای آپارتمانی زندگی می کنید یا منزلی حیاط دار، همواره داشتن مقداری محرمیت برای رهایی از نگاه های کنجکاو و مزاحم امری لازم است. مسلما راحت ترین راه برای دور نگاه داشتن این نگاه ها از داخل منزل استفاده از پوشش های مناسب پنجره مثل کرکره، پرده و یا شید است. کرکره ها شامل نوارهای باریک و نازکی از جنس پلاستیک، چوب و پارچه هستند که نصب بسیار ساده و آسانی داشته و کار با آنها نیز ساده تر است. مزیت کرکره ها نسبت به پرده این است که می توانید میزان نور ورودی به داخل خانه را به سادگی تنظیم کنید، مثل در روزها که آفتاب شدید به داخل خانه می زند کرکره ها را نیم باز گذاشته و در روزهای ابری که نور کمی وارد منزل می گردد آنها را کاملا باز گذاشته یا جمع کنید، در شب ها نیز برای حفظ محرمیت کامل کرکرها را می بندید. البته مدل کرکره جدید شامل نمونه های هوشمند نیز می گردد که همه این کار را بصورت اتوماتیک انجام می دهد.

معرفی و آنالیز انواع پرده های رومن، مدل های 2020

کرکره ها را نباید با پرده یا شید اشتباه گرفت. پرده و شید از پارچه درست می شوند اما کرکره ها در انواع مختلفی مثل چوب، پلاستیک و پارچه ساخته شده و شامل مدل های متنوعی می شوند. جالب است بدانید یکی از مدل های معروف و پرطرفدار کرکره، مدل های پرشین هستند. این کرکره ها در تمام جهان بعنوان کرکره های پرشین شناخته می شوند. کرکره های پرشین در قرن هیجدهم به اروپا آورده شدند و از آن پس به یکی از محبوب ترین پوشاننده های پنجره تبدیل شدند. کرکره های پرشین نوارهای باریک موازی روی هم با عرض تقریبی چهار تا پنچ سانت هستند که توسط سیم یا نخی پارچه ای به یکدیگر متصل شده اند. این کرکره های تقریبا در تمام خانه های قدیمی ایرانی، خصوصا آنهایی که در دهه شصت و هفتاد ساخته شده اند، دیده می شوند. البته مدل های قدیمی اغلب از فلز ساخته می شدند که به دلیل داشتن لبه باریک و تیز، بسیار خطرناک بودند، در خرید مدل کرکره جدید، اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، بهتر است از مدل های فلزی استفاده نکنید. تنظیم میزان باز یا بسته بودن این کرکره ها بسیار آسان بوده و مهم تر اینکه کاملا جمع می شوند.

مینی کرکره، مدل دیگری از کرکره ها هستند که شباهت زیادی به کرکره های پرشین داشته اما نوارهای کرکره بسیار باریک ترند. این مدل ها حدود بین 1 تا 2.5 سانت پهنا دارند در حالی که مدل های پرشین تا 5 سانت نیز پهنا دارند. مینی کرکره ها اغلب از جنس فلز آلومینیوم ساخته می شوند و به همین خاطر قیمت پایین تری دارند. همچنین بخاطر فلزی بودن، تمیز کردن آنها بسیار راحت تر از مدل های دیگر است.

آشنایی با انواع مدل های پرده تور مناسب نشیمن و آَشپزخانه

مدل کرکره جدید شامل طرح های عمودی نیز می گردد، کرکره های عمودی دقیقا مشابه کرکره های افقی هستند با این تفاوت که بجای جمع شدن به سمت بالا، به سمت کنارجمع می شوند. نحوه تنظیم نوارها نیز به صورت چرخشی به سمت کنارها است. این کرکره ها برای پنجره های عظیم یا درب های ریلی کشویی شیشه ای که بین اتاق نشیمن یا آشپزخانه و حیاط خلوت خانه قرار می گیرند گزینه ای بسیار عالی محسوب می شوند.

کرکره های پنلی از نوارهای عریض پارچه ای تشکیل شده اند که بیشتر شبیه به شید دیده می شوند. به عبارت دیگر کرکره های پنلی مدلی هیبرید بین کرکره و شید شناخته می شوند. مدل کرکره جدید پنلی با مدل های عمودی تفاوت دارند چرا که هر نوار را می توان به صورت جداگانه تنظیم کرد. در مدل های عمودی نوارهای کرکره همگی به یک گوشه جمع می شوند اما در مدل های پنلی، کرکرها را می توانید به هر دو جهت جمع نموده یا اینکه از وسط جدا کنید.

مدل پرده حمام در جنس های فوق العاده باکیفیت و شیک در سال 2020

حتما در خصوص تلفن های هوشمند، تلویزیون های هوشمند، زنگ آیفون هوشمند و چراغ های هوشمند اطلاعاتی دارید. اما بین همه این مدل ها، کرکره های هوشمند کمتر شناخته شده هستند. مدل کرکره جدید هوشمند، برخلاف مدل های معمولی که با دست کنترل می شوند، به موتوری الکتریکی مجهز شده اند تا با فشردن دکمه همه چیز به صورت اتوماتیک انجام گردد. این کرکره ها را می توانید با نصب یک اپ بروی گوشی هوشمند خود، توسط دستورات صوتی نیز کنترل کنید. همچنین این کرکره ها قابلیت برنامه ریزی دارند تا در تایم معین باز شده یا جمع شوند. بعضی مدل ها با توجه نور خورشید، بطور اتوماتیک میزان نور ورودی به داخل خانه را تنظیم می نمایند. البته قیمت این کرکره ها نسبت به مدل های معمولی بالاتر است اما کار با آنها بسیار راحت تر می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1077

به "30 مدل کرکره جدید در انواع پارچه ای، چوبی و فلزی برای منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل کرکره جدید در انواع پارچه ای، چوبی و فلزی برای منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید