500 هزار خودرو در بازه 9شب تا 4 صبح جریمه شدهاند، اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس در تهران به کمک سپاه

به گزارش سافاری رو، وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی گزارش خوبی از اقدامات اجرا شده درخصوص مدیریت تردد های بین جاده ای و همچنین تردد های داخل شهر بعد از ساعت 21 ارائه کرد که در این زمینه حدود 500 هزار خودرو در بازه ساعت 9شب تا 4 صبح جریمه شده اند.

500 هزار خودرو در بازه 9شب تا 4 صبح جریمه شدهاند، اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس در تهران به کمک سپاه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه چهارمین جلسه اصلی قرارگاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته براساس پروتکل های بهداشتی امکان برگزاری جلسات اصلی قرارگاه فراهم نبود، اظهار کرد: در این مدت جلسات محدودی با کمیته های مختلف داشتیم و اقدامات، عملکرد و برنامه های کمیته ها را مورد بررسی قرار دادیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در جلسه امروز، عملکرد اجرای طرح جامع محددویت ها از یکم تا 18 آذرماه بررسی شد، گفت: مجموعه اقداماتی که در قالب طرح هوشمند محدودیت ها اجرا شده بود، بررسی و همه دستگاه ها درخصوص اقدامات خود گزارشی ارایه کردند. به صورت کلی در تمام موارد همکاری ها خوب بوده و همه دستگاه های اجرایی در عمل باهم هماهنگ بودند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی به همین دلیل تاکید کرد: هدف کاملا معین، و جهت کار و طرح روشن است و به ویژه مردم خوب ما در این مدت همکاری های خوبی داشتند، به همین دلیل براساس گزارشی که امروز داده شد، از 164 شهر قرمز به 34 شهر قرمز رسیده ایم که امیدواریم شرایط این 34 شهر هم به مرور به نارنجی و زرد شود.

وی با بیان اینکه امروز مروری به عملکرد دستگاه های مختلف داشتیم، اضافه نمود: وزارت بهداشت اقدامات اجرا شده را شرح داد. نیروی انتظامی گزارش بسیار خوبی از اقدامات اجرا شده درخصوص مدیریت تردد های بین جاده ای و همچنین تردد های داخل شهر های بالای 200 هزار نفر بعد از ساعت 21 ارائه کرد که در این زمینه حدود 500 هزار خودرو در بازه ساعت 9شب تا 4 صبح جریمه شده اند.

وی اضافه نمود: واقعا راضی نیستیم که حتی یک مورد خوردو نیز جریمه شود، ولی زمانی که همه مردم رعایت می کنند، ولی عده ای رعایت نمی کنند، ناگزیر به اعمال قانون هستیم.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص پلمپ کردن برخی از واحد های صنفی گفت: البته تعداد واحد های پلمپ شده زیاد نبوده، اما همین تعداد کم هم برای ما رضایت بخش نیست و امیدواریم همه مردم در همه فعالیت ها به این مسائل دقت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در حوزه کنترل، رصد و رهگیری مبتلایان، اقدامات خوبی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت راه و شهرسازی اجرا شده است که تمام این موارد در حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی رصد می شود.

وی شرح داد: از این هفته اعلام کردیم که در تمام ادارات و دستگاه های اجرایی اعم از قوه مجریه، قضاییه و مقننه باید ارائه خدمات با ارائه کارت ملی انجام گیرد و هر فرد کارت ملی خود را به همراه داشته باشد و پس از کنترل اولیه کارت ملی، به افراد خدمات داده می شود.

رحمانی فضلی گفت: برنامه ای معین شده بود که همه دستگاه های اداری می بایست خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی بهترین عملکرد را داشته است. البته سایر دستگاه ها هم در این زمینه کار کرده اند.

وی اضافه نمود: در این جلسه مقرر شد که سازمان اداری و استخدامی با وزارت ارتباطات و دستگاه های مرتبط جلسه بگذارند و تمامی دستگاه ها باید گزارش عملکرد و زمان بندی طرح خود در زمینه الکترونیک کردن ارائه خدمات خود به ما ارائه کنند.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز مباحث پشتیبانی، نیروی انسانی، اقتصادی و امکانات و تجهیزات وزارت بهداشت مطرح شد، اضافه نمود: وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی گزارشی در این راستا ارائه کردند و کارگروهی تشکیل شد تا موضوع را به دقت بررسی کنند. ما نیز هر نوع کمکی اعم از نیرو های بهداشتی و درمانی و همچنین در زمینه اداری که مورد نیاز وزارت بهداشت است، انجام خواهیم داد تا آن ها با فراغ بال کارخود را انجام دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه موضوع ماسک و اکسیژن ساز ها مجددا در جلسه امروز بررسی شد، گفت: گزارشی در این خصوص ارائه شد که نشان دهنده این است که در تولید انبوه ماسک و اکسیژن ساز ها وارد مرحله خوبی شده ایم که می توانیم ظرف مدت کوتاهی بحث اکسیژن و اکسیژن ساز را در بیمارستان ها کاملا حل شده بدانیم.

وزیر کشور گفت: کمک های حمایتی از افراد آسیب دیده چه در خانواده ها و چه مشاغل، قطعا آن میزان از آسیب وارده را جبران نمی کند و واقعاً این حجم از آسیب ها به وسیله دولت قابل جبران نیست و مردم ایثار می کنند، زحمت می کشند و تلاش می کنند. اما دولت هم در حد امکانات و منابعی که دارد، بیش از 120 هزار میلیارد تومان بابت این موضوع در قالب بودجه عمومی و همچنین در قالب صندوق توسعه و کمک های دیگر تدارک دیده است که در قالب کمک های یک میلیون تومانی یا تسهیلات خانواده ها و کمک صدهزار تومانی به هریک از اعضای خانواده ها ارائه می شود. در این خصوص گزارشی از سوی وزارت کار و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ارائه شد که نشان دهنده این است که فرایند کار خوب است و باید تلاش کنیم حجم کمک ها را بالا ببریم.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: توفیقی که در کاهش میزان مبتلایان و آمار فوتی ها حاصل شده، به صورت نسبی است و فقط نتیجه همکاری و کمک های مردم است که از همه مردم خوب و عزیزمان خواهشمندیم که همین کمک ها و همکاری ها را ادامه دهند تا بتوانیم هرچه سریعتر از شر این بلا خلاص شویم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه موضوع واکسن مجددا در جلسه امروز مطرح شد، شرح داد: با پیگیری های به عمل آمده از سوی قرارگاه و وزارت بهداشت که به صورت مستقل این موضوع را پیگیری کردند، در جلسه ای که روز گذشته در محضر رئیس جمهور داشتیم، دستور صریح و روشن دادند تا بتوانیم در دی یا بهمن امکان تزریق واکسن را به گروه های هدف داشته باشیم.

وی به همین دلیل گفت: گروه های هدف کسانی هستند که بیشترین آسیب و بالاترین تهدید و ریسک را متقبل می شوند، مانند کسانی که بالای 65 سال سن دارند و یا بیماری های زمینه ای دارند که تزریق واکسن با اولویت برای این افراد انجام می شود. هرچند تولید واکسن داخلی هم در دستور کار بوده و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم با مجموعه این خدمات و امکانات کار را به خوبی جلو ببریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی با بیان اینکه در جلسه امروز گزارشی نیز از شرایط حمل و نقل داده شد، گفت: دیروز در کارگروه اقتصادی دولت و همچنین نشست مسئولان کمیته ها که در حضور رئیس جمهور محترم برگزار گشت؛ 5 هزار قطعه منفصله اتوبوس مصوب شد که امیدواریم بتوانیم تا آخر اسفندماه این مصوبه را محقق کنیم.

وی به همین دلیل اضافه نمود: با تأمین این اتوبوش ها که به صورت قطعات منفصله تدارک می شود، گام بسیار خوبی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی شهری برداشته خواهد شد تا بتوانیم ترافیک جمعیت در داخل اتوبوس و مترو را کم کنیم. البته در کوتاه مدت هم تدارک دیده شده است که 100 دستگاه اتوبوس به صورت موقت به کمک نیرو های نظامی و سپاه، به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.

وی اضافه نمود: تلاش های همه مجموعه ها چه در قالب قرارگاه، چه در قالب کارگروه ها و کمیته ها و چه در قالب دستگاه های اجرایی در این راستا است که بتوانیم مجموعه فعالیت ها، تلاش ها و خدمات را برای مردم را انجام دهیم تا بتوانیم در کنترل این بلیه پیروز باشیم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تمهیدات برگزاری انتخابات 1400 در شرایط کرونا گفت: ناگزیر به برگزاری انتخابات 1400 در زمان مقرر هستیم، چرا که زمان بندی قانونی به گونه ای است که نباید در سرانجام 4 سال ریاست جمهوری خلائی داشته باشیم، اما چگونگی اجرا موضوعی است که در کارگروه های مختلف از جمله در شورای نگهبان و وزارت کشور و همچنین با استفاده از تجربیاتی که کشور های مختلف تا به امروز در این زمینه داشتند، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: مواردی که تا به امروز مطرح شده، این است که تعداد شعبه ها را افزایش دهیم و همچنین تعداد ساعات اخذ رای را بیشتر کنیم که البته این موارد ناظر بر زمان اخذ رای است، این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری 20 روز فرصت تبلیغات داریم و در دوران تبلیغات تجمعاتی که شکل می گیرد و جنب و جوش و هیجان و احساس مسئولیتی که در مردم وجود دارد، بسیار بالاست لذا نگرانی ما از زمینه سازی شیوع کرونا در این 20 روز زمان تبلیغات است. حتماً برای مقطع اخذ رای، راه هایی را پیدا خواهیم کرد که ریسک و خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم، اما این که آن 20 روز تبلیغات چگونه انجام شود که هم شور و هیجان لازم را داشته باشد و هم مردم بتوانند مشارکت بالایی داشته باشند، مورد توجه است.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: تا زمان انتخابات 1400 میزان ابتلا به کرونا در کشور کاهش یابد و همچنین به راه های مطمئن تری برسیم که بتوانیم انتخابات قانونی، سالم، با مشارکت بالا و فعال داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1497

به "500 هزار خودرو در بازه 9شب تا 4 صبح جریمه شدهاند، اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس در تهران به کمک سپاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هزار خودرو در بازه 9شب تا 4 صبح جریمه شدهاند، اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس در تهران به کمک سپاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید