6 باور غلط در خصوص کیبورد مکانیکال که باید کنار بگذارید

به گزارش سافاری رو، زمانی که در پی خرید کیبورد مکانیکال هستید، در کنار نگرانی های احتمالی، ممکن است با بعضی باورهای غلط روبرو شوید که همچنان کاربران زیادی این موارد را قبول دارند. سوالاتی مانند آیا کیبورد مکانیکی برای برنامه نویس ها واقعا گزینه مناسبی است، طبیعتا منطقی است. ولی در این مطلب قصد داریم به 6 باور غلط در خصوص کیبورد مکانیکال بپردازیم که باید آن ها را کنار بگذارید.

6 باور غلط در خصوص کیبورد مکانیکال که باید کنار بگذارید

کیبورد مکانیکال اصلا کاربردی و مفید نیست

تقریبا تمام کاربران، استفاده از کیبورد را با مدل های معمولی یا به اصطلاح غشایی شروع نموده ایم. اما در اوایل دهه 2000 میلادی، کیبورد های مکانیکال مورد توجه گسترده گیمرها قرار گرفتند و روز به روز محبوبیت آن ها افزایش یافته است. اگرچه کیبوردهای مکانیکی از دهه 1970 وجود داشته اند، اما شکل امروزی آن ها اخیراً شکل گرفته است. در یک کیبورد مکانیکی، به جای یک غشاء واحد، از سوئیچ های جداگانه برای ایجاد تماس با مدار چاپی استفاده می گردد. کیبوردهای مکانیکی پاسخگوتر هستند و تجربه تایپ دقیق تر و لذت بخش تری را ارائه می دهند، صرف نظر از نوع کاربری شما.

شما می توانید تقریباً هر جنبه از یک کیبورد مکانیکی را برای تنظیم تجربه تایپ مطابق با ترجیحات خود شخصی سازی کنید. بعلاوه این کیبوردها نسبت به کیبوردهای غشایی بادوام تر و قابل تعمیرتر هستند و تنوع و ویژگی های بیشتری ارائه می دهند. اگر هنوز نسبت به خرید کیبورد مکانیکال قانع نشده اید، توصیه می کنیم به یک فروشگاه سر بزنید و ببینید تایپ با چنین کیبوردی چه حس برای شما دارد. با این کار در این زمینه بهتر می توانید تصمیم گیری کنید.

کیبورد مکانیکال فقط به درد گیمرها می خورد

البته این باور غلط ریشه در واقعیت دارد. همانطور که گفتیم، سال ها قبل این فناوری و این مدل از کیبورد ها تقریبا به طور کامل به وسیله گیمرها استفاده می شد. این کیبوردها معمولاً ساخت ضعیفی داشتند، گران بودند، صدای بدی فراوری می کردند و به وسیله برندهای بزرگ فراوری می شدند. این امر باعث ایجاد این تصور غلط شد که تنها جامعه گیمرها به کیبوردهای مکانیکی گران قیمت با ویژگی های غیرضروری احتیاج دارند.

اگرچه هنوز هم کیبوردهای مکانیکال گیمینگ بخش بزرگی از این بازار را تشکیل می دهند، اما در این میان باید به سایر افرادی اشاره کنیم که برای کارهای مختلفی از این مدل کیبوردها استفاده می نمایند. در کنار مدل های خاص مکانیکال که قیمت بسیار بالایی دارند، واقعیت این است که برای بخش مهمی از خریداران، تجربه تایپ کردن با این مدل کیبورد ها مهم ترین علت برای خرید محسوب می گردد.

با توجه به اینکه روز به روز تنوع این نوع کیبوردها افزایش پیدا می نماید و می توانید بین مدل های متنوعی دست به انتخاب بزنیم، باید با قاطعیت بگوییم که کیبورد مکانیکال صرفا برای گیمرها نیست.

تمام کیبوردهای مکانیکال سروصدای زیادی دارند

درحالی که درست است که اولین کیبوردهای مکانیکی نسبت به بیشتر کیبوردهای غشایی بسیار پرصدا بودند، اما این موضوع دیگر صدق نمی نماید. در واقع، سازندگان بی شماری وجود دارند که به شخصی سازی صدای کیبوردهای مکانیکی اختصاص یافته اند. به علت ماهیت ساختار یک کیبورد مکانیکی، می توانید سوئیچ ها، کی کپ ها، مواد کاهش دهنده صدا، قاب ها و موارد دیگر را برای تنظیم صدای کیبورد خود تعویض کنید.

اگر کیبوردهای پرسروصدا دوست دارید، برخی از مدل های مکانیکی چنین معینه ای دارند و از طرف دیگر اگر ترجیح می دهید از کیبورد بی صدا بهره ببرید، سوئیچ های خطی معمولاً برترین تجربه کیبورد بی صدا را ارائه می دهند. حتی می توانید کیبوردهایی را انتخاب کنید که با قاب های چوبی یا آلومینیومی عرضه می شوند و صدای خاصی فراوری می نمایند. در نهایت حتی برخی مدل ها به شما این امکان را می دهند که سوئیچ ها و کی کپ های دلخواه خود را عوض کنید. با این کار مثلا می توانید تجربه استفاده از برخی کلیدها را با توجه به سلیقه خود شخصی سازی کنید.

خرید کیبورد مکانیکال کار راحتی نیست

در مقایسه با کیبوردهای معمولی، انتخاب یک کیبورد مکانیکی ممکن است گیج نماینده به نظر برسد؛ زیرا اجزای زیادی برای توجه وجود دارد. اما اگر حرفه ای نیستید و برای اولین بار قصد شخصی سازی یک کیبورد مکانیکی را ندارید، احتیاجی به پیچیدگی جزئیات نیست. فقط باید ترجیحات خود را براساس چند پارامتر محدود کنید و سپس یک کیبورد آماده ساخت قابل اعتماد و با استقبال خوب که تمام احتیاجهای شما را برآورده می نماید، انتخاب کنید.

ابتدا تصمیم بگیرید که چه میزان یا طرحی برای کیبورد خود می خواهید. هر طرح کیبورد دارای مزایا و معایب خاص خود است، اما می توانید با تصمیم گیری در خصوص کلیدهایی که قطعاً نمی توانید بدون آن ها کار کنید و میزان ای که بیشتر مورد پسند شماست، کار را ساده تر کنید. پس از انجام این کار، باید تصمیم بگیرید که چه نوع سوئیچی می خواهید، زیرا این عامل تأثیر زیادی بر تجربه تایپ کیبورد خواهد داشت.

سوئیچ های خطی برای بازی و تایپ بسیار مناسب هستند، اما سوئیچ های لمسی می توانند برای کسانی که می خواهند هنگام فشار دادن کلیدها یک برآمدگی معین احساس نمایند، بهتر باشند. سوئیچ های کلیکی برای کسانی که کیبوردهای مکانیکی با صدای معین بلند را دوست دارند، ایده آل هستند. در نهایت، تصمیم بگیرید که می خواهید کیبورد سیمی یا بی سیم داشته باشید و چه ویژگی هایی را می خواهید، مانند PCB قابل تعویض آسان برای تعویض سوئیچ، فوم از پیش نصب شده برای صداهای کامل تر و نور پس زمینه RGB. در نهایت با در نظر گرفتن تمام این موارد، در بازار می توانید از بین گزینه های زیادی دست به انتخاب بزنید.

هرچقدر میزان کیبورد مکانیکال بزرگ تر باشد، بهتر است

اگر در زمینه کیبوردهای مکانیکی تازه وارد هستید، احتمال به سراغ کیبوردهای فول سایز می روید زیرا میزان آن ها برای شما آشنا هستند. اما قبل از خرید کیبورد مکانیکی با ابعاد بزرگ، باید معایب آن ها را هم در نظر بگیرید. اولا چنین کیبوردهایی فضای زیادی از میز کار شما را اشغال می نمایند.

بعلاوه میزان بزرگ ممکن است سرعت تایپ و بهره وری شما را پایین بیاورد زیرا در این شرایط برای رسیدن انگشت به کلیدهای مختلف و استفاده همزمان از ماوس باید زمان بیشتری صرف کنید. ضمناً برای افرادی که می خواهند کیبورد را با خود جابجا نمایند، خرید چنین مدل هایی چندان منطقی نیست زیرا جابجا کردن آن ها دردسرهای بیشتری دارد.

از نظر ویژگی ها، می توانید تقریباً تمام ویژگی های یک کیبورد سایز کامل را روی کیبوردهای جمع وجورتر پیدا کنید، از جمله ماکروها و کنترل های رسانه ای اختصاصی. بنابراین، اولویت های خود را با دقت ارزیابی کنید و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین، اگر نگوییم تمام، احتیاجهای شما را برآورده کند.

کیبوردهای مکانیکال قیمت بسیار بالایی دارند

روزی روزگاری کیبورد های مکانیکال قیمت بسیار بالایی داشتند و به همین دلیل فقط افراد محدودی سراغ این مدل ها می رفتند. اما به مرور زمان، میانگین قیمت این نوع کیبوردها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد و مثلا در بازار ایران با حدود قیمت 2 تا 3 میلیون تومان هم می توانید کیبوردهای مکانیکال باکیفیت و مناسبی بخرید. طبیعتا این نوع کیبوردها قرار نیست مالی باشند ولی با توجه به عمر بالایی که دارند، این محدوده قیمتی چندان هم نجومی و عجیب نیست.

در نهایت باید بگوییم که برای خرید انواع کیبورد، می توانید به سایت خبرنگاران سر بزنید و با توجه به بودجه و اولویت های خود، گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مرداد 1403 بروزرسانی: 6 مرداد 1403 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2432

به "6 باور غلط در خصوص کیبورد مکانیکال که باید کنار بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 باور غلط در خصوص کیبورد مکانیکال که باید کنار بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید