آب و هوای گرجستان

به گزارش سافاری رو، آگاهی از آب و هوای گرجستان برای گردشگران این کشور الزامی است تا با مشخص بهترین زمان سفر ، سفری ایمن و لذت بخش داشته باشند . گرجستان در جنوب قفقاز واقع شده و یک کشور کوهستانی در این منطقه به شمار می آید . این کشور بیش از 67 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و توسط دامنه لیخی به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می شود . تفلیس و باتومی بزرگترین شهرهای گرجستان هستند و از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران تور گرجستان محسوب می گردند .

آب و هوای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آب و هوای گرجستان متنوع است و با توجه به وسعت کوچک این کشور شگفت انگیز به نظر می رسد . گرجستان دارای دو منطقه اصلی آب و هوایی است که مربوط به قسمت شرقی و غربی آن می باشند . روسیه ، ترکیه ، ارمنستان و آذربایجان همسایه های گرجستان هستند و دریای سیاه از سمت غرب مرز این کشور را معین می نماید . وجود رشته کوه های قفقاز کوچک و بزرگ در گرجستان سبب شده تا از تاثیر هوای سرد شمال و اقلیم گرم و خشک جنوب کاسته گردد .

الگوهای آب و هوایی قسمت شرقی گرجستان تحت تاثیر توده های هوای خشک خزری از شرق و توده های هوای مرطوب دریای سیاه از غرب هستند که نفوذ توده های هوای مرطوب از دریای سیاه اغلب توسط دامنه های کوهستانی لیخی و مشکه تی مسدود می گردد . در این بخش از گرجستان بارندگی به سبب رطوبت کم و خشکی هوا به طور قابل ملاحظه ای از قسمت غربی کمتر می باشد . بیشتر قسمت های گرجستان شرقی تابستان هایی گرم و زمستان هایی نسبتا سرد را تجربه می نماید .

قسمت اعظم گرجستان غربی در منطقه نیمه گرمسیری مرطوب واقع شده اند و بارندگی در آن ها در طول سال به طور یکنواخت پراکنده شده است . البته باید توجه داشت که در فصل پاییز این بارندگی ها کمی سنگین تر از فصول دیگر می باشند . در این منطقه شرایط آب و هوایی به ارتفاع بستگی دارد به طوری که در قسمت های کم ارتفاع هوا نسبتا گرم و در قسمت های کوهستانی تابستان ها مرطوب و زمستان ها برفی خواهد بود . در گرجستان بهار و پاییز مرطوب ترین ایام و تابستان و زمستان خشک ترین فصول هستند .

بهار در گرجستان

فصل بهار زمانی است که در ان نه از سرمای زمستان خبری است و نه گرمای تابستان . فقط در روزهای میانی این فصل امکان بارندگی وجود دارد لذا برای سفر به گرجستان در این فصل لباس مناسب و چتر به همراه داشته باشید .

تابستان در گرجستان

در فصل تابستان متوسط دمای هوا در گرجستان بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است و برای دریافت حمام آفتاب در سواحل دریای سیاه مناسب می باشد .

پاییز در گرجستان

رنگ های زیبای پاییز به گرجستان جذابیت ویژه ای می بخشند . در این فصل هوا قابل پیش بینی نیست و گاهی ممکن است به مانند تابستان هوا گرم گردد و گاهی به مانند زمستان هوا سرد . پس بهتر است با تجهیزات کامل به سفر بروید .

زمستان در گرجستان

در زمستان گرجی ها هوای سرد را تجربه می نمایند و دمای شبانه اغلب به زیر صفر می رسد . کوه های گرجستان در فصل زمستان میزبان علاقه مندان به ورزش های زمستانی می باشند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 936

به "آب و هوای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید