آرامگاه کاوه آهنگر یکی از جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود

به گزارش سافاری رو، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آرامگاه کاوه آهنگر یکی از جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود.

آرامگاه کاوه آهنگر یکی از جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود

بنای ساختمان آرامگاه نوساز و مربوط به دو دهه اخیر است و برپایه گزارش افراد محلی بر آثار بجا مانده از یک بنای قدیمی تر تجدید بنا شده است. در داخل ساختمان آرامگاه همه جا تصاویر امامان دوازده گانه شیعه و زیارت نامه آنها و شعارهای مذهبی و اسلامی بچشم می خورد. در خارج از ضریح و در پای در و در میانه موزائیک ها، نشانه ای قرار داشت که به گفته سرایدار، قبر کاوه در این محل قرار گرفته بود. در روی سنگ عباراتی ظاهرا به خط فارسی یا عربی نوشته شده بود که ناخواناست.

در داخل ضریح سه قبر دیگر نیز وجود دارد. قبر میانی که بلندتر و بزرگتر از بقیه بود، بنا به گفته افراد محلی متعلق به پسر کاوه بود که اگر این نظر درست باشد، این قبر باید متعلق به کارن پسر کاوه باشد که در شاهنامه فردوسی از او به نام کارن کاوگان نام برده می شود. مردم محل قبر سمت راست را متعلق به دختر کاوه می دانستند. از نوشته های نه چندان قدیمی روی سنگ قبر چنین برمی آمد که این قبر متعلق به دختر یکی از افراد سرشناس محلی بوده و انتساب آن به دختر کاوه صحیح به نظر نمی رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2178

به "آرامگاه کاوه آهنگر یکی از جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه کاوه آهنگر یکی از جاهای دیدنی چادگان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید