آشنایی با شرکت منطقه ویژه مالی انرژی پارس

به گزارش سافاری رو، شرکت منطقه ویژه مالی انرژی پارس یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است.

آشنایی با شرکت منطقه ویژه مالی انرژی پارس

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران آنلاین: منطقه ویژه مالی انرژی پارس واقع در عسلویه، استان بوشهر بزرگ ترین منطقه ویژه مالی تخصصی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به علاوه طیف وسیعی از صنایع پایین دست، مختلط و نیمه سنگین، همچنین کاربری های خدماتی و تجاری در دنیا است. این منطقه سال 1377 به منظور برداشت از منابع نفت و گاز میدان پارس جنوبی و انجام فعالیت های مالی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی تاسیس شد.

به گزارش سایت شرکت ملی نفت ایران، وسعت این میدان 9700 کیلومترمربع است که 3700 کیلومترمربع آن در آب های ایران و 6000 کیلومتر مربع آن در آب های کشور قطر واقع شده است. ذخیره گازی بخش مربوط به ایران طبق آخرین برآوردها حدود 450 تریلیون فوت مکعب است که حدود 6.8 درصد ذخایر گازی دنیا را به خود اختصاص داده و همچنین حجم میعانات گازی آن 17116 میلیون بشکه است.

طی آخرین تغییرهای صورت گرفته در محدوده اراضی منطقه پارس، به منظور بهره برداری از ذخایر میادین گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی، فارسی(B)، میدان نفت سنگین مند، همچنین پیش بینی فضاهای کافی برای توسعه تاسیسات خشکی صنایع بالادست نفت، گازو پتروشیمی، این منطقه به 46000 هکتار افزایش یافته است.

فعالیت ها

سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی را برعهده دارد. فعالیت های اصلی شامل تعریف، تصویب (طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری) ایجاد و احداث زیرساخت های عمومی مانند: راه آهن، بندر، فرودگاه، آب، برق و مدیریت و راهبری منطقه است. این سازمان شامل سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با 14000 هکتار، منطقه پارس دو (پارس کنگان) با 16000 هکتار و منطقه پارس سه (پارس شمالی) با 16000 هکتار و در مجموع با 46000 هکتار مساحت با هدف پشتیبانی از طرح توسعه بزرگ ترین میدان گازی دنیا (میدان گازی مشترک پارس جنوبی) و نیز پنج میدان گازی گلشن، فردوسی، مند، پارس شمالی و فرزاد است.

سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس شخصیت حقوقی و مستقل دارد و سرمایه آن متعلق به دولت است. این سازمان از حیث حقوقی تابع قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه مالی جمهوری اسلامی ایران و در موارد پیش بینی نشده در قانون نامبرده و اساسنامه، تابع قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون تجارت است.

اهداف بنیادین تاسیس سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس، فراهم آوردن شرایط ضروری برای بهره گیری از مزیت های نسبی در حوزه صنعت نفت و گاز، ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع مختلط، صنایع نیمه سنگین و بهره گیری از صنایع بالادستی گاز و پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش افزوده، ارتقا سطح اشتغال و افزایش درآمد ملی، ورود تکنولوژی خارجی و دانش نوین مدیریتی، استفاده از ظرفیت های ترانزیتی منطقه به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش فراوری منطقه حوزه نفوذ و کشور، کوشش برای جلب و تشویق سرمایه گذاران برای اجرای طرح های سرمایه گذاری، عمرانی منطقه ویژه، گسترش و افزایش سطح خدمات فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی برای ساکنان و در نهایت توسعه همه جانبه و پایدار منطقه ویژه با موضوع توسعه انسانی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 852

به "آشنایی با شرکت منطقه ویژه مالی انرژی پارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت منطقه ویژه مالی انرژی پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید