آشنایی با غذاهای خوشمزه خیابانی تبریز

به گزارش سافاری رو، کمتر کسی است که پایش به تبریز برسد و طعم این غذاهای سالم خیابانی را نچشد. پیشنهاد می کنیم که در میان گشت و گذار شهری در تبریز، در جای دنجی بر روی صندلی های چوبی کنار خیابان بنشینید و گوشه ای از فرهنگ غذایی تبریز را با خوردن غذاهای خیابانی آن امتحان کنید.

آشنایی با غذاهای خوشمزه خیابانی تبریز

یرآلما یومورتا (سیب زمینی و تخم مرغ)

یرآلما یومورتا غذای ساده و خودمانی تبریزی هاست که از مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می شود و طعم آن با کره، گوجه فرنگی، خیارشور، نعناع و انواع ادویه جات، وسوسه کننده است و مزه اش تا مدت ها زیر زبانتان می ماند. یرآلما یومورتا فروشی ها در بیشتر محله های تبریز آماده پذیرایی از رهگذران هستند و با خوش رویی غذایشان را به آنان تعارف می کنند. البته اطراف پارک ائل گلی تبریز، بهشت عاشقان این غذای لذیذ و نوستالژیک است.

جزبز

جزبز در لیست خوش طعم ترین غذاهای خیابانی تبریز خودنمایی می کند و با مخلوطی از جگر سیاه، جگر سفید و دل و قلوه گوسفند طعمی به یادت ماندنی را برایتان می آفریند. بوی وسوسه کننده این غذا در بیشتر کوچه پس کوچه های شهر به مشام می رسد و نمی توانید بی تفاوت از مقابل جزبزفروشی های کوچک و دوست داشتنی رد شوید. همین جاست که می گوئید بی خیال تمام تجملات! دل به دریا می زنید و یک بشقاب پر جزبز به همراه دوغ محلی سفارش می دهید. پیشنهاد می کنیم که موقع بازدید از بازار سرپوشیده تبریز حتماً برنامه ای برای توقف در جزبزفروشی ها و چشیدن طعم آن در فضایی سنتی و کاملاً ایرانی داشته باشید.

مکه (بلال)

بهترین مکانی که می توانید بلال را نوش جان کنید، اطراف پارک ائل گلی تبریز است. در گوشه ای از این پارک بساط بلال فروشی ها پهن است و بلال های زرد و خوش رنگ را بر روی منتقل هایشان کباب می کنند. پیشنهاد می کنیم که بلال را با نمک، فلفل، لیموترش و کره میل کنید تا طعمی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ایشلی کوکه (نان روغنی مغزدار)

پشت شیشه مغازه های کوچک و بزرگ تبریز، این نان محلی خوش طعم به چشم می خورند. نان تازه را می توانید در ساعات اولیه صبح تهیه کنید و آن را در کیفتان داشته باشید تا بعد از خریدکردن و یا بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی تبریز، خستگی گردش روزانه را با ایشلی کوکه از تن به در کنید.

لبو

دیگر از لبوهای خوشرنگ و خوشمزه تبریز برایتان نگوییم که غش می کنید! در فصل های سرد سال، زمانی که از سردی هوابه خود می لرزید، خوردن این لبوهای یاقوتی خیابانی حالتان را جا می آورد.

پخله (باقلا)

شاید دلتان برای غذای ساده و خیابانی لک بزند و ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً پخله های تبریز را امتحان کنید. پخله یا همان باقلاهای جزو میان وعده های گرم و لذیذی است که طرفداران خاص خودش را دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1003

به "آشنایی با غذاهای خوشمزه خیابانی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای خوشمزه خیابانی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید