آکادمی رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: به طور کلی باید بگوییم که یادگیری رانندگی یکی از مهم ترین مهارت های هر فردی است که باید به درست ترین و اصولی ترین حالت ممکن اتفاق بیفتد. طبیعی است که برخورداری از مهارت رانندگی درست و قانون مندانه وظیفه هر شهروندی است که به دریافت گواهینامه اقدام می نماید. در این میان طبیعتاً انتخاب مربی رانندگی و همین طور آکادمی رانندگی خوب می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد زمان بسیار زیادی را صرف پیدا کردن آکادمی رانندگی خوب می نمایند. در این مطلب با شما هستیم تا در این رابطه بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که باید آکادمی رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

آکادمی رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ویژگی های آکادمی رانندگی خوب

به طور کلی قبل از هر چیز باید به کلیت یک آکادمی رانندگی بپردازیم و آنالیز کنیم که ویژگی های یک آکادمی رانندگی خوب شامل چه مسائلی خواهد بود. یکی از مهم ترین مسائلی که می توان در این رابطه بیان کرد موضوع نظم در برنامه ریزی است. از آنجایی که پشت سر گذاشتن کلاس های رانندگی در دو شکل تئوری و عملی وجود دارد، یک آکادمی رانندگی خوب باید برنامه ریزی دقیق و اصولی برای برگزاری هر کدام از این دوره ها داشته باشد تا هنرجویان بتوانند بدون اتلاف وقت، با یک برنامه ریزی منظم هر کدام از این دوره ها را پشت بگذارند.

نحوه آموزش تمامی دوره های تئوری و عملی در یک آکادمی رانندگی خوب نیز مسئله بسیار مهمی است که می توان به آن اشاره نمود. غالباً بسیاری از آکادمی های رانندگی درصد بالایی از تمرکز خود را بر روی کلاس های عملی می گذارند و به همین دلیل نیز به راحتی از کنار کلاس های تئوری و فنی می گذرند. در صورتی که درصد بالایی از مسائلی که رانندگان با آن ها روبه رو می شوند موضوعات مربوط به قوانین رانندگی و همین طور مسائل فنی و قطعات خودروست. در نتیجه یک آکادمی رانندگی خوب باید به دوره های تئوری نیز به اندازه کافی بها بدهد و در صورت امکان به تمامی سؤالات هنرجویان به طور کامل پاسخ دهند.

این موضوع به خصوص زمانی اهمیت پیدا می نماید که آکادمی مربوطه جزوه و یا سی دی آموزشی مناسبی را نیز به هنرجویان ارائه ندهد. طبیعی است که در چنین شرایطی تنها تمرکز هنرجویان بر روی محتوا های ذکرشده در کلاس است و باید در همین کلاس ها پاسخ تمامی سؤالات و مسائل خود را بیایند.

شاید به نظرتان جالب باشد، اما یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های آکادمی رانندگی خوب داشتن فضای مناسب برای پارکینگ خودرو های آموزشی است! طبیعی است که افراد برای یادگیری رانندگی به نزدیک ترین آکادمی رانندگی مراجعه نمایند، جایی که بتوانند دسترسی راحتی به آن داشته باشند تا در طی مدت فشرده کلاس های رانندگی به راحتی در آن راستا رفت و آمد نمایند. در این میان اگر آکادمی رانندگی مربوطه فضای پارک خودرو های خود را تا جای امکان در محدوده آکادمی خود انتخاب کرده باشد امکان رفت و آمد هنرجو به مراتب راحت تر خواهد شد. در غیر این صورت دسترسی به خودرو ها می تواند برای هنرجویان سخت تر گردد.

انتخاب مربیانی کاربلد و بااخلاق نیز از دیگر مسائلی است که می توان در زمره ویژگی های آکادمی رانندگی خوب قرار داد. متأسفانه بعضی از مربیان رانندگی چه در حوزه تئوری و چه در حوزه عملی از مهارت کافی برخوردار نیستند و در کنار این نیز رفتار چندان مناسبی با هنرجویان ندارند. این موضوع باعث می گردد که هنرجویان در وهله اول از آموزش رانندگی وحشت نمایند و نتوانند چنان که باید و شاید به مهارت خود دست یابند. در ادامه شما را با ویژگی های مربی رانندگی خوب آشنا می کنیم.

ویژگی های مربی رانندگی خوب

همان طور که گفته شد یک مربی رانندگی خوب تأثیر بسیار زیادی را در یادگیری و آموزش رانندگی به هنرجویان خواهد داشت. به همین دلیل هم شاید بتوان او را مهم ترین رکن در انتخاب آکادمی رانندگی خوب به شمار آورد. معمولاً بسیاری از هنرجویان به این نکته اشاره می نمایند که ترجیح می دهند مربی رانندگی آن ها موجب و بااخلاق باشد. متأسفانه در بعضی از شرایط مربیانی دیده می شوند که با کمترین خطایی از هنرجو اخلاق بسیار تندی پیدا می نمایند و می توانند اعتماد به نفس هنرجو را بسیار کاهش دهد.

مسئله دیگری که وجود دارد وجدان کاری مربی است. طبیعی است که در برنامه ریزی اصلی آکادمی ها تعدادی کلاس عملی با عددی ثابت معین می گردد و بعد از اتمام این دوره مربی در صورت صلاح دید می تواند تعداد دیگری کلاس نیز به آن ها اضافه کرده و هزینه اضافی آن ها را نیز دریافت نماید. مسئله مهمی که پیش می آید این است که مربی باید با توجه به وجدان کاری خود به آنالیز کلاس های پشت سر گذاشته شده بپردازد، نه آنکه با معین تعدادی کلاس اضافه هزینه بیشتری دریافت نماید. متأسفانه امروزه هزینه کلاس های رانندگی به خودی خود بسیار بالاست و به همین دلیل نیز حتی صرف نظر از هزینه های کوچک نیز اهمیت بسیاری پیدا می نمایند.

نحوه صحیح و قابل فهم آموزش رانندگی نیز از دیگر ویژگی های یک مربی رانندگی خوب است. یک مربی رانندگی باید بدون آنکه به هنرجوی خود استرس دهد، تمامی مبانی رانندگی را به او آموزش داده و امکان آزمون و خطا را نیز به او بدهد. معمولاً هنرجویان بر این نظر هستند که مربیان، آن ها را صرفاً در خیابان هایی خلوت و کم تردد می گردانند و در نتیجه مهارت های متفاوتی را نیز به آن ها آموزش نمی دهند. یک مربی رانندگی خوب باید هنرجوی خود را حتی در شلوغ ترین خیابان ها و بزرگراه نیز ببرد و با حفظ سرعت مطمئنه و رعایت تمامی اصول به او یاری کند که با ترس های خود مقابله کرده و مهارت کاملی را به دست آورد.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1265

به "آکادمی رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکادمی رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید