آیا میراث هاگوارتز بخشی از مجموعه آثار هری پاتر است یا خیر؟

به گزارش سافاری رو، میراث هاگوارتز اولین اقتباس بازی ویدئویی فرنچایز هری پاتر است که هیچ ارتباطی با شخصیت هری پاتر ندارد. حتی بازی موبایل هری پاتر: راز هاگوارتز که اولین بازی است که به بازیکنان قابلیت خلق دانش آموز هاگوارتز خود را می دهد همچنان شامل کارکنان و معلمانی می گردد که طرفداران با آن ها به وسیله فیلم ها و کتاب ها آشنایی دارند. محل قرارگیری منحصربه فرد میراث هاگوارتز در خط داستانی هری پاتر باعث می گردد ارزیابی اینکه آیا واقعاً بخشی از مجموعه آثار هری پاتر است یا خیر را سخت می نماید.

آیا میراث هاگوارتز بخشی از مجموعه آثار هری پاتر است یا خیر؟

برای آن دسته از خوانندگانی که نمی دانند داستان بازی میراث هاگوارتز در طول سال های دهه 1890 میلادی رخ می دهد. صدسال پیش از اینکه هری پاتر متولد گردد. این بازه زمانی به خصوص به سازندگان بازی اجازه داد دنیا آزادی سرشار از ماجراجویی ها به همراه چندین سرانجام خلق نمایند که بر روی مجموعه داستان های هری پاتر تأثیر نمی گذارد و بعلاوه این سؤال را برمی انگیزد که آیا واقعاً از اهمیتی در تاریخ و سرگذشت داستان برخوردار است یا خیر. واضح است که در میراث هاگوارتز از هری پاتر و دوستانش یا استادان او خبری نیست اما در طول داستان شخصیت های بسیار دیگری یا در بازی حضور دارند یا به آنها اشاره می گردد. بعضی از این افراد شامل سر نیکلاس سر برید و پروفسور بینز و کلاه گروه بندی می گردد.

علاوه بر این در میراث هاگوارتز اجداد شخصیت های معروف و به نام هری پاتر حضور دارند. برجسته ترین آنها رئیس فینیس بلک، جد سیریوس بلک است. در طول کلاس تاریخ جادوی پروفسور بینز او به شورش گابلین ها در سال 1752 اشاره می نماید که در سال 2015 به عنوان بخشی از تاریخ داستان هری پاتر شناخته می گردد.

با اینکه موارد پیروز می توانند قانع نماینده باشند ولی غیر قابل ردکردن نیستند. بالاخره دی سی و مارول منزلگاه چنددنیای هایی هستند که در مدیوم های مختلف ریشه دوانده و شخصیت های یکسان در آنها وجود دارند. البته بیشتر اوقات شباهت ها در همین جا به سرانجام می رسند. تنها راه پاسخ دادن به پرسش کَنون بودن میراث هاگوارتز این است که جواب را از دهان تسترال بشنویم یا به سراغ بخش سؤال های متناوب سایت رسمی بازی برویم. یکی از سؤال هایی که در این صفحه دیده می گردد این است: آیا میراث هاگوارتز تابع روایات و داستان های دنیای جادوگری است؟ در پاسخ به این سؤال در سایت چنین نوشته شده: بله. با اینکه میراث هاگوارتز یک اقتباس مستقیم از کتاب ها و فیلم ها نیست اما بازی تابع داستان های دنیا جادوگری است. آوالانش تجربه منحصربه فردی خلق نموده که الهام گرفته از دنیای جادویی آفریده شده به وسیله جی. کی رولینگ است. در این دنیا بازیکنان لوکیشن ها، شخصیت ها و عناصر داستانی جدیدی را کشف خواهند کرد.

با وجودی که جی. کی. رولینگ دخالتی در پروسهٔ ساخت بازی نداشته است استودیوی سازنده با تیمی در Pottermore همکاری نزدیک داشته اند تا اطمینان حاصل نمایند میراث هاگوارتز در چهارچوب قوانین شناخته شده دنیا جادوگری قرار گرفته است و مهم تر از آن در چهارچوب رویدادهای اتفاق افتاده در این دنیا است. این مسئله به نظر می رسد جایگاه بازی را میان سایر آثار فرنچایز معین کند اما نحوه جمله بندی محتاطانه متن فوق تا حدی باعث ایجاد شک و ظن می گردد بر اینکه آیا ما باید باور کنیم که رویدادهای اتفاق افتاده در میراث هاگوارتز در نهایت به رویدادهای داستان هری پاتر منجر می گردد.

یکی از بزرگ ترین مسائل تثبیت جایگاه میراث هاگوارتز در کَنون شخصیت اصلی بازی است. نه تنها این شخصیت به وسیله بازیکنان ساخته می گردد (بدین معنی که جزئیات ظاهر و اعمال او متفاوت خواهد بود) بلکه به نظر می رسد این شخصیت، فرد به نامی در دنیا جادوگری است. جادوی باستانی که شخصیت اصلی بازی با آن تعامل می نماید پیش ازاین در دیگر آثار فرنچایز مورد اشاره قرار گرفته است. البته هنوز معین نیست که در پروژه های آینده هری پاتر و دنیا جادوگری چه ثمرات دیگری در پی خواهند داشت پس نمی گردد خیلی روی داستان میراث هاگوارتز و اینکه آیا جز مجموعه داستان های هری پاتر است یا نه وسواس به خرج داد. علاوه بر این به لطف ماهیت بازی ویدئویی بودن میراث هاگوارتز ما نمی توانیم اثر آن بر روی پروژه های آینده را تضمین کنیم. شاید سایمون پگ صداگذار نقاشی فینیس بلک باشد یا شاید کلاس های بعدی تاریخ جادو به نام شخصیت شرور اصلی بازی اشاره نمایند.

با تمام این حرف ها به احتمال زیاد میراث هاگوارتز در هم جواری دنیا شناخته شده جادوگری قرار می گیرد که شاید از نظر فنی بخشی از آن به حساب بیاید اما تأثیر به سزایی بر روی دیگر آثار به جز دنباله های احتمالی میراث هاگوارتز نخواهد گذاشت.

منبع: Denofgeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2354

به "آیا میراث هاگوارتز بخشی از مجموعه آثار هری پاتر است یا خیر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا میراث هاگوارتز بخشی از مجموعه آثار هری پاتر است یا خیر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید