احتمال هفت رقمی شدن ابتلا به کرونا در آمریکا

به گزارش سافاری رو، مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا هشدار داد در صورتی که راهبردی برای کاهش موارد ابتلا به کرونا در این کشور اتخاذ نشود، تعداد مبتلایان به یک میلیون ابتلا در روز خواهد رسید.

احتمال هفت رقمی شدن ابتلا به کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،فرانسیس کالینز مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا روز یکشنبه هشدار داد در صورتی که آمریکایی ها درباره راهبرد کاهش موارد ابتلا به کرونا هوشیار نباشند، سویه اومیکرون کرونا می تواند آمریکا را به سوی ابتلای روزانه یک میلیون نفر برساند.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، سویه اومیکرون کرونا تا کنون در 89 کشور دنیا شناسایی شده و مکان هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می گردد

کالینز که با ان پی آر مصاحبه می کرد، در ادامه گفت: می دانم که مردم از این خسته شده اند. باور کنید من هم از این خسته شده ام اما این ویروس از ما خسته نشده است.

وی ادامه داد: ما نمی دانیم که این سویه قادر به انجام چه چیزی است و حتی اگر تا حدودی خطر شدت بیماری کم باشد، در صورتی که راهبردهایی برای کاهش موارد ابتلا نداشته باشیم، ممکن است به یک میلیون ابتلا در روز برسیم.

این مقام آمریکایی افزود: هیچ کسی انتظار اومیکرون را نداشت. این سویه دارای 57 جهش مختلف بوده که تقریبا چیز متفاوتی از آن چیزی که در ابتدا داشتیم، است.

از سوی دیگر تا به امروز دستکم 15 کشور اروپایی، ابتلا به این سویه را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

پیش تر، ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به علت شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون روبرو است.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

او با ترغیب دولت ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه های تازه کروناویروس، گفت که آن ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری ها برای اقدام باشند، زیرا سویه های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را شروع نموده اند.

سویه تازه ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه تازه اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2162

به "احتمال هفت رقمی شدن ابتلا به کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال هفت رقمی شدن ابتلا به کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید