ازسرگیری ساخت خط لوله نورداستریم 2 از اواخر ماه جاری میلادی

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ادامه ساخت و تکمیل پروژه خط لوله گاز نورداستریم 2 که با شکایت اتحادیه حمایت از محیط زیست آلمان علیه آن متوقف شده بود از اواخر ماه میلادی امسال مجدداً آغاز می گردد.

ازسرگیری ساخت خط لوله نورداستریم 2 از اواخر ماه جاری میلادی

سرویس مطبوعاتی آژانس دریایی و هیدروگرافی فدرال آلمان در این خصوص گفت: از اواخر ماه می، ادامه ساخت نورد استریم 2 مطابق با آیین نامه فعلی مجاز خواهد بود. در مارس 2018، این پروژه مجوز دائمی برای قرار دادن خط لوله گاز از اواخر ماه مه تا اواخر سپتامبر را اخذ کرد.

لازم به ذکر است که اتحادیه حمایت از محیط زیست آلمان با این استدلال که اتصال این خط لوله گاز می تواند به اکوسیستم دریای بالتیک آسیب برساند، علیه این پروژه گازرسانی شکایت نموده بود.

به گزارش خبرنگاران، با انجام پروژه نورد استریم، گاز طبیعی روسیه به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال می یابد؛ اما ایالات متحده مخالف آن است و می گوید که چنین پروژه ای از یک سو تسلط روسیه بر بازار انرژی اروپا را بیشتر می نماید و از سوی دیگر امنیت و اقتصاد اوکراین را به مخاطره می اندازد.

این خط لوله گاز با تغییر جهت خود اوکراین را دور می زند و به این ترتیب کی یف را سالانه از دریافت میلیاردها دلار هزینه ترانزیت محروم می نماید.

آمریکا در دسامبر سال 2019 قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی که به اجرای پروژه نورد استریم 2 یاری کند را هدف تحریم قرار می دهد، موضوعی که شرکت سوئیسی آل سیز را مجبور کرد در حالی که بیش از 90 درصد کار به انجام رسیده بود، از ادامه آن صرف نظر کند.

روسیه اکنون کوشش می نماید با کِشتی های خود این پروژه را به اتمام برساند که این مسئله ایالات متحده را به وضع تحریم های بیشتر ترغیب می نماید.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه این کشتی روسی و مالک آن، شرکت کی وی تی- روس وضع کرد. این تحریم ها همچنین شامل یک نفتکش روسی موسوم به ماکسیم گورکی و یک نفتکش همراه به نام سییِرا شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که مواضع سخت تری علیه روسیه دارد، قبلاً مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام نموده بود؛ اما از سویی گفته است که می خواهد روابط واشنگتن را با متحدان اروپایی خود از جمله آلمان، بهتر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1813

به "ازسرگیری ساخت خط لوله نورداستریم 2 از اواخر ماه جاری میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازسرگیری ساخت خط لوله نورداستریم 2 از اواخر ماه جاری میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید