اغتشاشات بصری در کرج بیداد می نماید

به گزارش سافاری رو، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج بر ضرورت کاهش اغتشاشات بصری برای داشتن شهری با چهره زیباتر تاکید نمود.

اغتشاشات بصری در کرج بیداد می نماید

احدالله احمدی پرگو در گفت وگو با خبرنگاران منطقه البرز، اظهار کرد: در کوشش هستیم تا خاتمه سال فرایند تهیه طرح تفصیلی شهر را به خاتمه برسانیم.

وی ادامه داد: پس از تدوین این طرح، مراحل تصویب آن در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری طی می گردد تا در سال آینده طرح تفصیلی کرج، با رویکرد جدید اجرایی گردد.

وی اضافه نمود: برای این کار مشاورانی پای کار آمده اند و این طرح در مرحله طراحی شهری واقع شده است و برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم، نهاد برنامه ریزی شهری تشکیل شده که وزارت راه شهرسازی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، شورای شهر و شهرداری عضو این نهاد هستند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت بازنگری به وضعیت سیما، منظر و نمای شهری کرج اشاره نمود و اضافه نمود: سال گذشته آئین نامه هایی در این خصوص تهیه و به تصویب شورا رسیده است.

پرگو ابراز کرد: سال جاری این آئین نامه ها با تشکیل کمیته های نما، کمیته ساماندهی شبکه معابر در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در ساخت و سازها از افزایش اغتشاشات بصری جلوگیری کنیم و کسانی که پروانه ساخت و ساز می گیرند را به این باور برسانیم که چهره و زیبایی شهر به اندازه کمیت و کیفیت وضعیت زیرساخت ها اهمیت دارد.

معاونت شهرسازی خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد نما از شهرداری تاییدیه بگیرند تا تعداد نماهای ایرانی- اسلامی شهر افزایش یابد.

وی اعلام کرد: باید در بحث جلوگیری از اغتشاشات بصری حتی توجه به نورپردازی ها و فضاهای خالی شهری هم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاونت خدمات شهری تغییرات محسوسی در این حوزه می توان ایجاد کرد تا به سمت داشتن شهری با چهره زیباتر حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 258

به "اغتشاشات بصری در کرج بیداد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغتشاشات بصری در کرج بیداد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید