افزایش قیمت هتل ها به زودی اعمال می گردد

به گزارش سافاری رو، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، افزایش قیمت هتل ها به زودی اعمال می گردد.

افزایش قیمت هتل ها به زودی اعمال می گردد

پس از ابلاغ بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری به وسیله معاونت گردشگری که براساس آن به تأسیسات گردشگری اجازه داده شد تا با تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تابعه، برای یکبار قیمت ها را بازنگری و اصلاح نمایند، نگرانی ها درخصوص افزایش مجدد نرخ تاسیسات گردشگری بیشتر شد.

مطابق آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، نرخ خدمات تأسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه سنتی، بومگردی ها و واحدهای پذیرایی و گردشگری معمولا به پیشنهاد بهره بردار و تایید تشکل صنفی، پس از تأیید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان معین می گردد که این قیمت ها معمولا اعتبار یک ساله دارد که در این مدت، افزایش یا تغییر قیمت ها بدون تأیید و نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تخلف بشمار می آید.

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران ایران) با اشاره به بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری گفت: نقطه نظراتمان را کتبا اعلام نموده ایم و بزودی این مهم منتشر خواهد شد.

او درخصوص سیاست بخش هتلینگ کشور درخصوص این بخشنامه نیز گفت: با توجه به افزایش شدید هزینه ها بخصوص در بخش حامل های انرژی در پی کاهش هزینه ها هستیم. دراین میان بحث مالیات و بیمه نیز مطرح است.

حمزه زاده گفت: بعد از آزادسازی نرخ ها، هزینه های هتل ها بخصوص هزینه های مربوط به رستوران ها و بخش غذا و اشربه به شدت افزایش یافته و بعلاوه بر هزینه های اتاق ها نیز تاثیر اساسی گذاشته است. بطور مثال اقلامی که در اتاق ها می گذاریم بسیار گران شده اند و حتی قیمت دستمال کاغذی نیز طی دو هفته اخیر دو برابر شده است. اینها مسائلی است که باید مورد آنالیز قرار گیرد و در پی آن هستیم که بتوانیم با مدیریت شرایط موجود با حفظ کیفیت خدمات به سمت کاهش هزینه ها برویم.

رئیس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: در این راستا، به وزیر نامه نوشته ایم تا برای جبران این هزینه های اضافه بتوانیم از دولت سهمیه ای دریافت کنیم تا در بخش هایی مانند روغن و مواد اولیه بگونه ای با هتلداران محاسبه گردد که هتلداران به صورت مستقیم با تولیدنماینده و کارخانه های تولیدی روغن و مواد غذایی مرتبط شوند. این درحالی است که اکنون بازار بگونه ای پیش می رود که نمی توانیم روغن را در بازار و سوپرمارکت ها پیدا کنیم و مجبور هستیم با قیمت های هنگفت این اقلام را تهیه کنیم که قطعا چنین نرخ هایی بر نرخ تمام شده هتل تاثیرگذار خواهد بود. اگر واسطه ها و دلال ها بخصوص در بخش روغن و مواد اولیه غذایی حذف شوند و هتلداران به صورت مستقیم با کارخانه ها و تولیدنمایندگان مرتبط شوند و نرخ ها به صورت دولتی دریافت نمایند، می توانیم تا حدودی هزینه ها را کاهش دهیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط موجود نرخ هتل ها در بازنگری که بخشنامه آن صادر شده چه تغییری خواهد داشت، گفت: در مرحله نخست باید دید با چند درصد تورم در جامعه روبه رو هستیم. درحالی که اکنون جامعه ما بیش از 50 درصد تورم را تجربه می نماید و قاعدتا هتل ها نیز باید باتوجه به قیمت های موجود، نرخ های خود را بیش از 50 درصد افزایش دهند اما سعی ما برآن است که کمتر از این اعداد افزایش داشته باشیم. مطمئنا زیر 50 درصد افزایش خواهیم داد.

حمزه زاده گفت: با توجه به آنکه اکنون افزایش نرخ و بازنگری صورت گرفته به جبران گرانی هایی است که این روزها در جامعه جریان دارد از این رو در مهر نیز به روال هر سال بازهم بازنگری نرخ و به تبع آن افزایش قیمت خواهیم داشت. وقتی هر روز شاهد افزایش قیمت اقلام مختلف هستیم چگونه میتوان از هتلدار انتظار داشت که نرخ خود را افزایش ندهد؟ فعالیت هتلداری باید برای هتلدار توجیه داشته باشد. هتل یک بنگاه مالی است و باید بتواند از پس هزینه ها بربیاید.

رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد: در صورت رسیدن به معافیت صد درصد مالیاتی، معافیت های بیمه ای و سهمیه های کارخانه می توانیم قیمت ها را کنترل کنیم و قطعا در آن صورت دیگر بدنبال افزایش نرخ نخواهیم بود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2210

به "افزایش قیمت هتل ها به زودی اعمال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت هتل ها به زودی اعمال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید