افزایش 11 درصدی صادرات محصولات معدنی فلزی

به گزارش سافاری رو، طبق اعلام رئیس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صادرات محصولات معدنی فلزی در شش ماهه ابتدایی امسال، 11.7 درصد نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته (97) افزایش داشته است.

افزایش 11 درصدی صادرات محصولات معدنی فلزی

الهه مکری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال، محصولات معدنی فلزی به ارزش 3891 میلیون دلار و به وزن تقریبی 15.8 میلیون تن صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.7 درصد رشد ارزشی و 27.3 درصد رشد وزنی داشته است.

رئیس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: در مدت یاد شده، شمش فولادی به عنوان مهم ترین محصول صادراتی بخش معدنی فلزی، هزار و 198 میلیون دلار و پس از آن سنگ و کنسانتره آهن به ارزش 617 میلیون دلار، صادرات داشته است. کاتد مس نیز 263 میلیون دلار، شمش روی 174 میلیون دلار و سنگ و کنسانتره مس نیز 115 میلیون دلار صادر شده که در مجموع؛ 81.5 درصد کل صادرات محصولات معدنی فلزی را در شش ماهه امسال تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات معدنی فلزی به کشورهای چین، اندونزی، غنا، پاکستان و ترکیه افزایش داشته است، گفت: کشورهای چین، عراق، اندونزی، تایلند، ترکیه، افغانستان، امارات متحده عربی، عمان، پاکستان و غنا، 10 بازار عمده هدف صادراتی محصولات معدنی فلزی ایران در این شش ماهه بوده اند که در مجموع 85.6 درصد از کل صادرات این بخش را به خود اختصاص داده اند.

مکری توضیح داد: محدودیت های داخلی مقرر بر صادرات مواد و محصولات معدنی، به ویژه فلزات از ابتدای سال گذشته همچون صادرات مشروط به عرضه محصول در بورس کالا و سهمیه بندی میزان صادرات اقلام فلزی، از جمله موارد مؤثر بر کاهش صادرات برخی اقلام بوده است. علاوه بر این تحریم های ناعادلانه و فشار تحمیلی برخی کشورها بر برخی از بازارهای صادراتی، مسائل بانکی و حمل ونقل از دیگر مواردی است که تأثیر جدی بر پیشبرد اهداف و برنامه های صادراتی کشور در این بخش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 706

به "افزایش 11 درصدی صادرات محصولات معدنی فلزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 11 درصدی صادرات محصولات معدنی فلزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید