اقدامات دولت برای بخش آب در لایحه بودجه

به گزارش سافاری رو، تهران (پانا) - مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به آنالیز بخش آب در لایحه بودجه سال آینده کشور پرداخت.

اقدامات دولت برای بخش آب در لایحه بودجه

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات زیربنایی این مرکز در گزارشی به آنالیز بخش آب در لایحه بودجه سال آینده کشور پرداخت.

در چکیده این گزارش آمده: فصول مربوط به بخش آب در لایحه بودجه سال 1401، مشابه سایر بودجه های سنواتی، فصل منابع آب (از امور مالی) و فصل آب و فاضلاب (از امور مسکن، عمران شهری و روستایی) است.

در این گزارش تصریح شده: مجموع اعتبارات فصول مذکور در لایحه معادل 136.275.320 میلیون ریال است. در لایحه بودجه سال 1401 اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای فصل منابع آب و فصل آب و فاضلاب نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال 1400 به ترتیب حدود 1/0 درصد کاهش و 21/7 درصد رشد داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده: در لایحه بودجه سال 1401 اعتبارات مربوط به برنامه های تأمین آب و عرضه آب رشد داشته و اعتبارات سایر برنامه های ذیل فصل منابع آب، از جمله برنامه مهندسی رودخانه ها و سواحل و برنامه بهبود بهره برداری و حفاظت از منابع آب کاهش داشته است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس تاکید شده: بعلاوه در فصل آب و فاضلاب، برنامه ارائه خدمات آب شهری و روستایی در لایحه بودجه سال 1401 رشد چشمگیری داشته است. از نکات مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال 1401 مرتبط با بخش آب می توان به گام مثبت و قابل تأیید در جهت برقراری حق النظاره منابع آب زیرزمینی که از سال گذشته در قانون بودجه سال 1400 لحاظ شده بود، لزوم توجه به اثربخشی طرح های آبیاری تحت فشار و نوین در صرفه جویی واقعی آب، لزوم توجه به چالش های مختلف مربوط به تکمیل و اتمام طرح های توسعه منابع آب در حوضه های آبریز رودخانه های مرزی و مشترک و لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرهای دارای تنش اشاره نمود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2095

به "اقدامات دولت برای بخش آب در لایحه بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات دولت برای بخش آب در لایحه بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید