اولویت اصلی کشتی المپیک است، قهرمانی آسیا و جام جهانی مهم نیست

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از سند راهبردی کشتی با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش برگزار شد.

اولویت اصلی کشتی المپیک است، قهرمانی آسیا و جام جهانی مهم نیست

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در آغار این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: روزی که آمدم به دوستان گفتم برنامه کشتی را برای من بیاورید تا ببینم. برنامه مسابقات را آوردند گفتم نه برنامه ای که ما کجا و چه زمانی باید برسیم. گفتند ما فقط همین را داریم. این شد که از دانشگاه شریف یک تیم دعوت کردیم در 7 ماه زمان برد تا سند راهبردی را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: کشتی گیر مسابقه ای ما 3 یا 4 هزار نفر بیشتر نیستند. حدود 30 تا 35 قهرمان و یکسری کارشناسان را دعوت کردیم. ابتدا چالش ها را متوجه شدیم. برند کشتی مثل دوره ما نیست. آیا کشتی گیرهای الان را مثل زمان ما می شناسند؟

دبیر افزود: بدون تعارف نگاه ورزش در کشور ما الپپیک محور نیست. اولین کاری کردیم که برنامه مان را تا 2028 نوشتیم و گفتیم می خواهیم در 2028 در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان المپیک شویم. در 7 یا 8 حوزه فرهنگی، فنی، برنامه ریزی و...کارشناسان را دعوت کردیم تا سند را تهیه کنیم. در چند سال گدشته نگاه در کشتی، جام جهانی محور بوده اما الان بر اساس این سند المپیک محور است. ما دیگر در آسیایی دنبال قهرمانی نیستیم و به مربیان هم گفتم جلو ببرید اگر هم باختید مهم نیست. بازی های آسیایی هم بعد المپیک و قهرمانی جهان اولویت سوم ماست. المپیک مثل یک خورشید بر برنامه ما می تابد. جام جهانی مسابقه درجه چهارم جهان است، مدام کشتی گیران خوب را به جام جهانی بردند و کشتی ما خالی شده است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: یک نفر از کشتی گیرانی که در نوجوانان جهان قهرمان شده آمده قهرمان المپیک شده را بگویید؟ اصلا نداریم. سوریان در نوجوانان دوبار باخت. خود من دو بار اوت شدم؛ رسول خادم، عباس جدیدی اصلا در نوجوانان نبودند اما آمدند قهرمان المپیک شدند. آیا برای روس ها اصلا قهرمانی نوجوانان مهم است؟ نگاه نتیجه محور را از رده نوجوانان کاملا برداشتیم.

دبیر ادامه داد: سفر من به استان ها یا ساخت و سازها همه هدفمند و بر اساس این برنامه است. کار رییس هیات فقط تیم جمع کردن نیست. برای انستیتو نیز برنامه و هدف مشخص کرده ایم. یکی از مسائل ما این است برند کشتی افت کرده است. بحث رسانه یا تمامی حوزه های دیگر نیز دیده شده است. تمامی اعزام ها هدفمند است. از امروز در اتاق شیشه ای نشستیم و کاملا در رصد هستیم. برنامه مان چالشی نوشته شده و نه خیلی دور و دراز و نه نزدیک است. در دل این برنامه یک شورا ترسیم کردیم تا در حین اجرا ببینیم کجای کار هستیم و ماهی یکبار شورا رصد می کند تا شرایط را بررسی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: رییس هیات های وقت نگذار و مربیان بی سواد فنی یکی از چالش های کشتی ماست. ارتباط مستقیم با مراکز علمی مثل اموزش و پرورش و دانشگاه از دیگر موارد مهم این سند است. مثلا امروز دراوردیم 40 هزار کشتی گیر داریم، هدف این است در شال 2028 جمعیت کشتی گیران را به 800 هزار نفر برسانیم. کانون ها در آموزش و پرورش باید فعال شوند و تشک های کشتی به اموزش و پرورش برگردند. حسن این سند این است که فدراسیون باید پاسخگو باشد. علی دبیر نامی هم اینجا نباشد رییس فدراسیون بعدی باید پاسخگو باشد و بر اساس سند راهبردی جلو برود. برنامه سالیانه قبلا در کشتی بوده اما چنین سندی اصلا نبوده است. ما باید بر اساس این برنامه رصد شویم. خوشحالم برنامه 8 ساله تدوین شده و امیدوارم 100 درصد پیروز شویم، کار سختی است اما نشدنی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1623

به "اولویت اصلی کشتی المپیک است، قهرمانی آسیا و جام جهانی مهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت اصلی کشتی المپیک است، قهرمانی آسیا و جام جهانی مهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید