بازرسان آژانس برای آنالیز نیروگاه هسته ای فوکوشیما به ژاپن می فرایند

به گزارش سافاری رو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از آمادگی این سازمان برای یاری به ژاپن برای آنالیز پسماند های نشات گرفته از نیروگاه هسته ای فوکوشیما اطلاع داد.

بازرسان آژانس برای آنالیز نیروگاه هسته ای فوکوشیما به ژاپن می فرایند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت آژانس آماده است تیمی را به منظور آنالیز آب رادیواکتیو که احتمالا از نیروگاه هسته ای آسیب دیده فوکوشیما دایچی بدست آمده، به ژاپن بفرستد.

رافائل گروسی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری کیودو در این باره گفت: ما می توانیم در صورت تصمیم دولت ژاپن و دعوت از ما همکاری کنیم. می توانیم در کل طیف عملیات، قبل، حین و بعد از آن همکاری کنیم.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید نمود تخلیه تنظیم شده آب رادیواکتیو به دریای آزاد یا تبخیر از نظر فنی امکان پذیر است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال مذاکره مقدماتی با دولت ژاپن است.

مدیر کل آژانس انرژی اتمی اضافه کرد: آژانس همچنین در نظر دارد یک کنفرانس بین المللی به مناسبت دهمین سالگرد فاجعه هسته ای فوکوشیما، که در 11 مارس 2011 رخ داد، برگزار کند.

نیروگاه هسته ای فوکوشیما در مارس 2011 پس از وقوع زلزله به بزرگی 9 ریشتر در اقیانوس آرام دچار آسیب شد و از آن موقع به این سو ورود پسماند های خطرناک و رادیواکتیو ناشی از ذوب شدن سه راکتور هسته ای این نیروگاه نگرانی های بسیاری را از نظر زیست محیطی به بار آورده است.

بر اثر زلزله، سیستم های خنک کننده سه راکتور هسته ای غیرفعال شد و در ظرف سه روز نشت مواد رادیواکتیو ذوب شده شروع شد. حدود 100 هزار نفر از این منطقه تخلیه شدند و کوشش کارشناسان برای خنک کردن مخازن نتیجه ای نداشت. از آنجا که این نیروگاه در فاصله 100 متری اقیانوس قرار داشت، حیطه آلودگی طبیعی و زیست محیطی گسترش یافت و پاکسازی آن مشکل بود. ده سال از این حادثه می گذرد و منطقه فوکوشیما همچنان قابل سکونت نیست. تعدادی از شرکت ها با استفاده از ربات درصدد پاکسازی محیط زیست منطقه هستند. باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1521

به "بازرسان آژانس برای آنالیز نیروگاه هسته ای فوکوشیما به ژاپن می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرسان آژانس برای آنالیز نیروگاه هسته ای فوکوشیما به ژاپن می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید