بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن پس از یک قرن

به گزارش سافاری رو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن پس از یک قرن صورت می گیرد.

بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن پس از یک قرن

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

تابلوی پسر آبی پوش (The Blue Boy) یکی از معروف ترین نقاشی های انگلیسی است که به گفته کارشناسان ردی پاک نشدنی بر تاریخ هنر و فرهنگ جامعه انگلیسی برجای گذاشت. این تابلو که در سال 1770 میلادی روی بوم آمد، در سال 1922 به یک تاجر آمریکایی به نام هنری ادواردز هانتینگتون که از پیشگامان صنعت راه آهن در آمریکا بود، فروخته شد و برای همواره خاک انگلیس را ترک کرد. نمایشگاهی که در سال 1922 برای بدرقه این شاهکار هنری در انگلیس برگزار گشت، طی سه هفته، 90 هزار بازدیدکننده داشت. شاهکار گینزبرو از آن موقع تا به امروز در کتابخانه، موزه هنری و باغ گیاهشناسی هانتینگتون واقع در کالیفرنیا به نمایش گذاشته شده است. حالا با گذشت 100 سال از آن روز، انگلیس بزودی یکبار دیگر میزبان این تابلو خواهد بود.

تابلوی پسر آبی پوش یک پسر جوان در کت و شلوار ساتن آبی را به تصویر می کشد که گمان می رود جاناتان بوتال (Jonathan Buttall) پسر یکی از تاجران ثروتمند آن موقع باشد. محبوبیت و اهمیت فرهنگی این تابلو باعث شده تا در کارهای هنرمندان معاصر و فیلم های هالیوودی از جمله جانگوی زنجیرگسسته به کارگردانی کوئنتین تارانتینو هم به آن اشاره گردد. می گویند یکی از لباسهای شخصیت جانگو که جیمی فاکس بازیگرش بود، با الهام از سوژه گینزبرو در این تابلو طراحی شده است. تابلوی مذکور در گذر زمان در فیلم های پرطرفداری چون بتمن، جوکر و سلاح عریان هم ظاهر شد.

تابلوی پسر آبی پوش از طرف مجموعه هاتینگنون به نگارخانه ملی لندن امانت داده شد و از 25 ژانویه تا 15 می سال 2022 برای علاقمندان به نمایش گذاشته می گردد. گابریل فینالدی (Gabriele Finaldi) مدیر نگارخانه لندن نمایش این تابلو در انگلیس را فرصتی استثنایی برای بازدیدکنندگان برشمرد و گفت: پسر آبی پوش به نام یک نقاشی غنی با زیرساخت های تاریخی و وقار و ریزه کاری های فوق العاده، بدون شک یکی از شاهکارهای هنر انگلیس است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1824

به "بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن پس از یک قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن پس از یک قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید